Hyppää sisältöön

Uusi kikka korvausten saamiseksi: sähköpostiskanneri tutkii lentojen varausvahvistukset

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 22.08.2014
Uusi verkkotyökalu hakee tiedot mahdollisista korvaukseen oikeuttavista lennoista suoraan käyttäjän sähköpostikansiosta.

Sähköpostiskanneri tutkii varausvahvistukset

Äskettäin Suomeen rantautuneen Air Helpin uusi sähköpostiskanneri hakee käyttäjän sähköpostista automaattisesti tiedot lennoista, joista matkustaja voi tehdä korvaushakemuksen.

Useat matkailijat eivät välttämättä ole tietoisia siitä, että ovat oikeutettuja korvauksiin tietyissä tapauksissa esimerkiksi lennon myöhästyessä. Air Help on palvelu, joka hoitaa korvausprosessin provisiopohjaisesti asiakkaan puolesta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Työkalu tunnistaa sähköpostista lentojen varausvahvistukset ja kerää tarpeelliset tiedot niiden pohjalta. Vaikka sähköpostilaatikosta ei löytyisi tietoja lennoista, joiden perusteella käyttäjä olisi oikeutettu korvauksiin, antaa palvelu tietoa tehdyistä matkoista ja rakentaa samalla kartan niiden pohjalta. Air Helpin mukaan työkalu noudattaa tietosuojastandardeja ja yritys lupaa sen olevan käyttäjälle turvallinen.

Tällä hetkellä sähköpostiskanneri toimii Gmail-pohjaisten sähköpostilaatikoiden kanssa. Käyttäjä saa ilmoituksen, kun sähköpostilaatikko on skannattu läpi. Air Help suunnittelee laajentavansa palvelua Gmailin ohella myös muihin sähköpostiohjelmiin.

>> Kokeile sähköpostiskannerin beta-versiota täällä.

Lähde ja kuva: Airhelp.fi

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Lennon myöhästyminen

Onko lentosi myöhässä? Katso tästä, oletko oikeutettu korvauksiin

Tee näin jos lentosi peruuntui

Peruuntuiko lentosi? Toimi näin!

Lento peruttu

Eu-tuomioistuimen päätös: lentoyhtiöiden lakko ei estä korvausten saamista – voi hakea jopa kolme vuotta takautuvasti

Matkatavarat

Myöhästyivätkö matkatavarasi? Katso, missä tilanteessa saat korvauksia

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja