Finnair uudistaa palveluitaan – ilmainen tarjoilu Euroopan-lennoilla päättyy
Kaukolentojen palveluihin monia uudistuksia
Finnair toteuttaa lähiaikoina useita tuoteuudistuksia. Uudistuksiin kuuluvat uusi Comfort-paketti kaukoliikenteen Economy-luokkaan, mobiilisovellus sujuvoittamaan matkan eri vaiheita sekä uudistuksia lennon aikaiseen tarjoiluun ja viihdejärjestelmään.
Economy Comfort -paketin ostamalla asiakas saa enemmän jalkatilaa, päänojan, kuulokkeet viihdejärjestelmän käyttöä varten sekä silmäsuojan, korvatulpat ja hammasharjan sisältävän paketin.
Finnair uudistaa syksyn aikana kaikkien kaukoliikennekoneidensa viihdejärjestelmän. Uuden käyttöliittymän kerrotaan nopeuttavan elokuvien, tv-ohjelmien ja muun sisällön käyttämistä. Viihdejärjestelmässä on mukana myös sähköisiä lehtiä, sarjakuvia ja kirjoja.
Euroopan-lentojen ilmainen välipalatarjoilu loppuu ja kaukolentojen tarjoilua lisätään
Euroopan-lentojen välipalatarjoilu vaihtuu maksulliseen Sky Bistro -valikoimaan, josta asiakas voi ostaa mieleisensä välipalan. Valikoimaan kuuluu lämpimiä aterioita sekä muun muassa leipä- ja salaattivaihtoehtoja.
Sky Bistro tulee lähes kaikille Euroopan lennoille ja se korvaa välipalatarjoilun, joka on ollut tarjolla yli kaksi tuntia kestävillä Euroopan lennoilla. Kahvi- ja teetarjoilu sekä Finnairin uusi nimikkojuoma mustikkamehu ovat ilmaisia. Euroopan lentojen bisnesluokan ateriat sisältyvät jatkossakin lipun hintaan.
Lentoyhtiö uudistaa myös kaukoliikenteen tarjoilua ja tarjoaa jatkossa päivälennoilla välipalan lämpimien aterioiden lisäksi. Myös viinivalikoima uudistuu ja kuohuviini kuuluu maksuttomaan tarjoiluun.
Lennolle voi kirjautua mobiilisovelluksen avulla
Syksyn aikana lentoyhtiö esittelee mobiilisovelluksen, josta asiakas näkee henkilökohtaiset lentotietonsa ajantasaisesti. Sovellusta voi käyttää lennolle kirjautumiseen ja istumapaikan valintaan, ja se tuo relevantteja tarjouksia sekä Finnair Plus -pistetiedot asiakkaan mobiililaitteeseen.
Mobiilisovellus on ensi vaiheessa käytettävissä Apple iOS-laitteissa ja se tulee myöhemmin myös muille käyttöjärjestelmille.
– Kuluneen vuoden aikana olemme kysyneet palautetta noin 8 000 asiakkaalta keskeisiltä markkinoiltamme Euroopassa ja Aasiassa, kertoo Jarkko Konttinen, Finnairin markkinoinnista ja tuotekehityksestä vastaava johtaja.
– Tätä tietoa on käytetty tarjontamme kehittämiseen. Nämä uudistukset tukevat osaltaan Aasian-liikenteen kasvutavoitteittamme.
Lähde ja kuva: Finnair