Hyppää sisältöön

Helsinkiä markkinoidaan maailmalle ainutlaatuisella konseptilla

Rantapallon päätoimittaja Inka Khanji
Inka Khanji Päivitetty: 03.11.2015
Visit Helsingin tuore markkinointikonsepti kutsuu suositut mielipidevaikuttajat majoittumaan Helsingin keskustassa sijaitsevaan kaupunkiasuntoon, tutustumaan kaupunkiin ja samalla raportoimaan kokemuksistaan seuraajilleen.

Helsinki täytyy löytää

Visit Helsingin uusi #HelsinkiSecret-konsepti kutsuu kansainvälisiä bloggaajia ja muita sosiaalisen median mielipidevaikuttajia tutustumaan Helsinkiin.

Kutsutut vieraat pääsevät tutustumaan Helsinkiin omassa aikataulussaan ilman kiirettä, ja oma asunto tuo kokemukseen myös paikallisnäkökulmaa. Idea syntyi kaupungissa perinteisillä pressi- ja blogimatkoilla vierailleiden yhteistyökumppaneiden toiveista, sillä he kaipasivat mahdollisuutta tutustua Helsinkiin kunnolla ilman kiireistä aikataulua.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Kilpailu matkailijoista on kovaa, ja se millä Helsinki voi erottua muista on tehdä jotain, mitä muut eivät tee. Kilpailemme esimerkiksi Tukholman kanssa samoista matkailijoista, mutta budjettimme on täysin eri. Jos kilpailemme pelkän budjetin avulla, häviämme heti. Siitä syystä tarvitaan hyviä ideoita, sanoo Visit Helsingin markkinointiviestintäpäällikkö Maarit Pitkänen.

Ainutlaatuisessa #HelsinkiSecret-konseptissa Visit Helsingin tarkoituksena ei ole enää itse kertoa Helsingistä, vaan auttaa muita kertomaan oma tarinansa kaupungista.

Kansainvälisiä huippubloggaajia Helsinkiin

Kampanjan tavoite on tuoda Helsingille laajasti näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa ympäri vuoden ja saada vierailijat suosittelemaan kaupunkia, sillä tuttujen ihmisten suositukset ovat yksi tärkeimmistä kriteereistä matkakohdetta valittaessa.

Mukaan voivat hakea ulkomaalaiset blogeissa, Instagramissa ja Twitterissä toimivat eri alojen mielipidevaikuttajat, joilla on tarpeeksi laaja seuraajakunta. Ensimmäiset vieraat on jo valittu, ja tammikuussa Helsinkiin saapuu vieraita Kiinasta, Yhdysvalloista, Espanjasta ja Italiasta. Vieraat majoittuvat Töölönlahden lähistöllä sijaitsevassa huoneistossa vajaan viikon kerrallaan.

– Helsinkiä ei näe kahdessa tai kolmessa päivässä, vaan aikaa tarvitaan enemmän. Me haluamme luoda paikan jossa vierailijat voivat hengähtää ja tutustua kaupunkiin kaikessa rauhassa, sanoo Visit Helsingin sosiaalisen median koordinaattori Elisabeth Heinrichs.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Monien kansainvälisten vierailijoiden toiveena on tavata paikallisia ihmisiä ja tähän toiveeseen vastataan luomalla helsinkiläisistä bloggaajista, instagrammaajista ja muista sosiaalisen median vaikuttajista Local friends -verkosto, joka tarjoaa mahdollisuuden tutustua paikallisiin ja kuulla heiltä vinkkejä Helsinkiin.

Teksti: Krista Ahonen
Kuva: Visit Helsinki

Rantapallon päätoimittaja Inka on aina valmis seikkailuun. Jos voi itse valita, suuntaa hän kaikkein mieluiten aktiivimatkalle maailman ääriin.
Lue lisää

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Hobo Hotel Helsinki

Tältä näyttää Helsingin uusin hotelli – Tukholmasta tuttu Hobo Hotel avautui ydinkeskustaan

Hotelli U14, Helsinki

U14 on leikkisä design-hotelli keskellä Helsinkiä: perheomisteinen, mutta osa jättiketjua

Aamiaisannos lautasella

Helsingin herkullisimmat hotelliaamiaiset – 10 vaihtoehtoa

Helsingin iltapäiväteet

Iltapäivätee Helsingissä – katso neljä erilaista vaihtoehtoa

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja