Hyppää sisältöön

Tonttuakatemia Kiinassa – näin Lapin joulua markkinoidaan

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 19.11.2014
Suomalaista joulua esittelevä teemapuisto keräsi suosiota Kiinassa jo ennen avaamistaan.

Kävijät kuvitteelliselle matkalle Suomeen

Jouluinen teemapuisto avattiin marraskuun alussa Kiinan Nanjingissa. Uudella interaktiivisella elämyksellä tuodaan esille suomalaista joulua sekä suomalaisia ja erityisesti lappilaisia tuotteita.

Teemapuistoon saapuvat vieraat astuvat ensimmäisenä Finnairin virtuaaliseen lentokoneeseen, joka lennättää yleisön Suomeen ja joulun taikamaahan.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Kiinalaisille esitellään revontulia, kesää ja talvea, kylmyyttä ja Suomen huippuosaamista sekä Rovaniemeä. Tonttujen opastuksella asiakkaat opiskelevat tonttuakatemiassa, suorittavat kiltteyskokeen, tapaavat poroja, ottavat 3D-kuvia sekä lähettävät toivomuksia ja postikortteja, kertovat tapahtuman järjestäjät Ilkka Köngäs ja Leo Yang.

Kuvitteellisella matkallaan Suomeen kiinalaiset vieraat voivat myös ostaa suomalaisia tuotteita ruoasta makeisiin ja lappilaisiin käsitöihin. Matkamyymälästä voi ostaa myös oikean matkan Suomeen.

Tapahtuma on saanut valtavasti näkyvyyttä Kiinassa ja ennakkolippuja myytiin yli 30 000 jo ennen teemapuiston avaamista. Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana paikalle odotetaan vähintään 120 000 kävijää.

Lähde ja kuva: Santa Claus Promotions Finland

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Amerikkalainen joulu

Tuttu elokuvista ja tv-sarjoista – tällainen on amerikkalainen joulu

Machu Picchu, Peru

Maailman seitsemän uutta ihmettä – upeat kohteet on nähtävä kerran elämässä

Jouluperinteet Kreikassa

Miksi Kreikassa on aivan erilainen joulupukki? Tällaisia ovat paikalliset perinteet

Kymmenen jouluherkkua maailmalta

Nam! 10 joulukauden herkkua maailmalta – mikä sopii sinun juhlapöytääsi?

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja