Hyppää sisältöön

Kansainvälinen konsepti rantautui Suomeen: Travel Massivesta kävijämenestys

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 05.10.2015
Ensimmäistä kertaa Suomessa järjestetty Travel Massive -tapahtuma keräsi kokoon yli sata matkailun ammattilaista.

Kansainvälinen konsepti ensi kertaa Suomeen

Travel Massive on Australiassa vuonna 2010 syntynyt matkailualan toimijoiden verkosto, jonka tavoitteena on tuoda saman katon alle kaikki matkailualan toimijat. 1. lokakuuta 2015 Radisson Blu Plazassa Helsingissä järjestetty Travel Massive -tapahtuma toi kansainvälisen konseptin ensimmäistä kertaa Suomeen.

Tapahtuman puuhanaisina Suomessa toimivat Create Tripsin Veera Papinoja sekä PR Loungen Chryssa Skodra.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Mahtavaa nähdä, kuinka Suomessa erityisesti matkabloggaajat ottavat tällaiset globaalit ilmiöt vastaan. Sata osallistujaa on enemmän kuin uskalsimme odottaakaan, ja Helsingin tapahtumassa tehtiin todennäköisesti Travel Massiven ensimmäisten kertojen osallistujaennätys, sanoo Papinoja.

Maailmalla Travel Massive toimii jo 112 kaupungissa ja myös Helsingin tapahtumista halutaan tehdä säännöllisiä. Papinojan mukaan tavoitteena on järjestää vastaavia tapahtumia jatkossa noin kolme kertaa vuodessa. Mukana tulevien tapahtumien järjestelyissä on muun muassa Visit Helsinki.

Travel Massive -tilaisuuksien tavoitteena on nimenomaan verkoistoituminen. Mukaan ovat tervetulleita kaikki alan aktiivitoimijat laidasta laitaan: bloggaajista start up -yrittäjiin ja matkailualan opiskelijoista suurten yritysten markkinointijohtajiin.

– Toivoisin, että onnistumme tuomaan matkailualan toimijat yhteen laajalla skaalalla, sanoo Papinoja.

Travel Massiven taustalla on kiinnostava kasvutarina: toiminta alkoi kolmen ystävyksen säännöllisistä tapaamisista Australiassa, ja sittemmin organisaatio on laajentunut maantieteellisistä rajoista riippumattomaksi kansainvälisesti merkittäväksi verkostoksi.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Teksti: Riikka Krenn
Kuva: Create Trips