Hyppää sisältöön

Suomalaiset onnistuivat mainonnassa: “Kuin matkailun Steve Jobs olisi ollut tekemässä”

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 26.03.2013
Suomen matkailusivusto ja Lapin mobiilikampanja kahmivat palkintoja digitaalisen markkinoinnin kilpailussa.

Visit Finlandin verkkouudistus onnistui

Matkailun edistämiskeskuksen verkkopalvelu VisitFinland.com on voittanut Grand One -kilpailussa Paras design -sarjan sekä napannut kunniamaininnan parhaan kuluttajapalvelun sarjassa. Grand One on Suomen suurin digitaalisen markkinointiviestinnän töille tarkoitettu kilpailu.

Keväällä 2012 lanseerattu matkailusivusto on osa MEK:n strategiaa, jossa verkko on kaiken markkinoinnin keskiössä. Informaation tarjoamisen sijaan palvelun tärkeimmäksi tavoitteeksi valittiin ihmisten hurmaaminen matkailun haaveiluvaiheessa, jolloin he eivät vielä tiedä, mihin seuraavaksi matkustaisivat.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Vajaa vuosi lanseerauksen jälkeen sivuston kävijämäärä on MEK:n mukaan kasvanut tasaisesti tavoittaen tällä hetkellä joka kuukausi lähes 200 000 eri kävijää eri puolilta maailmaa.

– Toteutus on viety alusta loppuun viimeistä yksityiskohtaa myöten ylpeydellä. Kuin matkailun Steve Jobs olisi ollut tekemässä, hehkuttaa Grand One -kilpailun tuomaristo.

Revontulet purivat yleisöön

Lapland – The North of Finland -matkailuhanke palkittiin sekä parhaana mobiilikampanjana että parhaana verkkomainoksena.

Talvella 2012 hankkeen kärjeksi valjastettiin Lapin luonnonilmiö, revontulet, jotka haluttiin tuoda kaikkien ulottuville. Lontoossa syyskuussa 2012 lanseerattu Laplication-sovellus kohosi jo ensimmäisellä viikollaan Iso-Britannian kuudenneksi ladatuimmaksi matkailuapplikaatioksi.

Nyt applikaatiota on ladattu jo yli 80 maassa ja se on kerännyt merkittävän medianäkyvyyden.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Tutustu palkittuihin töihin täällä!

Lähde: MEK, Lapland – The North of Finland
Kuva: Visit Finland