Hyppää sisältöön

Huijasiko ulkomainen verkkokauppa? Täältä saat apua!

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 19.11.2013
Ulkomaisen nettikaupan kanssa syntyneitä ongelmia voi selvittää yhdessä Euroopan kuluttajakeskuksen kanssa.

Ilmaista apua kuluttajille

Euroopan kuluttajakeskus neuvoo ja opastaa kuluttajia rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksissä. Apua saa tarvittaessa myös ongelmatilanteissa, joita kuluttajalla on toisessa EU-jäsenmaassa sijaitsevan yrityksen kanssa.

Suomessa keskuksen kautta sai vuonna 2012 apua yli 2 100 kuluttajaa, Euroopassa yli 70 000. Neuvontapalvelut ovat ilmaisia.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Yleisimpiä kuluttajien yhteydenoton aiheita Suomessa kuluneena vuonna ovat olleet verkkokauppa sekä lentomatkustaminen.

Viime aikoina keskusta ovat työllistäneet esimerkiksi Facebook-mainosten kautta tilatuista ilmaisnäytteitä seuranneet tahattomat määräaikaiset tilaukset, joihin on haksahtanut satoja kuluttajia.

Seuraa keskuksen tiedotusta

Euroopan kuluttajakeskuksen joka toinen kuukausi ilmestyvän uutiskirjeen tilaamalla voi seurata käytännön vinkkejä ja Euroopan-laajuisia ilmiöitä kuluttajakaupassa. Tieto leviää Euroopan kuluttajakeskusten verkostolta, johon kuuluvat kaikki EU-jäsenmaat sekä Norja ja Islanti.

Keskuksen Twitter- ja Facebook -sivuilla jaetaan tietoa rajat ylittävän kaupan asioista ja tiedotetaan ajankohtaisista aiheista.

Lähde: Euroopan kuluttajakeskus (ECC)
Kuva: Flickr / Highway Agency

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Miksi elintärkeät happinaamarit voivat puuttua lennolta? Syy vaaralliselta tuntuvaan tilanteeseen on yksinkertainen

Näin löydät matkavakuutuksen

Matkavakuutusten ABC – löydä paras matkavakuutus

Maat, joihin ei kannata matkustaa

Ulkoministeriön lista: älä matkusta näihin maihin: 22 maata, joita kannattaa välttää

Barcelona, Espanja

Matkailija, varo näitä – viisi yleisintä turistihuijausta maailmalla

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja