Kaakkois-Suomen matkailu panostaa blogimarkkinointiin
Blogin kautta kohteet tutuiksi
Kotkan-Haminan seudun toimijat toteuttivat touko-kesäkuussa Unelmaduuni Kaakossa -markkinointikampanjan, jossa sosiaalisen median kilpailulla haettiin Pietarista bloggaaja markkinoimaan pitkäkestoisesti alueen yrityksiä, palveluja ja tapahtumia pietarilaisille.
Voittajaksi 40 hakijan joukosta valittu media-alan ammattilainen Yulia Dergaeva vietti heinä-elokuun vaihteessa viikon tutustuen Kaakko135°-alueen nähtävyyksiin.
Neljän päivän vierailun aikana bloggaaja kävi surffaamassa Pyhtäällä Siriuksessa, tutustui Haminan historiaan roolioppaan välityksellä ja samoili Miehikkälän Salpalinja-museossa sekä elävän että mobiilioppaan avustuksella.
Erityisen mieleenpainuvana kokemuksena Dergaeva piti merimuseo Vellamoa. Seuraava bloggaajan viidestä visiitistä järjestetään syyskuussa Fashion Night & Culture -tapahtuman aikoihin. Blogista on määrä tulla Kotkan-Haminan seudun matkailun pysyvä näkyvyyselemetti.
Kaakon matkailublogiin voi tutustua täällä.
Kuva: Visit Finland