hero taustakuva

Tutkimustulos: hymyilevä lentoemäntä on jopa hyvää istumapaikkaa tärkeämpi

Emirates artikkelin kuva
Lennot
Tuoreen tutkimuksen mukaan matkustajat pitävät lentoyhtiön palvelutasoa kaikkein tärkeimpänä matkustusmukavuuteen vaikuttavana asiana.
Teksti: Inka Khanji
Päivitetty: 08.01.2016
facebook   whatsapp

Eniten kaivataan hyvää palvelua

Kansainvälisen ilmakuljetusliiton IATAn tekemä [email protected]äisyyskysely paljastaa, mitä asioita matkustajat pitävät kaikkein tärkeimpinä matkustusmukavuuteen vaikuttavina asioina.

Eniten merkitystä on hyvällä palvelulla, jota sekä economy- että business-luokkien matkustajat pitivät kaikkein tärkeimpänä asiana matkustusmukavuudessa. Merkittävimpänä nähtiin matkustamohenkilökunnan kyky auttaa matkustajia ja vastata heidän kysymyksiinsä.

Business-luokan matkustajat pitivät tärkeänä myös matkustamohenkilökunnan ulkonäköä, kun taas economy-matkustajat arvostivat enemmän avuliasta ja ystävällistä lähtöporttihenkilökuntaa. Economy-matkustajat kokivat myös säilytystilan määrän tärkeänä. Business-luokan matkustajille taas istumapaikat ja ruokapalvelut olivat hyvin merkittäviä.

Kyselyyn vastanneet arvioivat myös koneen nousun ja laskeutumisen mukavuutta, matkustamon sisustusta ja puhtautta sekä matkan hinta-laatusuhdetta.

Matkustajien lentomukavuutta käsittelevään kyselyyn vastasi 61 000 satunnaisesti valittua matkustajaa 30 eri lentoyhtiöstä.

Lähde: IATA
Kuva: Emirates

Hae Lentoja
1 0
  • Aikuinen
    -
    0
    +
  • Nuori 12 - 17
    -
    0
    +
  • Lapsi 2 - 11
    -
    0
    +
  • Sylilapsi alle 2v
    -
    0
    +

Lue kommentit (0) Jätä kommentti

    Jätä kommentti

    Kommentoi nimimerkillä tai tai kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.