Marmaris 2015

Toiseksi viimeistä vanhaa reissua viedään, ennen kuin päästään tuoreempien reissujen pariin ja suunnittelemaan uusia.

Äitini kysyi kiinnostaisiko minua lähteä hänen kanssaan viikoksi Turkkiin Marmarikseen. Äitini oli tätä reissua ennemmin ollut jo useamman kerran ”marmassa” joten olin kuullut paljon juttuja kohteesta ja ihmisistä, joten halusin myös itse tavata kaikki henkilöt ja suostuin äitini matkaseuraksi.

Lähdimme sunnuntai aamuna yhdeksän aikaan ajelemaan kohti Helsinki-Vantaata. Matkan aikana pidimme muutaman paussin ja samalla myös vaihdoimme kuskia loppumatkalle.

Kentälle päästessä alkoi semmoinen pieni tuttu jännitys nousemaan jostain sisuksista ja check-in:in ja turvatarkastuksen jälkeen, se vaihtuikin onneksi innostukseksi tulevasta reissusta. Pysähdyttiin lentokentän starbucksissa, ennen kuin suunnattiin portille, jossa tavattiinkin äitin tuttuja edellisiltä matkoilta. Boardingin alettua siirryimme portille ja koneeseen, jolloin matkamme alkoi kunnolla.

Perillä marmariksessa olimme yöllä ja siirryimmekin pitkän matkapäivän jälkeen nopeasti nukkumaan. Maanantaina, joka oli reissumme ensimmäinen kokonainen päivä, söimme aamulla hotellilla aamiaista ennen kuin lähdimme kävelemään rantakadulle ja katselemaan paikkoja sekä käymään ruokakaupassa. Iltapäivällä suuntasimmekin tatuointistudiolle sopimaan tatuoinneista loppuviikolle.

Matkaviikko vietettiin yllättäen aika pitkälti joko omalla tai naapurihotellilla, joka oli myös saman omistajan, mutta koska porukka oli niin hyvin yhteen tulevaa, ei hotellilla ajan viettäminen edes oikeastaan haitannut. Välillä käytiin kävelemässä ympäri marmarista ja tutustumassa paikkoihin, sekä myös yhtenä päivänä vietettiin muutama tunti rannalla.