Ryanair yllätti vertailussa – tässä asiassa halpayhtiö on Euroopan ykkönen
Twitteristä haetaan nopeita vastauksia
Matkailusivusto Skift suoritti tutkimuksen, jossa vertailtiin miten nopeasti lentoyhtiöt vastaavat asiakkaiden kysymyksiin Twitterissä. Euroopan ykköseksi nousi irlantilainen halpalentoyhtiö Ryanair, joka vastasi asiakkaille keskimäärin 66 minuutissa.
Tulosta voidaan pitää jopa hieman yllättäväna, sillä Ryanairin asiakaspalvelua on kritisoitu runsaasti. Yhtiön teräväsanainen toimitusjohtaja Michael O’Leary on sittemmin kääntänyt kelkkansa kertomalla julkisesti asiakkaan olevan ykkönen.
Ryanair liittyi Twitteriin vasta viime vuonna muiden lentoyhtiöiden käytettyä palvelua jo useamman vuoden ajan. Parantunut asiakaspalvelu ja mahdollisuus palautteeseen ovat osa halpayhtiön imagonkohennusta.
Lufthansa ja KLM saivat seuraavaksi parhaat lukemat eurooppalaisista lentoyhtiöistä. Huonoimmin vertailussa pärjäsivät puolestaan Flybe (955 minuuttia) ja Iceland Express (3031 minuuttia).
Amerikkalaiset lentoyhtiöt hakkasivat eurooppalaiset vertailussa selkeästi: kaikkein nopeimpia Twitter-vastauksia tarjonnut American Airlines otti asiakkaaseen yhteyttä keskimäärin 12 minuutissa. JetBlue Airwaysilla vastaava luku oli 15 minuuttia.
Intialainen halpalentoyhtiö IndiGo sai myös vaikuttavan luvun: yhtiö vastasi twiitteihin keskimäärin 16 minuutissa.
Euroopan lentoyhtiöiden nopeimmat Twitter-vastaukset
1. Ryanair (66 minuuttia)
2. Lufthansa (72 minuuttia)
3. KLM (93 minuuttia)
4. EasyJet (120 minuuttia)
5. SAS (191 minuuttia)
Lähde: Daily Mail
Kuva: Flickr / curimedia