Hyppää sisältöön

Tätä palvelua hotellivieraat pitävät tärkeimpänä – ohitti jopa ilmaisen netin

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 08.04.2014
Kysely selvitti mitä hotellipalvelua matkailijat pitävät tärkeimpänä.

Aamiainen ohitti verkkoyhteyden

Varaussivusto Hotels.comin tekemästä kyselystä selviää, että huoneen hintaan sisältyvä aamiainen on matkailijoiden eniten toivoma hotellipalvelu.

Viime vuoden voittaja ilmainen langaton verkkoyhteys tippui yllättäen kolmoseksi. Aamiainen ja ravintola olivat matkaajien kärkivalinnat, kun yhteensä 33 hotellipalvelua asetettiin tärkeysjärjestykseen.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vähiten tärkeinä pidettiin lapsi- ja lemmikkiystävällisiä palveluja sekä hotellista löytyvää hiussalonkia. Myöskään konferenssikeskusta ja kokoustiloja ei juuri kaivattu, vaikka yli kolmannes vastaajista oli liikematkailijoita.

Hotellihuoneesta löytyvistä palveluista langaton verkkoyhteys oli kuitenkin matkailijoille kaikkein tärkein.

Tärkeimmät hotellipalvelut – Top 10

1. Ilmainen aamiainen
2. Ravintola
3. Internet / ilmainen WiFi-yhteys
4. Parkkitila
5. Ympärivuorokautinen vastaanotto
6. Hotellin savuttomuus
7. Uima-allas
8. Baari
9. Ilmastointi
10. Kahvi ja teetarjoilu aulassa

Lähde: Hotels.com
Kuva: Flickr / Mac Hotels

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mitä tarkoittaa mannermainen aamiainen?

Selitys yleiselle hotellitermille: mitä mannermainen aamiainen tarkoittaa?

Seychellien hotellit Mainos

Suojattu: Seychellien ihanat hotellit – 3 vinkkiä unelmien lomasaarille

Hobo Hotel Helsinki

Tältä näyttää Helsingin uusin hotelli – Tukholmasta tuttu Hobo Hotel avautui ydinkeskustaan

Mikä Levin hotelli sopii sinulle? 8 vinkkiä erilaisille matkailijoille

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja