Teetkö sinäkin näin lennolla? Matkustajan avoin valituskirje puhuttaa verkossa
Matkustaja vaatii selkänojia ylös
Turhautunut lentomatkustaja on julkaissut LinkedIn-palvelussa avoimen valituskirjeen istuimien selkänojien laskemisesta alas lennolla. Liikematkustajan mukaan mahdollisuus laskea selkänojat tulisi poistaa kokonaan.
Miestä kismittää erityisesti se, ettei hän pysty käyttämään kannettavaa tietokonettaan edessä istuvan matkustajan laskettua selkänojansa. Kirjoittaja vertaa istuinpaikan ostamista tietyn suuruisesta pinta-alasta maksamiseen – kun selkänoja lasketaan, alue pienenee.
Yleinen tapa on miehen mukaan erityisen hankala myös vauva sylissä istuville matkustajille ja isokokoisille
Mies muistelee lentoa, jolloin hän tarjoutui maksamaan edessään istuvalle matkustajalle 20 dollaria eli noin 15 euroa, jotta tämä pitäisi selkänojansa pystyssä.
– Odotin hänen sanovan: “Älä huoli, ymmärrän kyllä, pidä rahasi”. Sen sijaan hän sanoikin “ok”. Annoin hänelle rahat, eikä hän laskenut selkänojaa. Se oli sen arvoista, mutta lentoyhtiön pitäisi maksaa minulle takaisin, mies kirjoittaa.
Miehen kirjoitus on kirvoittanut yli 700 kommenttia LinkedIn-palvelussa. Osa ihmisistä pitää aihetta turhanpäiväisenä valituksena – kritiikkiä on saanut erityisesti liikematkustajan oletus siitä, että tämän tulisi saada valmistella PowerPoint-esityksensä rauhassa lennolla. Osa taas jakaa mielipiteen laskettujen selkänojien kiusallisuudesta.
Lue matkustajan avoin kirje täältä. Mitä mieltä sinä olet?
Lähde: The Telegraph
Lue myös: Tämä yleinen tapa raivostuttaa matkustajia lennolla – suurin osa kieltäisi kokonaan