Hyppää sisältöön

Lentoyhtiö unohti iäkkään matkustajan – odotti tuntikausia pyörätuolissa

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 02.09.2014
Yhdysvaltalainen lentoyhtiö Southwest Airlines unohti noutaa pyörätuolissa odottaneen matkustajan lähtöselvitysaulasta.

Jäi odottamaan tuntikausiksi

Newarkin lentokentältä New Jerseystä Denveriin elokuun lopussa matkalla ollut iäkäs matkustaja unohdettiin lentokentälle tuntikausiksi.

Yhdysvaltalainen televisiokanava CBS uutisoi Denverin paikalliskanavallaan 85-vuotiaasta rouvasta, joka oli palaamassa tyttärensä luota kotiin Denveriin.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Matkustajan tytär vei äitinsä Newarkin lentokentälle, ja koska hän ei voinut tulla lähtöselvitysaulaa pidemmälle, lupasivat lentoaseman työntekijät huolehtia pyörätuolissa istuvan äidin suoraan lähtöportille. Lupaus kuitenkin unohdettiin, eikä kukaan tullut noutamaan iäkästä rouvaa 11 tuntiin.

– Ajattelin, että joudun istumaan Newarkilla ikuisesti. En edes tiennyt missä olin, tuntikausia odotellut rouva kertoo.

Tuntien odotuksen jälkeen välilaskulliselle lennolle

CBS:n mukaan matkustaja joutui odottamaan lähtöselvitysaulassa niin kauan, että hän lopulta myöhästyi lennoltaan.

Southwest Airlinesin työntekijä kävi lopulta noutamassa isoäidin lähtöselvitysaulasta ja reititti hänet uudelle lennolle Denveriin, jonne vanhus matkusti lopulta Chicagon kautta.

Hyvitykseksi tapahtuneesta Southwest Airlines tarjosi 150 euron lahjakorttia seuraavalle lennolle – jota ei kuitenkaan rouvan itsensä mukaan koskaan tule. Sen sijaan hän toivoo yhdessä tyttärensä kanssa, että lentoyhtiöt huolehtisivat paremmin iäkkäistä ja vammautuneista matkustajista.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lähde: CBS Denver
Kuva: Flickr / Bill Abbott