Australia

Great Ocean Road – Day 1

tiistai, 18 marraskuun, 2014

Ennen töiden alkamista ehdimme tehdä road tripin Great Ocean Roadille. Melbournessa järjestettiin samana viikonloppuna Jehovien maailmanlaajuinen tapaaminen josta johtuen jäimme vaille majoitusta. Vuokrasimme siis auton alle ja pakenimme kaupungin tungoksesta ihastelemaan maisemia rannikolle. Kummallekin meistä auton vuokraaminen oli ensimmäinen kerta joten olimme aluksi hieman pihalla, mutta päädyimme lopulta Hertziin. Franklin Streetin toimipisteessä palvelu oli todella ystävällistä ja kaikki toimi hienosti. Miehen suomalainen ajokortti herätti virkailijoissa hilpeyttä, mies on ammatiltaan rekkakuski ja saa siis ajaa vähän kaikennäköisiä menopelejä. Kuulemma kenelläkään aiemmista vuokraajista ei ole ollut korttia yhtä moneen ajoneuvoluokkaan! (”Wow, you can even drive a tractor!”)

Melbournen keskustasta selvittyämme hurautimme Geelongin läpi ensin surffikaupunki Torquayhin jossa söimme lounasta Growlers- nimisessä paikassa. Hyvä palvelu ja maukasta ruokaa, mies maisteli aussifisua nimeltä barramundi ja itse söin pulled pork-leivän. Jälkkäriksi suklaajuustokakkua!

Torquay oli rennon oloinen pikkukaupunki ja rantaa näkyi paljon, sekä niitä surffareita. Pysähdyimme myös hyvistä aalloistaan tunnetulla Bells Beachilla, mutta sää oli tyyni ja surffarit enimmäkseen odottelivat aaltoja joten kovin paljon toimintaa ei näkynyt. Matka jatkui kohti Kennet Riveriä jossa toivoimme näkevämme koaloita.

Matkan varrella pysähdeltiin vähän väliä ihastelemaan huikeita maisemia. Näköalapaikat oli merkitty hyvin ja niitä riitti!

Kennet Riverissä näimme kuin näimmekin pari koalaa. Kennet River on pienen pieni paikka, mutta heti kahvilan ja leirintäalueen takana on hyvä mahdollisuus nähdä koaloita tietä reunustavissa eukalyptuspuissa. Myös kakaduja näimme monta. Bongattiin siis ensimmäiset aussieläimet!

Kennet Riveriltä lähdimme ajamaan kohti kahtatoista Apostolia. Matkan varrella näkyi niin kauniita hiekkarantoja että oli pakko pysähtyä jaloittelemaan.

Apostolien luokse ehdimme myöhemmin illalla. Jos olisimme päässeet perille puolisen tuntia aiemmin olisimme saaneet napsia kuvia upeassa auringonlaskussa, mutta harmiksemme aurinko oli juuri laskenut. Muutamat kuvat kuitenkin saimme ja koska kello alkoi olla paljon, päätimme nukkua yön autossa ja ihastella kohdetta vielä aamuaringon valossakin.

Ilta-aurinko Apostoleilla:

Palataan reissun toiseen päivään seuraavassa postauksessa!

P.s Reissua tehdessä en vielä tiennyt että kirjoittelisin siitä blogiin, joten kuvasaldo on vähän vajavainen, pahoittelen!