Halpayhtiö yritti estää matkustajan pääsyn lennolle – syynä kommentti Twitterissä
Twiittiä seurasi omituinen tapahtumasarja
Halpalentoyhtiö EasyJetin myöhästynyttä lentoa Glasgow’ssa odottaneen brittimiehen Twitterissä julkaisema kommentti sai yllättävää huomiota lentokentällä. The Independent -uutissivuston mukaan matkustajaa yritettiin estää pääsemästä lennolle yhtiön julkisen kritisoimisen takia.
Mies kirjoitti Twitterissä lennon olevan 90 minuuttia myöhässä, ja esitti huolensa siitä, ettei EasyJet aikonut auttaa lennon takia myöhästyvää sotilasta pääsemään Portsmouthin satamaan jatkoyhteyttään varten.
Matkustajan mukaan EasyJetin työntekijä kehotti häntä harkitsemaan twiittejään mikäli mies haluaisi vielä päästä lennolle. Ilmeisesti mies oli itse näyttänyt twiittiä henkilökunnalle. Lopulta matkustaja päästettiin koneeseen työntekijöiden saatua tietää tämän olevan oikeustieteen luennoitsija.
EasyJet on vakuuttanut, etteivät sosiaalisessa mediassa esitetyt kommentit voi olla este lentämiselle. Yhtiö on luvannut selvittää tapausta.
Sosiaalinen media ja verkkoarvioita keräävät sivustot ovat tuoneet kuluttajille entistä enemmän valtaa. Hiljattain julkisuuteen nousi tapaus, jossa kanadalainen hotelli haastoi surkean nettiarvion kirjoittaneen asiakkaan oikeuteen.
Lähde: The Independent
Kuva: Flickr / puddy_uk