Tämä amerikkalainen ravintolaketju haluaa Suomen markkinoille
Uusi donitsiketju Suomeen
Donitseistaan tunnettu amerikkalaisketju Dunkin’ Donuts suunnittelee rantautuvansa Suomen markkinoille. Yhtiö kertoo tiedotteessaan etsivänsä parhaillaan franchise-yrittäjiä Suomesta.
Kahvia ja leipomotuotteita myyvä ravintolaketju tähtää suurimpiin suomalaiskaupunkeihin, mutta ensimmäisenä kahviloita voi odottaa aukeavan Helsingissä. Tavoitteena on yli 20 toimipistettä lähivuosien aikana.
Vuonna 1950 perustettu ketju toimii yli 30 maassa. Euroopassa kahviloita on tällä hetkellä yli 120 muun muassa Espanjassa, Saksassa, Bulgariassa ja Venäjällä.
– Suomi on iso mahdollisuus Dunkin’ Donuts -brändille, sanoo yhtiön kansainvälisen liiketoiminnan kehitysjohtaja Jeremy Vitaro.
Suomeen laajentuminen on yhtiön mukaan osa maailmanlaajuista kasvustrategiaa, jossa Eurooppa on yhtenä avainkasvualueena.
Viimeksi Suomessa puhuttaneet amerikkalaisjätit ovat olleet esimerkiksi hampurilaisravintolaketju Burger King ja kahvilaketju Starbucks, jotka molemmat aiheuttivat avautuessaan pitkiä jonoja.
Lähde: Dunkin’ Donuts
Kuva: Flickr / Andrew Abogado