Käytkö Burger Kingissä ulkomailla? Nämä ovat ketjun omituisimmat uutuustuotteet
Houkuttelevia vai ällöttäviä? Burger King yllättää
Onko ajatus mustasta hampurilaisesta mielestäsi houkutteleva vai ällöttävä? Erikoista tuotetta voi testata hampurilaisketju Burger Kingissä, joka on juuri lanseerannut mustan Whopper-hampurilaisen lähestyvän Halloweenin kunniaksi.
Suomeen vuonna 2013 rantautuneen pikaruokaketjun uutuushampurilaisessa on musta sämpylä. Värinsä erikoinen tuote on saanut yleensä pihvien kanssa käytetystä A.1.-kastikkeesta, jossa on savuinen mustapippurin maku.
Ensimmäisen versionsa mustasta hampurilaisesta ketju lanseerasi Japanin Burger King -ravintoloissa vuonna 2014. Kuro Pearl – ja Kuro Diamond -nimisissä hampurilaisissa sekä sämpylä että juusto ovat mustia.
Halloween-hampurilainen on saatavilla Facebookissa tehtyjen julkistusten mukaan ainakin Yhdysvaltojen, Ison-Britannian ja Espanjan ravintoloissa rajoitetun ajan.
Viiniä pikaruoan kanssa
Espanjassa pikaruokaketju on yllättänyt toisellakin tuotteella. Burger King juhlistaa 40-vuotista taivaltaan Espanjassa lanseeraamalla Whopper-viinin, jonka kerrotaan olevan suunniteltu makupariksi samannimiselle klassikkohampurilaiselle.
Valenciassa valmistettu punaviini on tehty tempranillo-rypäleestä. Viini on kypsytetty tynnyreissä, joita yhtiö itse kuvailee “pariloiduiksi” – näin ollen sen väitetään sopivan erityisen hyvin hampurilaisen kyytipojaksi.
Viini on kunnianosoitus vuonna 1975 Madridissa avatulle Espanjan ensimmäiselle Burger King -ravintolalle, jossa tarjoiltiin viiniä. Tarkoituksena oli sopeuttaa konsepti viiniin tottuneille paikallisille markkinoille.
Ainakaan toistaiseksi viiniä ei kuitenkaan saa pikaruokaravintoloista. Ensimmäiset 40 pulloa Whopper-viiniä arvotaan osallistujien kesken hampurilaisjätin järjestämässä nettikilpailussa. Katso video viinistä täältä.
Lähde: Burger King
Kuvat: Flickr / JeepersMedia