Hyppää sisältöön

Ryanairin johtaja kohautti taas – manasi rajusti asiakkaan typeryyttä

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 06.09.2012
Ryanairin teräväkielinen toimitusjohtaja ei säästellyt sanojaan valituksen tehneelle asiakkaalle.

Sympatia ei riittänyt asiakkaalle

Ryanairin lentolippujen tulostamisesta aiheutuneesta 300 euron lisämaksusta kimpaantunut nainen on saanut lähes puolen miljoonan Facebook-käyttäjän kannustuksen – yhtiön toimitusjohtajan sympatioita nainen ei kuitenkaan ole kerännyt, raportoi Telegraph.

Nainen oli onnistunut tulostamaan lippunsa menomatkaa varten, mutta paluulennolle perhe saapui lipuitta. Asiakkaan mukaan hän ei ollut pystynyt printtaamaan lippuja ennen matkaa, koska se onnistuu vasta kaksi viikkoa ennen matkustuspäivää. Perheen loma kesti 15 päivää.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Ryanairin toimitusjohtaja Michael O’Leary ei ole kritiikistä millänsäkään.

– Kaikkihan me tiedämme, ettei Alicantessa ole nettikahviloita tai hotelleja, jotka voisivat tulostaa liput asiakkailleen, O’Leary kommentoi sarkastisesti.

Ryanairin lentoliput ostaessaan matkustaja sitoutuu yhtiön sääntöihin, joihin kuuluu lipun tulostaminen ennen kentälle saapumista. Printtausmaksu kentällä on 60 euroa per henkilö.

Toimitusjohtaja ei säästellyt sanojaan

O’Leary kertoo asiakkaan kirjoittaneen hänelle ja pyytäneen kompensaatiota. Yhtiön vastaus ei kuitenkaan ollut se, mitä nainen oli toivonut.

– Meidän mielestämme kyseisen asiakkaan pitäisi maksaa 60 euroa tyhmyydestään, O’Leary sivalsi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

“Kohteliaasti mutta tiukasti” kirjoitetussa vastauksessaan toimitusjohtaja muistutti kyseessä olleen matkustajan oma moka: 99,98 prosenttia matkustajista kun oli onnistunut tulostamaan lippunsa ohjeiden mukaisesti.

– Sellaiset asiakkaat, jotka eivät saa lippujaan tulostettua, voivat puolestamme painua hemmettiin, toimitusjohtaja kohautti.

Kahden lapsensa sekä vanhempiensa kanssa matkustanut nainen on saanut osakseen runsaasti sympatiaa, mutta myös kritiikkiä. Osa sosiaalisen median käyttäjistä on muistuttanut perhettä halpalentoyhtiöiden pelisäännöistä, jotka asiakas hyväksyy käyttäessään näiden palveluita.

Lähde: Telegraph
Kuva: Flickr / curimedia

Lue myös: Ryanairin uusin idea: pornoa lennoille