Huijasiko ulkomainen verkkokauppa? Täältä saat apua!
Ilmaista apua kuluttajille
Euroopan kuluttajakeskus neuvoo ja opastaa kuluttajia rajat ylittävän kaupan kuluttajakysymyksissä. Apua saa tarvittaessa myös ongelmatilanteissa, joita kuluttajalla on toisessa EU-jäsenmaassa sijaitsevan yrityksen kanssa.
Suomessa keskuksen kautta sai vuonna 2012 apua yli 2 100 kuluttajaa, Euroopassa yli 70 000. Neuvontapalvelut ovat ilmaisia.
Yleisimpiä kuluttajien yhteydenoton aiheita Suomessa kuluneena vuonna ovat olleet verkkokauppa sekä lentomatkustaminen.
Viime aikoina keskusta ovat työllistäneet esimerkiksi Facebook-mainosten kautta tilatuista ilmaisnäytteitä seuranneet tahattomat määräaikaiset tilaukset, joihin on haksahtanut satoja kuluttajia.
Seuraa keskuksen tiedotusta
Euroopan kuluttajakeskuksen joka toinen kuukausi ilmestyvän uutiskirjeen tilaamalla voi seurata käytännön vinkkejä ja Euroopan-laajuisia ilmiöitä kuluttajakaupassa. Tieto leviää Euroopan kuluttajakeskusten verkostolta, johon kuuluvat kaikki EU-jäsenmaat sekä Norja ja Islanti.
Keskuksen Twitter- ja Facebook -sivuilla jaetaan tietoa rajat ylittävän kaupan asioista ja tiedotetaan ajankohtaisista aiheista.
Lähde: Euroopan kuluttajakeskus (ECC)
Kuva: Flickr / Highway Agency