Hyppää sisältöön

Hispania konkurssiin – toimi näin jos menetit matkasi

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 22.05.2012
Hispanian asiakkaat voivat hakea korvauksia menetetyistä matkoistaan matkatoimiston, luottoyhtiön tai Kuluttajaviraston kautta.

Kaikki Hispanian matkat peruttu

Matkatoimisto Hispania on asetettu virallisesti konkurssiin 21.5.2012. Yrityksellä on Kuluttajavirastossa konkurssin varalle vakuus, josta maksetaan korvausta valmismatkoista.

Hispania on myynyt muun muassa Azoreille, Maltalle ja Hurghadaan suuntautuvia matkapaketteja.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Näin saat rahasi takaisin

Konkurssiin menneen matkatoimiston asiakkaat voivat hakea maksamiaan rahoja takaisin joko matkatoimiston, luottoyhtiön tai Kuluttajaviraston kautta. Korvaava taho riippuu matkan varaustavasta.

  • Jos olet ostanut valmismatkan välittävältä matkatoimistolta, ota yhteys matkatoimistoosi. Saat rahasi takaisin sieltä, mikäli välittäjä ei ole vielä siirtänyt maksuja Hispanialle.
  • Jos olet maksanut matkasi osittain tai kokonaan luottokortilla, ota yhteyttä luottokortin myöntäjään. Jos haet korvausta luottoyhtiöltä, et enää voi hakea sitä Kuluttajaviraston vakuudesta.
  • Jos olet maksanut matkan suoraan Hispanialle tai matkan välittävä matkatoimisto on jo siirtänyt rahat sille, toimita sähköinen korvaushakemus Kuluttajavirastoon, jonne korvaushakemus on toimitettava elokuun loppuun mennessä.

Lisätietoa korvaushakemuksista sekä listan korvattavista ja ei-korvattavista kuluista löydät Kuluttajaviraston ohjeista.