Smoothie-baareja ja suklaasuihkulähteitä – hotelliketju uudistuu
Uudet hotellikonseptit julki
Sokos Hotels -ketju on lanseerannut kaksi uutta hotellikonseptia yhtiön historian laajimmassa uudistuksessa. Suomalaisuutta ja paikallisuutta korostava Original sekä taukoihin ja aktiviteetteihin keskittyvä Break ovat jatkoa viime vuonna lanseeratulle Solo by Sokos Hotels -konseptille, joka puolestaan koostuu yksilöllisistä klassikkohotelleista.
Uudistuksen myötä ketjun yli 50 hotellia tullaan jakamaan neljään erilaiseen hotellityyppiin. Neljännen alabrändin konseptointi on parhaillaan työn alla.
SOK Matkailukaupan konsepti- ja kehitysjohtaja Peter Jungin mukaan uudistuksella halutaan tavoittaa yhä useampien tarpeet ja mieltymykset.
– Originalissa hyväksi koettua tuotetta jalostetaan perinteitä kunnioittaen ja asiakkaiden tuttuja tarpeita vaalien. Jokainen hotelli kunnioittaa kotiseutuaan ja palvelee asiakkaitaan paikallinen pilke silmäkulmassaan, Jung kertoo.
Yli 30 hotellin Original-ketjuun kuuluvat esimerkiksi Ilves Tampereella ja Vaakuna Helsingissä.
Break-hotellit korostavat taukoja
Break-hotellien ytimessä ovat ketjun mukaan erilaiset tauot eli breakit, joiden valinnassa henkilökunta avustaa. Asiakkaalle halutaan tarjota mahdollisuuksia hemmotteluun, virkistymiseen ja inspiroitumiseen.
– Tauko voi olla esimerkiksi päivä laskettelurinteessä, uintia teemakylpylässä, hemmotteleva kasvohoito tai hetki meren äärellä hyvän kirjan kanssa, kertoo Jung.
Konkreettisia uutuuksia hotelleissa ovat muun muassa aamiaisen smoothie-baari ja suklaasuihkulähde sekä aulan Break Lounge, jossa voi pelata pelejä tai lukea lehtiä. Huoneisiin voi pyytää puuhapaketteja lapsille sekä älypelejä ja kuntoiluvälineitä aikuisille.
Break-ketjuun kuuluvat esimerkiksi kylpylähotellit Caribia Turussa, Eden Oulussa ja Flamingo Vantaalla.
Lähde ja kuva: Sokos Hotels
Lue myös: Kustomoidut kokemukset ovat hotelliasiakkaille yhä tärkeämpiä