Hyppää sisältöön

Näin lomailijoiden houkutukset ovat muuttuneet: Facebook tärkeämpi kuin alkoholi

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 13.08.2013
Tutkimuksen mukaan matkailijoiden olisi helpompi luopua alkoholijuomista kuin sosiaalisesta mediasta.

Näistä matkailijat luopuisivat ensimmäisenä

Amerikkalaistutkimuksen mukaan lomailijat luopuisivat mieluummin alkoholista kuin sosiaalisen median käyttämisestä, kertoo Huffington Post. Hotelliketju tiedusteli kyselyssään matkailijoilta mistä he olisivat valmiita luopumaan saadakseen alennuksen majoituksesta.

54 prosenttia vastaajista oli valmis pitäytymään tipattomalla matkan ajan, kun taas vain 43 prosenttia pystyi kuvittelemaan luopuvansa Facebookista ja muusta sosiaalisesta mediasta. Matkapuhelimet puolestaan osoittautuivat sosiaalista mediaa tärkeämmäksi (26 %), ja vain 13 prosenttia luopuisi kameroistaan.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vaikka kyselyn teema olikin täysin hypoteettinen, ovat jotkut hotellit kokeilleet tarjota alennusta sellaisille vieraille, jotka eivät kaipaa visiittinsä aikana huonesiivousta.

Lähde: Huffington Post
Kuva: Flickr / Ed Yourdon

Lue myös: Syyllistytkö sinäkin tähän? Näin lomailijat leveilevät Facebookissa

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Mies kuvasi 360 asteisia selfieitä ympäri maailmaa

Tämä vie selfie-kulttuurin aivan uudelle tasolle – katso lumoava video

Colosseum houkuttelee nappaamaan selfien

Näissä kaupungeissa otetaan eniten selfieitä – katso top 10!

Ravintolassa voi nyt maksaa ottamalla kuvan kännykällään ja jakamalla sen

Kahden ruokalajin illallinen edullisesti – täällä voit maksaa kuvaamalla annoksesi

Viisi syytä matkustaa Istanbuliin

Turkki rajoittaa sosiaalisen median käyttöä – esti pääsyn Twitteriin

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja