Hyppää sisältöön

Saako turvatarkastus hermosi kiristymään? Nyt voit vaikuttaa

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 23.04.2012
Helsinki-Vantaan uusi design-turvatarkastuslinja on palvelu, johon myös matkustajat voivat vaikuttaa.

Miten sinä kehittäisit turvatarkastusta?

Huhtikuussa Helsinki-Vantaan terminaali 1:een avattu design-turvatarkastuslinja tavoittelee entistä sujuvampaa palvelua lentomatkustajille. Finavian mukaan pakollisesta tarkastuksesta halutaan tehdä palvelu, josta jää matkustajalle hyvä mieli ja joka toimii valttikorttina Helsinki-Vantaan lentokentälle.

Design-turvatarkastuksen pilottilinjalta kerätään parhaillaan kokemuksia ja lisäideoita palvelun kehittämiseksi ennen laajempaa käyttöönottoa. Finavia toivoo palautetta asiakkailta ja työntekijöiltä sekä turvatarkastuspisteen että sosiaalisen median kautta.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Finavian palvelukehityspäällikkö Juha Vaskon mukaan turvatarkastus on vielä keskeneräinen, vaikka se ei siltä näyttäisikään.

– Haluamme kehitystyöhön mukaan sekä matkustajat että työntekijät. Turvatarkastuksen kehittäminen yhdessä asiakkaiden kanssa on maailmassa ainutlaatuista, kertoo Vasko.

Turvatarkastuksen palvelumuotoilu on osa Finavian World Design Capital Helsinki 2012 –pääyhteistyökumppanuutta ja yksi Helsinki-Vantaalla toteutetuista design-vuoden hankkeista.

Lähde ja kuva: Finavia