Tonttuakatemia Kiinassa – näin Lapin joulua markkinoidaan
Kävijät kuvitteelliselle matkalle Suomeen
Jouluinen teemapuisto avattiin marraskuun alussa Kiinan Nanjingissa. Uudella interaktiivisella elämyksellä tuodaan esille suomalaista joulua sekä suomalaisia ja erityisesti lappilaisia tuotteita.
Teemapuistoon saapuvat vieraat astuvat ensimmäisenä Finnairin virtuaaliseen lentokoneeseen, joka lennättää yleisön Suomeen ja joulun taikamaahan.
– Kiinalaisille esitellään revontulia, kesää ja talvea, kylmyyttä ja Suomen huippuosaamista sekä Rovaniemeä. Tonttujen opastuksella asiakkaat opiskelevat tonttuakatemiassa, suorittavat kiltteyskokeen, tapaavat poroja, ottavat 3D-kuvia sekä lähettävät toivomuksia ja postikortteja, kertovat tapahtuman järjestäjät Ilkka Köngäs ja Leo Yang.
Kuvitteellisella matkallaan Suomeen kiinalaiset vieraat voivat myös ostaa suomalaisia tuotteita ruoasta makeisiin ja lappilaisiin käsitöihin. Matkamyymälästä voi ostaa myös oikean matkan Suomeen.
Tapahtuma on saanut valtavasti näkyvyyttä Kiinassa ja ennakkolippuja myytiin yli 30 000 jo ennen teemapuiston avaamista. Ensimmäisen kolmen kuukauden aikana paikalle odotetaan vähintään 120 000 kävijää.
Lähde ja kuva: Santa Claus Promotions Finland