Hyppää sisältöön

“Suomi ylitti kaikki odotuksemme” – näin kansainväliset bloggaajat tekevät Suomea tunnetuksi

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 15.03.2016
Suomessa vierailleet kansainväliset matkabloggaajat tekevät nyt kotimaata tunnetuksi maailmalla.

NBE järjestettiin kolmatta kertaa

Sata kansainvälistä matkabloggaajaa vieraili tammikuussa Matkamessuilla osana Nordic Bloggers’ Experience -ohjelmaa hakemassa oppia, inspiraatiota ja uusia yhteistyökumppaneita. Lisäksi bloggaajille esiteltiin Suomea.

NBE on Matkamessujen kansainvälinen kampanja, joka järjestettiin kolmatta kertaa yhteistyössä Visit Finlandin kanssa. Bloggaajien avulla ohjelmassa mukana olleet yritykset saavuttavat maailmanlaajuisen näkyvyyden, jonka vaikutuspiirissä on miljoonia matkustavia ihmisiä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Järjestäjien mukaan konsepti on ainutlaatuinen koko maailmassa. Se kokoaa yhteen lukuisia toimijoita suomalaisesta matkailuelinkeinosta, ja tarjoaa yksittäisille toimijoille mahdollisuuden miljoonayleisön tavoittamiseen. Yhteensä NBE:n tavoittavuus digitaalisissa kanavissa on jo yli 35 miljoonaa.

Esimerkiksi Instagramissa aihetunnisteella #nbefinland on jaettu parituhatta kuvaa. Lisäksi blogikirjoituksilla ja videoblogeilla on useita miljoonia lukijoita ja katsojia.

– NBE:n myötä Matkamessut pystyy tarjoamaan perinteisen messumedian rinnalle täysin uudenlaisen ja kansainvälisesti uniikin tavan tavoittaa digitaalisesti miljoonia matkailusta kiinnostuneita juuri niistä maista, joissa on Suomelle kiinnostavaa ja otollista kohderyhmää, kertoo Matkamessujen myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri Messukeskuksesta.

Mukana bloggaajia ympäri maailmaa

NBE:ssä oli mukana bloggaajia Euroopan maiden lisäksi Aasiasta sekä Pohjois- ja Etelä-Amerikasta. Ohjelma koostui seminaareista ja workshopeista sekä Matkamessujen aikaisista tapaamisista.

– Bloggaajat ja muut sosiaalisen median vaikuttajat tarjoavat matkailualalle elintärkeän kanavan ja alustan sekä inspiraatiolle että matkakohteisiin liittyvälle tiedolle. NBE on avannut uusia mahdollisuuksia kotimaisille matkailuorganisaatioille, joilla ei ole aiempaa kokemusta kansainvälisestä markkinoinnista, kertoo Visit Finlandin PR:n ja sosiaalisen median koordinaattori Eva Kiviranta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Projektin johtajana toiminut Inna-Pirjetta Lahti kohtaamistoimisto Innastuksesta kertoo talvisen ajankohdan tuovan esiin vuodenaikojen kontrastit. Bloggaajille esiteltiin kulttuuria, joka ei ole sääriippuvaista.

– Tänä vuonna bloggaajat tutustuivat suomalaiseen sauna- ja kahvikulttuuriin, perinneruokiin ja suomalaiseen keittiöön, metsään ja luontoon sekä innovaatioihin, kertoo Lahti.

Bloggaajille NBE on yhdistelmä ammatillista kehittymistä, bisnesneuvotteluja ja tutustumista Suomeen sydäntalvella, joka ei yleensä näyttäydy houkuttelevimpana turistisesonkina ulkomaalaisille.

– Koimme todellisen suomalaisen talven – lumiset metsät ja jäätyneet järvet. Lisäksi paikallinen ruoka ja kulttuuri herättävät kauniita muistoja. On vaikea kokea mitään hienompaa kuin kuin pilkkiminen, moottorikelkka-ajelu ja avantoon pulahtaminen saunan jälkeen. Suomi ylitti kaikki odotuksemme, kertoo LiveShareTravel-nettimedian toimituspäällikkö Terry Lee.

NBE-ohjelmaan osallistui 66 bloggaajaa, joista 11 oli suomalaisia isäntiä.

Lähde: Messukeskus
Kuva: Messukeskus / Marinella Ruusunen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Matkablogien nojatuolimatkat

Uppoudu matkakertomuksiin! 7 seikkailua maailmalta, mitkä tuovat helpotusta matkakuumeeseen

Pia Pajunurmi

Yksin matkustamista hehkutetaan, mutta kaikille se ei sovi – suomalainen Pia: “Seurassa on huomattavasti mukavampaa”

Mirka Kallio

Suomalainen Mirka haaveilee talvista lämpimässä ja hitaasta matkailusta: “Minulla ei ole tarvetta käydä monessa paikassa”

Traveldreaming

Christa on nukkunut tuntemattomien luona New Yorkissa ja pelännyt skorpioneja aavikolla – nauttii nyt perhematkoista

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja