Hae äkkilähtöjä
hero taustakuva

Aurinkomatkat

Shutterstock artikkelin kuva
Matkatoimistot
Aurinkomatkat on toteuttanut suomalaisten lomaunelmia jo puolen vuosisadan ajan. Matkatoimiston kohdevalikoimaan kuuluu runsaasti vaihtoehtoja niin ranta- kuin kaupunkilomankin viettoon.
Teksti: Rantapallo
Päivitetty: 12.02.2020
facebook   whatsapp

Aurinkomatkat yrityksenä

Aurinkomatkat on perustettu 1963, ja se kuuluu Finnair-konserniin. Matkatoimisto on palkittu Suomen parhaasta asiakaskokemuksesta. Aurinkomatkat vei vuonna 2019 lomalle 260 000 asiakasta ja sen osuus Suomen valmismatkoista oli 29,5 %. Aurinkomatkojen liikevaihto vuonna 2019 oli 220 miljoonaa euroa. Aurinkomatkat on Suomen suurin ja vastuullisin matkanjärjestäjä, ja suurista matkanjärjestäjistä ainoa täysin suomalainen matkanjärjestäjä.

Yrityksen palvelun perusteena on ratkaisun tarjoaminen asiakkaiden kaikkiin vapaa-ajan matkustustarpeisiin. Aurinkomatkojen tuote- ja palveluvalikoimaan kuuluvat muun muassa Aurinkomatka-paketit ja omatoimiset Kaupunkilomat.

Yhteystiedot

Aurinkomatkan voi varata vaivattomasti verkkokaupasta www.aurinkomatkat.fi tai puhelimitse myyntipalvelusta numerosta 09 818 1101.

Kuva: Shutterstock

Lue kommentit (17) Jätä kommentti

  1. Aurinkomatkat on todellinen irvikuva suomalaisesta palvelutasosta. Erehdyimme varaamaan Aurinkomatkan Rodokselle ja saimme jälleen kerran pettyä. Hotellia mainostettiin uima-altaalla, mutta sen vesi oli uimakelvottoman kylmää. Vaikka olimme ostaneet normaalihintaisen matkan, oli huone taas revitty sieltä Aurinkomatkojen jämäpakasta, eli se oli ahdas, nuhruinen ja alimmassa kerroksessa. Ilmastointilaite puski kuumaa ilmaa ja joka yö sai herätä roska-auton ääniin kello 03. Hotellin aamiainen oli muuten ok, mutta isossa aamiaishuoneessa kaikui ja siellä oli sietämätön meteli. Kuin olisi ollut jossain kesäleirin kanttiinissa! Viimeinen kerta, kun käytän tätä kotimaista “palvelua”. Jatkossa ainoastaan ulkolaisten varaussivustojen kautta hotellit ja lennot erikseen – saa parempaa ja halvemmalla!


  2. Hóla

    Kirjoitan tämän hyvässä hengessä ja Toivoisin että Aurinkomatkojen kumppani? saisi tästä jotakin , kehityskeskusteluun… Itseäni mietityttää fin/Aur jotka eivät tiedä , ainakaan asiakkaan kuullen ???? jos on kumppani niin olettaisi että kävisitte asialliseti niin risut kuin ruusut. Finnair on osoittanut selvää asiakas lähtösyyttä, HIENOA!!! Mutta Aurinkomatkat………olen jonkin verran kiertänyt joten oletan että minulla on varaa kirjoittaa tämän. Vaimoni oli tietämättäni tilannut Superion-huon All incluusive Dominikaaniseen Tasavaltaan 28.01-11.02.2019 , varauspäivä01.01.2019 /vahvistus nro 6298377 . len.nro OCCUCE.

    Matkanjärjestäjä Aurikomatkat-Suntours , vahvistus nro 6298377.

    Siis Finnairin toiminta oli erittäin kiitettävää, mutta nyt on valmismatka/seuramatka/, Yle elävä arkisto…. Perillä Puerto Plaltassa oli opas vastassa niin kuin pitääkin, tuonne bussin ja hotelli kierros. Saimme laukut ja tuonne respaan kirjautumaan…no broblem, mutta hotellimme huone sijaitsi 3 krs EI hissä ,eihän se mitään mutta kun on tehty 4 sepelvaltimon leikkaus ja pakkasesta suoraan 28 c ja luonnolliseti kosteaa . Niin ihmetellessä huoneistoa kiipelyä niin, silmiini osui tallelokero………….. mutta siinä ei ollut lukkoa!!!!!!! silloin alkoi verenpaineeni nousta !!!!!!!!! Ei kun respaan ,huone alas ja lukon osto !!!!!!!! Siis Itse saimme huoneen 1 krs. All incluusive opas oli haihtunut laukkujen droppauksen jälkeen kuin se pieru Saharaan. No Siskoni oli noin toitakymmentä vuotta oppaana, niin minäkin tiedän jotakin………Aurinko opas saapuu 2x viikossa 1 h ,vailitettavasti emme ehtineet edes nähdä guidea, no olin päätänyt seuravalla käynnillä tavata oppaan. Kävelin respaan ja kirjoitin mielipiteeni paperille, respassa oleva henkilö Lupasi luovuttaa A/oppan tullessa ilmoittautuvan respaan. Ajattelin että tällä tyylillä tuskin näin käy ,niin……………….Tiesisin opasalueen ja olin varautunut ettei tulisi oharia,lähellä oli kunnes kuuulin suomea puhuvan ja katsoin veireen ja siinähän oli esitteli kirjahyllyssä mukavaa luettavaa. Mukavaa Hän näki minut mutta ei näyttänyt kiirettä olevan, no niin kirjasto oli käyty läpi jäi minullekkin hiukan aikaa. Kysyin että ilmoittautuiko Hän respassa … 3kerran jälkeen selvisi että oli tullut jostain takavasemmalta!No kun aloin kyselemään loman pikku seikoista , kuten että tallelokeroon oli ostettava lukko,ehdotin että kumppaninne Finnair voisi lähettä USA n ilmatilankäytytöstä lappu kotiin /ohjeiden kera ,kortit loppuivat osa sai täyttää kentällä. !!! No kyllä Me pärjäämme , kahdenvuoden sisällä olemme Dubaissa Aurinkomatkalla. Seuraavan Dub 2vk itse varaukset ja voitte olla varmoja että kolmatta kertaa ei ei All incluusive matkaa tule tapahtumaan. Olen surullinen niiden matkalaisten jotka ehkä eivät omaa kielitaitoa , tai ova liikuntarajoiteisia tai muuten apua tarvtsevia.Olen 57 vuotias ja nämä “Oppaat” kävelevät lisä matka myyjät eivät minulta rahaa saa.. Kun ehdotin että kumppani Finnair eivät käy kehityskeskustelua ja oppaan mukaan eipä paljoa kiinnosta Kun “opas” ei saanut lisä täkyjä , kehtasi asiakkaan kuullen väittelemään vastaan !!!!!!!!!!! Poltin tyhmyyttäni säären Aurinkomatkat eivät tienneet asiasta koko hotellin henkilökunta ansaitsee 10.

    Haluan antaa VH Ventana Beach Resort Puerto Platan henkilökunna todella sydänmellisestä,käytöksestä ja avusta .


  3. olimme teidän matkalla marmaris ,kaksi pariskuntaa hotelli Blue Bay Platinum.21.09-2018.viikon matka.onko hotellilla vastaan otossa epäpätevä henkilökuntaa. laitoimme postikortteja varustettuna merkeillä isot määrät. yksikään ei ole tullut vastaanottajalle.minne ne hävisivät vastaanotto pisteestä.


  4. olimme Rodoksella 6-13.10.18 ja 13.10 tullessamme sairastuimme lentokentällä ruokamyrkytykseen.
    Kyselimme oliko Blu Sky hotelissamme vatsatautia vai saimmeko sen lentokoneesta.
    Mitään vastausta emme ole saaneet ja meitä jotka sairastuimme oli ainakin 10 henkilöä..

    Olisi ollut tärkeää tietää vähän enemmän asiasta.


  5. Olimme kahden viikon ryhmämatkalla Rethymnonissa Kreetalla 14.- 28. syyskuuta. Matkamme onnistui kaikin puolin hyvin; hotelli (Marilyn) oli erittäin siisti, henkilökunta tehtäviensä tasalla, ystävällistä, aurinkoista palvelua.
    *Aurinkomatkojen opas Aira on aivan huippu ja*. Hän kertoi Kreetan historiaa sujuvasti bussimatkoilla. Retki Spinalongan saarelle mm. hänen opastamanaan oli huikea elämys. Suuret kiitokset Airalle.


  6. Aurinkomatkojen matkalla Maltalla. Jäimme pois Blue Grotto/Marsaxlokk matkalta kirjanpitovirheen vuoksi. Soitto Aurinkomatkojen toimistolle ja homma lähti pelittämään. Hienosti hoidettu oppailta ja eikä pikku kommellus enää harmita lainkaan. Kiitoksia vielä kerran aurinkomatkojen oppaalle joka otti homman hanskaan.


  7. Aurinkomatkat välittää asiakkaasta vain niin kauan kun asiakas ei valita mistään.

    Saimme kuukautta ennen matkalle lähtöä tiedon hotellimme remontista joka alkaisi kolmen viikon päästä.
    Vaikea asteisesta astmasta kärsivä avopuolisoni ei saanut mahdollisuutta hotellin vaihtoon, vaikka sitä ensin tarjottiin ja hän sitä HETI pyysi.

    Jouduimme keskelle remonttipölyn täyttämää hotellia Vietnamissa.
    Älkää menkö New Wold Saigon hotelliin jos teitä haittaa remonttipölyn täyttämä huoneilma. 4 tähden hotellista tämä on yhtä kaukana kuin yö päivästä.
    Paikallisoppaat Vietnamissa tekivät parhaansa, mutta avopuolisoni kärsi pölystä kovasti.

    Olimme valmiit neuvottelemaan korvauksesta Aurinkomatkojen kanssa, mutta summa kuulosti lähinnä loukkaukselta varsinkin kun kyseessä oli sairaudesta kärsivä matkustaja. Aurinkomatkojen mukaan kaikki asiakkaat ovat tasavertaisia korvausten suhteen. Näinollen astmasta kärsivä matkan tilaaja ei ole heidän mielestään oikeutettu yhtään suurempaan korvaukseen, vaikka remontista aiheutuva haitta on hänelle huomattavasti tervettä ihmistä suurempi.

    Reissaamme vuosittain joka kevät ja syksy ja matkanjärjestäjälle voi sattua kaikenlaista. Tämän ymmärrämme. Siinä missä Apollomatkat korvasivat epäonnistuneen PÄIVÄRETKEN täysimääräisesti(300 eur) kitsastelee Aurinkomatkat puolet pienemmän summan kanssa. Jouduimme kuitenkin yöpymään remonttihotellissa yhteensä KUUSI yötä.

    Pelastuksemme oli ,että kyseessä oli yhdistelmämatka jossa olimme välillä poissa 8 yötä toisessa hotellissa jossa ei ollut ongelmia.Tosin astmaatikko toipuu pölyn aiheuttamasta rasituksesta hitaasti, joten haitta jatkui vielä loman loppumisen jälkeenkin kaksi viikkoa.


  8. Missä viipyy 20.2 tilatun matkan vahvistus ..


  9. Hua Hin “valmismatka”(lennot ja hotelli) maaliskuulle 2 henkeä.
    Varausta tehdessä tarjoutui tilaisuus päivittää matkustusluokka bisnesluokkaan 350e/hlö/varaus, eli meiltä kahdelta 700e. Ajattelimme että päivitämme istuinpaikkamme sinne kun kyseessä pitkä lento menne tullen. Vaan kun varausvahvistus tuli, olikin varaus bisnesluokkaan vain menolennolle. Asiaa selviteltyämme pitkien puhelinjonotusaikojen(45 min) kanssa, peruimme koko päivityksen ,koska meitä on mielestämme johdettu harhaan. Uusi varausvahvistus tuli, ja siinä normaali istuinpaikat mutta hinta oli kummallakin noussut 100e. Taas todella pitkät jonotusajat sekä puhelimen että chatin kautta, ennen kuin pääsi asiaa hoitamaan. Todella hidasta palvelua.
    En halua jatkossa käyttää aurinkomatkoja.


  10. Hej. Vi är en grupp på 11 personer som tänkte åka på en weekend resa till Dublin. Vi hade tänkt åka den 12.04.2018 och hemresan 15.04.2018. Vi skulle gärna vilja ha ett komplett pris med flyg från vaasa/kronoby till Dublin med hotell och frukost. Hotellet räcker med 2-3 stjärnigt. Tacksam för svar
    H Kenneth


  11. Missä on Lahdessa Aurinkomatkojen toimisto? Ei ainakaan torikadun varrella enään?


  12. Ihmettelen, miksi Aurinkomatkat ei lähetä kahdelle eri kaupungeissa asuville erillisille yhdessä matkustaville kummallekin omaa matkaohjelmaa ja laskua pyynnöstä huolimatta.


  13. Rolling Stones treenejä kohta 10 vuotta. Bush kutsui Usa:hän,Medejev Venäjälle,Sarkozy Ranskaan ja Keith Richards Englantiin. T.Marko Eklund


  14. Voi voi matkaan meikä muijan mieli tekisi tammikuussa mutta mistä sitä löytäisi rehellisen kivan ystävän jonka kanssa sinne menisi ?


  15. Tämän kesän Aurinkomatkojen toiminta on ollut monessa mielessä luokatonta. Meitä ei näin huonon palvelun ja katteettomien lupausten jälkeen saa enää Aurinkomatkojen asiakkaaksi. Paljon saisi anteeksi jos olisi rehellinen, mutta kun ei niin ei :(


  16. Olimme lomalla Thaimaassa 12.01-24.01 2013 .
    Bangokissa hotellissa Holi dei in Silom .
    Olimme pitkästä matkasta väsyneitä ,olimme odottaneet huonetta jo pitkään .
    Kun kyselimme milloin saamme huoneen luvattiin klo.14.00 mutta emme saaneet kuin klo.15.jälkeen.
    Olemme lomailleet Aurinkomatkoilla monet kerrat ,mutta ennen ei ole näin kauan tarvinnut odottaa huonetta.
    Kwaijoen retki oli mielenkiintoinen .
    Hanna opas oli hyvä ja osas kertoa retkikohteista monenlaista mielenkiintoista juttua.
    Saimme myös äkäisen mahataudin.
    Kävimme sairaalassa Hua Hini ssa ja saimme hyvät lääkkeet.


  17. Antaa aiheen vähän varovaisuuteen, koska saattaa yllyttää elämään jopa yli varojen. Muuten antoi hyvän kuvauksen tarjonnasta.


  18. Jätä kommentti

    Kommentoi nimimerkillä tai tai kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.