hero taustakuva

Finnairin Helsinki-Vantaan lounge uudistuu – tältä näyttää vain platinakorttilaisille avautuva Platinum Wing

Finnair artikkelin kuva
Lennot
Uudistetussa non-Schengen-loungessa on kaksi puolta. Ensimmäinen osa, Platinum Wing, avattiin kesäkuussa 2019.
Teksti: Inka Khanji
Päivitetty: 26.06.2019
facebook   whatsapp
Hae Lentoja
1 0
  • Aikuinen
    -
    0
    +
  • Nuori 12 - 17
    -
    0
    +
  • Lapsi 2 - 11
    -
    0
    +
  • Sylilapsi alle 2v
    -
    0
    +

Lisää istumapaikkoja ja ruokavaihtoehtoja

Helsinki-Vantaan lentoaseman non-Schengen-alueella sijaitseva Finnairin lounge uudistuu kesän 2019 aikana. Uusi lounge jakautuu kahteen osaan ja ensimmäinen alue, 155 asiakaspaikan Platinum Wing, on jo avattu.

Tummansävyinen Platinum Wing tuo loungen asiakkaille lisää istumapaikkoja, eri tarpeisiin tarkoitettuja alueita kuten olohuoneen ja hiljaisen tilan sekä saunan. Platinum Wing -alueella on myös baari, josta saa sekä barista-tason erikoiskahveja että drinkkejä.

– Uusi platinum wing on käynyt läpi muutoksen erilaisten asiantuntijoiden ja asiakaspalautteiden pohjalta. Finnair on halunnut esitellä uuden palvelukonseptin ja jaotella loungen eri tilat erilaisiin alueisiin, joissa onnistuu erilaisten loungessa tyypillisten tehtävien tekeminen – muun muassa rentoutuminen, työnteko ja syöminen, sanoo Paula Malka Finnairilta.

– Ruoka- ja juomavalikoimaa on uusittu ja paranneltu, perustuen pohjoismaalaisiin makumaailmoihin. Myös terveellisten vaihtoehtojen määrää on listalla lisätty. Loungessa tarjoillaan lämmin aamiainen sekä a la carte-pääruokia, Malka jatkaa.

Finnairin non-Schengen-lounge sijaitsee Helsinki-Vantaalla lähtöportin 50 läheisyydessä. Platinum Wing on avoinna Finnair Plus Platinum Lumo ja Platinum -tason jäsenille, minkä lisäksi se palvelee myös Gold-tason jäseniä siihen saakka, kunnes Finnair Business Loungen uudistustyöt ovat valmistuneet.

Platinum Wing korvaa Finnairin Premium loungen, joka on sijainnut niin ikään yhtiön non-Schengen-loungen yhteydessä.

Katso kuvat vasta avatusta Platinum Wing -alueesta!

FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Uusi Platinum Wing -alue on jo avattu Helsinki-Vantaan lentoasemalla.
FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Uudistuksen myötä loungen tarjoiluissa painotetaan aiempaa enemmän pohjoismaisia makuja ja terveellisiä vaihtoehtoja. Lisäksi valikoima vaihtelee aiempaa useammin.
FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Baaritiskiltä tarjoillaan laatukahveja ja -drinkkejä.
FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Tumma, tyylikäs sisustus sekä suuret maisemaikkunat tuovat Platinum Wingiin arvokkuutta.
FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Loungen asiakkaat pääsevät jatkossa helposti myös saunaan.
FinnairFinnairin non-Schengen-lounge
Platinum Wing -alueella sijaitsee näyttävä baari.

Lähde ja kuvat: Finnair

Yksi kommentti (1) Jätä kommentti

  1. Finnairin palvelutaso syöksyy alaspäin kokoajan.

    Olen Finnair Plus Platinum -tason jäsen. Erittäin paljon matkustavana olen seurannut surullisena Finnairin palvelun alamäkeä.

    Finnair uusi yli puolen vuoden aikana uutta Platinum Wing loungea. Loungen tarjoilu on luokkatoman huonoa, tai oikeastaan sitä ei ole ollenkaan. Vietin jälleen viime viikolla 50 minuuttia kyseisessä loungessa. Loungessa oli paljon asiakkaita, mutta salin puolella ei näkynyt yhtään henkilökuntaa. Useissa tyhjissä pöydissä lojui koko tuon liki tunnin ajan likaisia astioita.

    Niinsanottu listalta tilaaminen ei toimi, sitä ei ole vaikka mainostetaan. Melkein kaikissa tarjolla olevissa ruokavadeissa oli jäljellä pelkkiä tähteitä, eikä niitä koko 50 minuutin aika täydennetty.

    Tuon pitäisi olla loistava platinum tason lounge. Surkea! Edellinen, ennen remonttia, oli paljon toimivampi ja parempi.

    Samoin Finnair on vähentänyt Business luokan henkilökuntaa siten, että ruokaa joutuu odottaa jopa 3 tuntia (kuten minä edellisellä lennolla).

    Helsinki-Vantaa lentoaseman matkalaukkukuljetus on koko maailman huonoin ja hitain. Jopa Helsinki-Kuusamo välin jälkeen laukkua joutuu odottamaan tunnin. (Itse lento on 1h 15 min). Aina laukkujen saaminen kestää vähintään 30-60 minuuttia.

    Finnairin Plus-ohjelman palkintokäytäntö onkin sitten ihan omaa luokkaa. Siitä riittäisi negatiivista kertomista vaikka kuinka, jätän sen seuraavaan kertaan.

    Kaiken tämän huonontuneen palvelun taustalla lienee säästöt. Finnair tekee voittoa ja säästää täysin vääristä paikoista.

    Olen harkinnut vakavasti ryhtyväni Qatar Airwaysin kanta-asiakasohjelman jäseneksi.


  2. Jätä kommentti

    Kommentoi nimimerkillä tai tai kirjaudu sisään. Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.