Uusi palvelu rantautuu Suomeen: näin saat rahat takaisin myöhästyneestä lennosta
Matkustajille rahallinen korvaus lentojen myöhästymisistä ja peruutuksista
Kansainvälinen Air Help -verkkopalvelu rantautuu nyt myös Suomeen. Juridinen verkkopalvelu auttaa lentomatkustajia saamaan heille kuuluvat korvaukset lentoyhtiöiltä.
Joka vuosi noin 200 000 suomalaista lentomatkustajaa menettää satojen eurojen edestä korvauksia lentojen myöhästymisistä, peruutuksista ja ylivarauksista johtuen. Vain puoli prosenttia korvauksiin oikeutetuista matkustajista hakee niitä lentoyhtiöiltä, sillä kuluttajat harvoin ovat tietoisia EU-asetuksesta, jonka nojalla voi vaatia jopa 250–600 euron edestä korvauksia.
– Lentomatkustajilla on tässä asiassa lain suoja puolellaan ja paljon voitettavaa. Korvausta voi saada jo kolmen tunnin lennonmyöhästymisestä, sanoo Air Help Nordicin toimitusjohtaja Thomas Lööw.
Palvelu hoitaa korvausvaatimuksen ilmaiseksi
Palvelun käyttämistä varten asiakkaalta tarvitaan lennon tiedot sekä valtakirja. Air Help tekee lentoyhtiölle korvausvaatimuksen matkustajan puolesta.
Korvausvaatimuksen jättäminen palvelun hoidettavaksi on ilmaista. Mikäli lentoyhtiöltä saadaan korvaus, ottaa palvelu korvaussummasta 25 % provision.
Air Helpin mukaan palvelun kautta mahdollisuus korvauksen saamiseksi kasvaa jopa 90 %.
– Me Air Helpissä kerromme lentomatkustajien oikeuksista lentojen myöhästymis-, ylivaraus- ja peruutustilanteissa muun muassa Facebookissa ja autamme korvausten hakemisessa. Meillä on siihen tarvittavat taustatiedot, lainsäädännön osaaminen ja prosessit, kertoo Lööw.
Palvelulla on käytössään maailman suurin lentotietokanta myöhästyneistä ja peruutetuista lennoista, joten Air Helpistä ei lähde lentoyhtiöille turhia korvausvaatimuksia, ja vaatimukset perustuvat oikeisiin tietoihin myöhästymisistä tai peruutuksista. Tarvittaessa palvelu vie tapaukset oikeuteen asti.
Lähde ja kuva: Airhelp.fi