Hyppää sisältöön

Tämä amerikkalainen ravintolaketju haluaa Suomen markkinoille

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 26.04.2014
Tunnettu jenkkiketju etsii parhaillaan franchise-yrittäjiä Suomesta.

Uusi donitsiketju Suomeen

Donitseistaan tunnettu amerikkalaisketju Dunkin’ Donuts suunnittelee rantautuvansa Suomen markkinoille. Yhtiö kertoo tiedotteessaan etsivänsä parhaillaan franchise-yrittäjiä Suomesta.

Kahvia ja leipomotuotteita myyvä ravintolaketju tähtää suurimpiin suomalaiskaupunkeihin, mutta ensimmäisenä kahviloita voi odottaa aukeavan Helsingissä. Tavoitteena on yli 20 toimipistettä lähivuosien aikana.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vuonna 1950 perustettu ketju toimii yli 30 maassa. Euroopassa kahviloita on tällä hetkellä yli 120 muun muassa Espanjassa, Saksassa, Bulgariassa ja Venäjällä.

– Suomi on iso mahdollisuus Dunkin’ Donuts -brändille, sanoo yhtiön kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Jeremy Vitaro.

Suomeen laajentuminen on yhtiön mukaan osa maailmanlaajuista kasvustrategiaa, jossa Eurooppa on yhtenä avainkasvualueena.

Viimeksi Suomessa puhuttaneet amerikkalaisjätit ovat olleet esimerkiksi hampurilaisravintolaketju Burger King ja kahvilaketju Starbucks, jotka molemmat aiheuttivat avautuessaan pitkiä jonoja.

Lähde: Dunkin’ Donuts
Kuva: Flickr / Andrew Abogado

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Ravintola Blanko

Turun parhaat ravintolat – 27 paikkaa, joita kannattaa kokeilla

Suomen parhaat ravintolat

Tässä ovat Suomen 50 parasta ravintolaa – onko oma suosikkisi listalla?

Tampereen parhaat ravintolat

Ravintolavinkit Tampereelle – 26 paikkaa, joita ei kannata jättää väliin

Tukholman ravintolat

Löydä Tukholman herkullisimmat ravintolat – 25 paikkaa, joita ei kannata jättää väliin

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja