hero taustakuva

Uskomatonta! Lentokenttävirkailija maksoi jumiin jääneen matkustajan lipun kotiin: ”Laitan vain hyvän kiertämään”

Flickr / Andrew W. Sieber artikkelin kuva
Uutiset
Alaska Airlinesin lentokenttätyöntekijä pelasti matkustajan päivän ostaessaan tälle paluulipun kotiin omilla rahoillaan.
Teksti: Inka Khanji
Päivitetty: 26.03.2015
facebook   whatsapp

Katastrofaalinen menolento

Kanadalaisnainen sai kokea harvinaislaatuista hyväntahtoisuutta, kun Alaska Airlinesin työntekijä osti hänelle lentolipun kotiin sen jälkeen, kun kilpaileva lentoyhtiö oli perunut naisen paluulipun kammottavan menolennon jälkeen.

Nainen oli lähdössä työmatkalle Yhdysvaltoihin kotoaan Vancouverista Kanadasta 15. maaliskuuta 2015 Delta Air Linesin lennolla. Matka ei sujunut alkuunkaan suunnitelmien mukaan, sillä Vancouverista Seattleen lähtevä lento oli myöhässä haastavan sään vuoksi. Saapuessaan Vancouveriin koneessa ilmeni tekninen vika, mikä viivästytti lennon lähtöä entisestään. Lopulta kone nousi ilmaan, mutta saavutettuaan Seattlen se ei kyennyt laskeutumaan kentälle huonon sään vuoksi, ja laskeutui lopulta vajaan 300 kilometrin päähän Portlandiin. Koneen laskeuduttua farssi jatkui, kun kone nousi jälleen ilmaan ja onnistui lopulta laskeutumaan Seattleen.

Nainen myöhästyi jatkolennoltaan Kaliforniaan ja joutui majoittumaan Seattlessa ennen seuraavan aamun lentoa alkuperäiseen määränpäähänsä. Matkustaja ehti lopulta työtapaamiseensa, mutta katastrofaalisen menolennon jälkeen ongelmat jatkuivat myös paluulennolla.

Jo lähtöselvityksessä ilmeni ongelmia, eikä nainen saanut paikkaa koneeseen. Deltan työntekijät kuitenkin ohjeistivat tätä menemään lähtöportille, missä yhtiön henkilökunta selvittäisi lipputilanteen ja nainen pääsisi matkaan. Portilla vastaus oli kuitenkin varsin tyly: lentolippu oli peruttu ja portti sulkeutumaisillaan, joten naismatkustajan ei auttanut muu kuin palata lähtöselvitykseen selvittämään tilannetta.

Lentokenttävirkailija maksoi lipun omilla rahoillaan

Deltan työntekijöiden tutkittua tilannetta paljastui, että menomatkalla viivästysten vuoksi Seattlessa vietetty yö oli syy ongelmiin, ja virkailijat saivat lopulta hankittua naiselle paikan seuraavan illan lennolle.

Yöpaikkaa vailla ollut nainen ei kuitenkaan voinut jäädä vieraaseen kaupunkiin, ja sai apua Alaska Airlinesin työntekijöiltä, jotka olivat yrittäneet auttaa matkustajaa jo aiemmin. Selviteltyään lentojen tilannetta eräs Alaska Airlinesin virkailija tarjosi lopulta naiselle lentolippua saman päivän lennolle Vancouveriin.

– Se oli todella kivasti tehty. Ajattelin kyseessä olevan lentoyhtiön työntekijöille tarkoitettu ilmaislippu, mutta pian nainen kaivoi esiin oman luottokorttinsa ja käytti sitä maksaakseen lentoni, apua saanut nainen ihmettelee.

Alaska Airlinesin työntekijä ilmoitti laittavansa hyvän kiertämään maksamalla täysin tuntemattoman matkustajan paluulipun kotiin. Se hämmästytti paitsi naismatkustajaa myös Alaska Airlinesin muita työntekijöitä.

– Hän maksoi minun kotimatkani, vaikka hän ei tuntenut minua lainkaan. Kiitin häntä vielä noustessani koneeseen ja hän halasi minua. Se oli upeaa, kertoo kotiinpääsystä riemuinnut matkustaja.

Tapauksen saatua julkisuutta Delta Air Linesin edustaja ilmoitti olevansa yhteydessä naiseen palauttaakseen tälle rahat takaisin lentolippujen hinnasta. Se ei kuitenkaan naista vakuuta.

– Jos vain voin suinkin vaikuttaa, en käytä enää Deltaa. Olen kääntynyt Alaska Airlinesin puolelle, nainen julisti.

Lähde: News 1130
Kuva: Flickr / Andrew W. Sieber

Lue kommentit (0) Jätä kommentti

    Jätä kommentti

    Kommentoi nimimerkillä tai tai kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.