Missä reissasin vuonna 2015

perjantai, joulukuu 25, 2015

Vuosi lähestyy loppuaan ja koska vietän täällä parhaillani jouluaattoa neljän tunnin bussimatkalla keskellä Yunnanin vuoristoja niin ajattelin aikani kuluksi tehdä pienen yhteenvedon vuoden 2015 reissuista. Terveisiä vaan sinne joulupöytien ääreen, täällä yksi katkera vaihto-oppilas kieriskelee itsesäälissä.

Tammikuu meni ihan puhtaasti kotona ilman minkäänmoisia reissuja. Koulua ja töitä, sitä tylsää arkea ihan kyllästymiseen asti.

Maalis-helmikuun vaihteeseen tuli vähän piristystä, kun lähdettiin siskon kanssa Luke Bryanin keikalle Tukholmaan. Mahtava keikka mutta tiedättekö mikä oli vielä mahtavampaa? Maailman paras brunssi Tukholman Clarion Sign -hotellissa.

Tukholma brunssi

Maaliskuussa lähdettiin Mathiaksen kanssa Roomaan. Ebookersista löytyi hyvä hotellitarjous ja pääsimme yöpymään tähän hotelliin Via Venetolla. Roomassa lähinnä syötiin ja juotiin proseccoa. Katsoin juuri kuvia syömistämme maailman parhaista pizzoista ja meinasi melkein tulla itku silmään täällä bussissa kun vatsa huutaa hoosiannaa kun emme ehtineet edes syödä aamiaista tänään ennen lähtöä.

Segway Villa Borghese

Pizza del Teatro

Huhtikuussa lähdettiin äidin kanssa toiseen lähikohteeseen eli etelänaapuriin pienelle rentoutumislomalle, kun Hullujen Päivien lentotarjousten kanssa ei onnistunut. Yövyimme Tallinnan Swissôtelissa, joka on edelleen mun ehkä kaikista parhain hotellikokemus! Swissôtel-postaus löytyy tämän linkin takaa. Se on muuten yksi tämän blogin googlatuimpia postauksia.

Swissôtel Tallinn pool

Toukokuussa oli ihana kevätmatka Pariisiin kaverin luokse. Pariisin kevä. Ihan huikea matka, ei voi kuin hymyillä sitä muistellessa. Iltaisin naurettiin itsemme kipeiksi tyhmille jutuillemme ja syötiin ihan sairaat juustoöverit. Mitä tuliaiseksi Pariisista? +5 kg.

thumb_IMG_7827_1024 thumb_IMG_1162_1024

Kesäkuussa oli vuoden toisen Tallinnan reissun vuoro. Ja nythän oli kyseesä suomalaisten perinteinen viinanhakureissu. Ja pikainen olikin: saavuimme iltalaivalla Tallinnaan, yövyimme blogiyhteistyön kautta Solo Sokos Hotel Estoriassa, ja vieläkin muistelen niitä maailman mukavimpia sänkyjä suurella rakkaudella. Etenkin kun oon nyt neljä kuukautta nukkunut ihanassa kiinalaisessa sängyssä, siis käytännössä puulankulla jonka päällä on pari viiden millin paksuista patjaa. Illalla käytiin syömässä Noassa, jonka on sanottu olevan Tallinnan paras ravintola. Yhdyn tähän mielipiteeseen täysin.

Olisittepa muuten nähneet meidän pienen Volkkari Polon, kun sinne oli ahdettu synttärijuhlia varten  melkein tuhannen euron edestä viiniä ja skumppaa. Pohja laahasi maata ja mä olin ihan varma, että tää on tän auton viimeinen matka. Ja että koko auto posahtaa ihan varmasti just sillon, kun ollaan poistumassa laivasta ja sitten tukitaan koko autokannen reitti ulos ja ja… No, Polo kesti, päästiin kotiin asti ehjänä ja Volkkarista tuli heittämällä suosikkiautoni.

Ravintola Noa Tallinna

Muutoin kesä vietettiinkin sitten Suomessa, tai jos sitä surkeaa kesän irvikuvaa noin niin kuin säiden puolesta voi kesäksi kutsua.

Ja elokuun lopussa olikin sitten jo lähtö Kiinaan… Ja täällä sitä on nyt puoli vuotta tullut vietettyä. Niin kuin blogista on voinut lukea niin olen onneksi päässyt näkemään Kiinaa Shanghain ulkopuoleltakin. Olen vieraillut Suzhoussa, Hangzhoussa, Hainanilla, Chengdussa, Yellow Mountainsilla, Shengsi Islandilla, Chonming Islandilla ja nyt täällä Yunnanissa. Ensi vuoden puolella on tarkoitus lähteä Pekingiin ja Hong Kongiin.

Näistä tämän vuoden paikoistahan vain Kiina on ollut mulle sellainen, jossa en ole ennen vieraillut. Ja nyt täällä viettämäni aika on pidempi kuin olen koskaan ulkomailla viettänyt vauvaikää lukuunottamatta.

Kaiken kaikkiaan siis hyvä reissuvuosi takana ja seuraavaa odotellessa. :)