SAS:n lentokoneessa

Blue1

SAS-konsernin suomalainen tytäryhtiö Blue1 siirtyi marraskuussa 2012 SAS:n tuotantoyhtiöksi ja lentää SAS:n reittejä alihankkijan ominaisuudessa. Blue1:n kaikki kaupalliset toiminnot on siirretty SAS:lle.

Suomesta useaan kohteeseen

Muutoksen jälkeen SAS on edelleen säilyttänyt Blue1:n vanhat reitit. Näin ollen lentoreitit Suomen sisällä sekä Suomesta muualle Skandinaaviaan ja Eurooppaan ovat pysyneet ennallaan. Yhtiössä onkin panostettu Euroopan liikenteeseen: liikematkailussa suosikkeja ovat olleet esimerkiksi Berliini, Lontoo ja Zürich, lomamatkailussa puolestaan Etelä-Euroopan Nizza, Rooma ja Barcelona.

Yhtiö perustettiin vuonna 1988 nimellä Air Botnia, ja kymmenen vuotta myöhemmin se liittyi SAS-ryhmään. Vuonna 2003 Air Botniasta vaihtoi nimekseen Blue1.

SAS:n yhteystiedot

SAS:n suomenkielinen internetsivusto löytyy osoitteesta www.flysas.com/fi.

Kuva: SAS

Päivitetty: 26.4.2013

Arvostelut ja vinkit

1 Tähti2 Tähteä3 Tähteä4 Tähteä5 Tähteä (12 votes, average: 3.17 out of 5)

Mitä mieltä olet?

6 kommenttia

ystävättäreni poika on lomalla ruotsista, tilasin netin kautta hänelle paluulipun arlandan kentälle. olimme ajoissa vantaa-helsingin terminaalissa, mutta jonot oli pitkät, joten aikaa kului. lopulta kun pääsimme lähtöselvitystiskille, niin virkailija ilmoitti, ettei poika pääse enää koneeseen, vaikka lähtöön oli vielä n. puoli tuntia, sain bleu1;n asiakaspuhelinnumeron, jonne soitin ja ihmettelin tätä asiaa. siellä vastasi huonosti suomea puhuva mies, joka jutteli jonkin aikaa ja lopulta löi luurin korvaani. soitin uudelleen ja kysyin,miksi hän löi luurin korvaani ja hän vastasi, että hän ei keskustele lentoasioista. kysyin kenelle voisin soittaa ja pyysin puh.numeroa, hän vastasi, että laita puhelin nyt kiinni ja soita ma-pe ja sulki taas puhelimen, joten en saanut vieläkään numeroa, josta saisin palvelua. kyselin kyllä häneltä, että onko hän tosiaan asiakaspalvelussa töissä ja myönsi olevansa. ja sanoi, että hän ei kuitenkaan keskustele ja hän saa kyllä lopettaa puhelun ihan silloin kun hän haluaa. että se heidän asiakaspalvelusta. olen itse toiminut koko työikäni asiakaspalvelussa ja jos olisin toiminut samoin, niin potkut olisi tullu kyllä samantien. asikaspalvelu on niinkuin jo nimikin sanoo, asiakkaan kuuntelua ja neuvontaa!!! joten kouluttakaa asikasneuvojanne ensinnäkin puhumaan suomea ymmärrettävästi, koska puhelimessa valitaan suomenkielinen palvelu sekä opettakaa heidät käyttäytymään asiakaspalvelun mukaisesti. asikkaita kun on monenlaisia. sekä helppoja että vaikeita jne.tulen vaatimaan käyttämättömän lentolipun rahat takaisin, vaikka siihen menisi koko loppuikäni ja rahani, mutta tämä meni kyllä nyt liian pitkälle. jos ois ollut finnair kysymyksessä niin kaikki ois järjestynyt, nimittäin kokemusta on sekä omalta että tuttavien puolelta.

Itse olen lentänyt Blue 1:llä Irlantiin, Roomaan, Pariisiin ja pari kertaa Kööpenhaminaan. Joka kerta kaikki on pelannut loistavasti!

Emme päässeet tilaamallemme Pariisin lennolle huhtikuun22,päivänä ja takaisin 29.4. tuhkapilviestriden vuoksi.Rahat anoimme takaisin heti toukokuun alussa eikä viläkään ole kuulunut mitään Blue 1:lta.Ihmettelemme ja odottelemme kovasti rahojamme.

Lensimme 4.6.2010 Ranskan Biarrizziin. Lähtö viivästyi ja matkustajille kerrottiin, että syy on epäselvissä asiapapereissa. Vasta lähestyessämme määränpäätä meille kerrottiin ettei kaikkien matkustajien laukkuja voitu ottaa koneeseen ylipainon vuoksi. Toisin sanonen n 20-30 matkustajaa jäi ilman kaikkia matkatavaroitaan. Suurin osa heistä oli lähdössä jatkamaan matkaa eteenpäin. Biarrizzissa emme saaneet minkäänlaista tietoa milloin mahdollisesti puuttuvat matkalaukut saapuvat. Kahden päivän odottelun jälkeen Biarrizzin lentokentältä ilmoitettiin laukkujen saapumisesta ja ne pitää noutaa jokaisen lentokentältä henkilökohaisesti. – Erittäin huonoa asiakaspalvelua!!!!!

HYVÄT IHMISET KUN VARAATTE LENNOT BLUE 1 KAUTTA NETTIÄ KAYTTÄEN HUOMIOIKAA ETTÄ ETTE SAA RAHOJANNE TAKAISIN JOS JOUDUTTE PERUMAAN MATKANNE, ESIM MEILLE OLI VARATTU L PARI LENTOA HELSINKIIN OULUSTA, OLIMME SUUNITELLEET TEKEVÄMME MATKAN MIAMIIN MUTTA KUN KAIKKI TUNTUI OLEVAN OK NIIN DIALYYSIT JENKEISSÄ OLIVATKIN KAIKKINEEN YLITSEPÄÄSEMÄTTÖMÄN KALLIITA JA VAIKEITA ELI JOUDUIMME PERUMAAN KOKO SYDEMIN JA NYT KUN KARHUAN TAKAISIN OULU-HELSINKI-OULU LENTOJA , VASTAUS ON TYLY SEAT24 JA BLUE 1 ”EI KÄY” TOINEN SYYTTÄÄ TOISTAAN. EI MIETTIKÄÄ KAIKKI PARIIN JOPA KUUTEEN KERTAAN ENNENKUIN , OLEMME REISSANEET PALJON MUTTA TÄMÄ ON UUSI ASIA. VATUTTAA JA KOVASTI

Kerro kokemuksesi ja jaa omat matkavinkkisi!

Kommentoi nimimerkillä tai Kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *