Jumping Tallinn 2017

Elokuun lopulla minulle tarjottiin mahdollisuutta työkokeiluni puitteissa lähteä Tallinnaan, Jumping Tallin kilpailuihin mukaan hoitajaksi. En ollut ennemmin ollut mukana hevosen hoitajana ulkomailla kisoissa, joten mielenkiinnolla tartuin tilaisuuteen joka minulle annettiin.

Kyseessä oli neljän päivän reissu ja matkaan lähdettiinkin heti aamusta ensimmäisenä päivänä. Reissu oli myös ensimmäinen laivamatkani, jolla ei ollut varattua hyttiä. Toisaalta myös pelkkä laivamatka tallinnaan kestää vain parituntia, joten aika menee laivalla todella nopeasti varsinkin jos käy syömässä, joten aika ei oikeastaan kerennyt tulla edes pitkäksi, ennen kuin oli aika siirtyä jo uudelleen autokannelle tarkistamaan hevoset ja valmistautumaan maihin siirtymiseen.

Kisapaikka sijaitsi vain muutaman kilometrin päässä satamasta, joten lyhyen ajon jälkeen oltiinkin perillä ja päästiin purkamaan hevosia ja tavaroita. Tallinnassa ulkokarsinat olivat ruohopohjalla, joten kaikki hevoset olivat todella onnellisia tästä koko viikonlopun, sillä kuivikkeiden alta löytyi koko ajan jotain syömistä. Ensimmäinen päivä menikin oikeastaan vain valmistellessa alkavaa viikonloppua. Illalla kävimme kisapaikan viereisessä Oru hotellissa syömässä ja voin todellakin suositella kyseisen hotellin ravintolaa.

Valitsin itse listalta grillattua lohta ja annokseni olikin todella hyvä ja juuri sopivan kokoinen, tai sitten itse olin vain tarpeeksi nälkäinen, sillä olimme syöneet aamulla vain laivan buffet aamiaisen.

Seuraavat kaksi päivää vietettiinkin sateisissa olosuhteissa kisojen merkeissä ja sunnuntaina, joka oli myös meidän viimeinen päivämme, näimme taas tuon ihanan valoilmiön, eli auringon ja saimmekin nauttia ihan hyvä säisestä kisapäivästä. Kisojen päätyttyä pakkasimme tavarat autoon ja suuntasimme Oru hotelliin syömään uudelleen, ennen kuin pakkasimme hevoset autoihin ja siirryimme satamaan ja kohti kotia.