Hyppää sisältöön

Smoothie-baareja ja suklaasuihkulähteitä – hotelliketju uudistuu

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 08.08.2013
Sokos Hotels uudistuu jakamalla hotellinsa erilaisiin alabrändeihin.

Uudet hotellikonseptit julki

Sokos Hotels -ketju on lanseerannut kaksi uutta hotellikonseptia yhtiön historian laajimmassa uudistuksessa. Suomalaisuutta ja paikallisuutta korostava Original sekä taukoihin ja aktiviteetteihin keskittyvä Break ovat jatkoa viime vuonna lanseeratulle Solo by Sokos Hotels -konseptille, joka puolestaan koostuu yksilöllisistä klassikkohotelleista.

Uudistuksen myötä ketjun yli 50 hotellia tullaan jakamaan neljään erilaiseen hotellityyppiin. Neljännen alabrändin konseptointi on parhaillaan työn alla.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

SOK Matkailukaupan konsepti- ja kehitysjohtaja Peter Jungin mukaan uudistuksella halutaan tavoittaa yhä useampien tarpeet ja mieltymykset.

– Originalissa hyväksi koettua tuotetta jalostetaan perinteitä kunnioittaen ja asiakkaiden tuttuja tarpeita vaalien. Jokainen hotelli kunnioittaa kotiseutuaan ja palvelee asiakkaitaan paikallinen pilke silmäkulmassaan, Jung kertoo.

Yli 30 hotellin Original-ketjuun kuuluvat esimerkiksi Ilves Tampereella ja Vaakuna Helsingissä.

Break-hotellit korostavat taukoja

Break-hotellien ytimessä ovat ketjun mukaan erilaiset tauot eli breakit, joiden valinnassa henkilökunta avustaa. Asiakkaalle halutaan tarjota mahdollisuuksia hemmotteluun, virkistymiseen ja inspiroitumiseen.

– Tauko voi olla esimerkiksi päivä laskettelurinteessä, uintia teemakylpylässä, hemmotteleva kasvohoito tai hetki meren äärellä hyvän kirjan kanssa, kertoo Jung.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Konkreettisia uutuuksia hotelleissa ovat muun muassa aamiaisen smoothie-baari ja suklaasuihkulähde sekä aulan Break Lounge, jossa voi pelata pelejä tai lukea lehtiä. Huoneisiin voi pyytää puuhapaketteja lapsille sekä älypelejä ja kuntoiluvälineitä aikuisille.

Break-ketjuun kuuluvat esimerkiksi kylpylähotellit Caribia Turussa, Eden Oulussa ja Flamingo Vantaalla.

Lähde ja kuva: Sokos Hotels

Lue myös: Kustomoidut kokemukset ovat hotelliasiakkaille yhä tärkeämpiä