Hyppää sisältöön

“Madrid on tylsä, Cancun on vaarallinen” – näin Googlen ennakoiva syöttö lyttää lomakohteet

Maria Hietala
Maria Hietala Päivitetty: 02.06.2013
Mitä Googlen ennakoiva tekstinsyöttö kertoo lomakohteista?

Piileekö näissä mitään totuutta?

Uutissivusto Telegraph tutki mitä Googlen hakukoneen ennakoiva tekstinsyöttö kertoo suosituista lomakohteista. Kokeilu tehtiin kirjoittamalla hakukenttään englanniksi “Benidorm is…” (“Benidorm on…”) ja odottamalla hakupalvelun ensimmäisenä tarjoamia vaihtoehtoja.

Korkeista tornitaloistaan tunnettu Espanjan Benidorm on ensimmäisen Googlen tarjoaman adjektiivin mukaan varsinainen murju, eikä paljon paremmin mene Napolillakaan, joka sai haussa saman kohtalon.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Berliini on Googlen hakijoiden mukaan ruma, kun taas Lontoo nähdään hauskana ja Slovenian Ljubljana kauniina kaupunkina.

Suositut kaupunkikohteet Madrid, Sydney ja Melbourne leimautuvat ennakoivan syötön mukaan tylsiksi, eikä haku varsinaisesti imartele myöskään Meksikon Cancunia, jota ensimmäisenä kuvaava adjektiivi osoittautui vaaralliseksi.

Googlen mukaan hakukentän ennakoivan tekstinsyötön ehdotukset perustuvat kaikkien verkkokäyttäjien tekemiin hakuihin sekä rekisteröityneiden käyttäjien aiempiin hakuihin.

Katso lista kohteista ja niitä kuvaavista adjektiiveista täältä!

Lähde: Telegraph
Kuva: Flickr / shinya

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen