Hyppää sisältöön

Tällainen oli Playboy-lentokone: kymppikerho, makuuhuone ja puput lentoemäntinä

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 30.11.2015
Playboy-pomo Hugh Hefnerin yksityiskoneessa ei nähty tylsiä lentomatkoja.

Big Bunny -lentokone oli nimensä veroinen

1960-luvulla Playboy-lehti eli kultakauttaan, ja se näkyi myös yhtiön perustajan Hugh Hefnerin elämäntyylissä. Hefnerillä oli 38-paikkainen yksityiskone Big Bunny, jossa mies juhli ja matkusti yhdessä Playboy-mallien ja ystäviensä kanssa.

Tavallisesta yksityiskoneesta ei Hefnerin tapauksessa suinkaan ollut kyse. Lentoemännät tervehtivät matkustajia jo kiitoradalla – pukeutuneina minipituisiin asuihin, joihin kuuluivat pupukorvat – ja hännät.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Lentoemäntinä työskentelivät Playboy-mallit, joita koulutettiin tehtäviin Continental Airlinesin oppilaitoksessa.

– Ennen lentoemännät näyttivät Bond-tytöiltä. Nykyään he näyttävät samalta kuin äitisi, Hefner on kommentoinut Wall Street Journal -lehdelle.

Bileitä ja lomamatkoja

Playboy-tyyliin Hefnerin koneesta löytyi makuuhuone ja suihkutilat sekä elokuvateatteri ja baari matkustajien viihdyttämistä varten. Koneen juhlatiloissa liityttiin kymppikerhoon kerran jos toisenkin.

Tavallista lentokoneruokaa ei Playboy-koneessa nähty, vaan matkustajat nauttivat hummeria ja muita herkkuja. Illan pimetessä koneen kyljessä hehkui klassinen pupulogo. Kone oli maalattu mustaksi Hefnerille myönnetyllä erikoisluvalla.

Lentokonetta käytettiin kuljettamaan Hefneriä ja tämän seuruetta miehen Los Angelesin ja Chicagon kotien välillä. Playboy-pomo lennätti kumppaneitaan ja ystäviään myös lomakohteisiin kuten Keniaan, Monte Carloon ja Italiaan.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Toisinaan yksityiskonetta tarjottiin myös avuksi kriisitilanteissa. Vietnamin sodan päätyttyä Big Bunny kuljetti orvoksi jääneitä vauvoja uusille adoptiovanhemmilleen ympäri Yhdysvaltoja.

Hefnerin tarve yksityiskoneelle väheni huomattavasti miehen perustettua kuuluisan Playboy-kartanonsa Los Angelesiin vuonna 1971. Venezuela Airlines osti koneen vuonna 1975, ja myöhemmin se ehti toimia myös Aeromexicon käytössä. Kone poistettiin käytöstä vuonna 2004.

– Minulta kysytään ikävöinkö konetta. Vastaan aina, että vain silloin kun lennän, sanoo Hefner.

Katso alta kuvat Big Bunny -koneesta!

Lähde: Daily Mail
Kuvat: Flickr / tomaszd ja Getty Images

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Lentokoneen exit-paikka

Varasitko lennolla paikan hätäuloskäynnin luota? Lue tästä, ketkä saavat istua exit-rivillä

Lentokenttä

Miksi lennoille myydään liikaa lippuja? Ylibuukkaus voi yllättää kentällä – tästä se johtuu

Hamadin kansainvälinen lentoasema Qatarin Dohassa

Tässä ovat vuoden 2024 parhaat lentoasemat – katso tuore Top 10

Helsinki-Vantaan lentoasema

Matkustajat valitsivat: Helsinki-Vantaa Pohjois-Euroopan paras lentoasema

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja