Hyppää sisältöön

Lentoyhtiö järjesti älyttömän kilpailun – 42 ruotsalaista vaihtoi nimensä

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 17.12.2013
Saksalaisella lentoyhtiöllä on käynnissä kaikkien aikojen erikoisin markkinointikampanja.

Muuttaisitko nimesi kilpailun takia?

Kuinka paljon sinä pidät Berliinistä? Niin paljon, että olisit valmis muuttamaan nimesi saadaksesi mahdollisuuden muuttaa kaupunkiin?

Saksalainen lentoyhtiö Lufthansa käynnisti lokakuussa Ruotsissa omituisen kampanjan, joka on herättänyt huomiota ympäri maailmaa. Yhtiö järjesti kilpailun, jonka palkintona oli houkutteleva uusi elämä Berliinissä – osallistujien oli vain muutettava ensin virallisesti nimensä Klaus-Heidiksi. Klaus ja Heidi ovat Saksan yleisimmät miehen ja naisen nimet.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Palkintoon kuuluivat muun muassa lennot Berliiniin, asunto vuodeksi, saksan kielen tunnit sekä matkat Frankfurtiin ja Müncheniin.

Jopa lentoyhtiö itse on kuvaillut kisaa “hieman absurdiksi” – yhtiölle saattoikin tulla yllätyksenä, että Berliinin-vuodesta innostui kisaamaan 42 uutta Klaus-Heidiä.

Kilpailu ratkesi tänään, kun voittajaksi valittiin 24-vuotias Klaus-Heidi Andersson.

http://www.youtube.com/watch?v=TL1bc32t3fU

Lähde: Skift.com, Lufthansa
Kuva: DZT
Video: YouTube / Lufthansa

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Berliinin kylpylät

Joko tiesit? Berliinin kylpylät voivat saada suomalaisenkin kainostelemaan – varaudu estottomaan nakuiluun

Berliinin nähtävyydet

Berliinin parhaat nähtävyydet – 21 paikkaa, jotka kannattaa painaa mieleen

Tropical Islands, Saksa

Kokeilisitko? Saksan keinotekoinen tropiikki hämmentää – helppo päiväkohde Berliinistä

Nainen ottamassa selfietä vanhan museorakennuksen edessä Berliinissä.

Eurowings aloittaa lennot Rovaniemeltä Berliiniin

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja