Matkapallo.net ja Aurinkopallo.com eivät ole Rantapallo.fi:n toimintaa

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 21.09.2015
Maksullisia tekstiviestejä lähettävät palvelut eivät kuulu Rantapallo.fi:lle. Kyseessä ovat täysin eri yritykset.

Tilasitko vahingossa kalliin tekstiviestipalvelun?

Osoitteissa matkapallo.net ja aurinkopallo.com toimivat matkailuaiheiset sivustot tarjoavat matkakilpailujen yhteyteen kytkettyjä tekstiviestipalveluja, jotka voivat osoittautua oletettua kalliimmiksi.

Viiden euron veloitukset näkyvät puhelinlaskussa nimellä Pallo.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Nämä palvelut eivät ole Rantapallo.fi:n toimintaa, vaan kyseessä on virolainen yritys, jolla ei ole minkäänlaista kytköstä suomalaiseen Rantapalloon.

Mainittuja sivustoja ja tekstiviestipalveluja ylläpitää Viroon rekisteröity Funtastix Services Oü.

Myöskään Facebookissa nimillä Lomapallo ja Matkapallo toimineet matkakilpailuja mainostaneet sivut eivät liity millään tavoin suomalaiseen Rantapalloon. Facebookissa on levinnyt myös arvontaa mainostava Rantapallo-niminen sivu, joka ei kuitenkaan liity virallisen Rantapallo Oy:n toimintaan millään tavoin. Ainoat alkuperäisen Rantapallo Oy:n ylläpitämät FB-sivut ovat www.facebook.com/rantapallo ja www.facebook.com/akkilahto.

Rantapallo.fi:tä ylläpitävä Rantapallo Oy on täysin suomalainen yritys ja kaikki palvelumme ovat käyttäjille aina ilmaisia. Rantapallo ei koskaan lähetä asiakkailleen tekstiviestimainontaa. Myös uutiskirjeemme sekä äkkilähtöjen hintavahti ovat täysin maksuttomia palveluja.

Mikäli havaitset epäilyttävää toimintaa, jossa käytetään hyväksi Rantapallon nimeä, pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteesen info(a)rantapallo.fi ja lähettämään kopion kyseisestä viestistä tai verkkosivusta.

Matkapallo.netin ja Aurinkopallo.comin palveluja koskeva palaute kannattaa osoittaa kyseisten sivustojen ylläpitäjille.