Tyytyväisimmät asiakkaat Suomen Scandiceilla
Pohjoismaisen branditutkimuksen mukaan Scandicin suomalaisasiakkaat pitävät hotelliketjua käytännöllisenä, modernina, luotettavana, valveutuneena, ystävällisenä ja turvallisena. Scandicin vahvaa panostusta ympäristöasioihin ja yhteiskuntavastuuseen arvostetaan selkeästi.
Tutkimus kertoo, että suomalaiset varaavat muihin pohjoismaalaisiin verrattuna eniten hotellihuoneitaan nettisivujen kautta ja käyttävät vähiten erilaisia agentteja. Sekä vapaa-aikaan että liikematkustamiseen liittyvät yöpymiset ovat Suomessa vähenemässä.
Vuonna 2008 toukokuussa tehdyn branditutkimuksen seurantatutkimus on tehty marraskuussa 2009 Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa ja Suomessa. Vastaajat olivat 25-60-vuotiaita eri hotelliketjujen asiakkaita ja vastanneita oli yhteensä yli tuhat.
Scandicin oma tutkimus vahvistaa kärkisijat
Myös Scandicin oman asiakastyytyväisyystutkimuksen mukaan kaikista Scandic-ketjun 133 hotellista suomalaishotellit sijoittuvat pidetyimpien joukkoon.
Asiakkaiden mielestä yhdeksän hotellia kymmenestä parhaasta ovat Scandic Oulu, Scandic Patria Lappeenrannassa, Scandic Tampere City, Scandic Jyväskylä, Scandic Plaza Turussa, Scandic Oscar Varkaudessa, Scandic Marski Helsingissä, Scandic Rovaniemi sekä Scandic Grand Marina Helsingissä. Tulokset Scandicin asiakastyytyväisyydestä ovat viime vuoden neljänneltä kvartaalilta.
“Asiakkaat ovat konkreettisesti huomanneet Suomen Scandiceisssa tehdyn pitkäjänteisen kehittämistyön”, sanoo Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aarne Hallama. “Asiakkaat myös kiittävät henkilöstömme hyvää asiakaspalvelua ja hotelleittemme siisteyttä.”
Kuva: Scandic, valokuvaaja: Juha Sarkkinen
Alkuperäistä kuvaa rajattu