Scandic Park Helsinki miellytti ja ei miellyttänyt

maanantai, elokuu 3, 2015
Toiset rakastaa ja toiset vihaa hotelliarvosteluja. Toisten mielestä lahjahevosen suuhun ei tulisi katsoa, ja ilmaiseksi yhteistyön kautta saaduista yöpymisestä tulisi kirjoittaa vain positiivista tai sitten ei ollenkaan. Mutta ketä se hyödyttäisi? Tässä oma arvioni Scandic Park Helsinki -hotellista hyvine ja huonoine puolineen.

Scandic Park Helsinki

Kuten edellisessä postauksessa kirjoitin, oli meillä perjantaina treffi-ilta. Mulla oli siis yhteistyön kautta mahdollisuus päästä yöpymään Scandic-hotellissa veloituksetta, ja tämä mahdollisuus päätettiin käyttää deittien yhteydessä. Hotelliksi valikoitui Scandic Park Helsinki eli Mannerheimintiellä, aivan Töölönlahden kupeessa sijaitseva Scandic. Hotelli on aivan lähiaikoina uudistettu, joten oli kiva päästä näkemään huoneet ja hotelli muutenkin.

Saavuimme hotelliin perjantai-iltapäivällä joskus kuuden jälkeen – ymmärrettävästi kiireistä aikaa, mutta miksi ihmeessä respassa oli vain kaksi tiskiä avoinna? Laahustimme pitkän jonon jatkoksi odottamaan sisäänkirjautumista. Jono eteni kuitenkin aika ripeästi ja pian päästiinkin jo huoneeseemme 7. kerrokseen. Hotellin aula oli todella ruuhkainen ja niin olivat myös hissit. Olin lukenut TripAdvisorista jonkun kommentoijan katkerankäryisen kommentin siitä, miten hisseihin jonottaminen ärsytti häntä todella paljon. Kaikesta sitä ihmiset jaksaakin valittaa. Kunnes sitten itse seisoin siinä miettien että missä hemmetissä ne hissit oikein viipyy. Olen kuitenkin ymmärtäväinen hotellia kohtaan (enkä kirjoittanut mitään TripAdvisoriin, kunhan tulin blogiin valittamaan…), sillä eihän hotellia voi täyttää hisseillä tällaisia satunnaisia ruuhka-aikoja varten.

Mutta jos siirrytään niihin olennaisuuksiin. Huone. Se oli kiva! Tykkäsin todella paljon koko hotellin ja etenkin huoneen freshistä lookista. Sisustus miellytti omaa silmääni, ja vaikkei sänky ollutkaan aivan yhtä taivaallinen kuin Tallinnan Solo Sokos Hotel Estoriassa, niin hyvä se oli silti. Muutenkaan huoneessa ei ollut mitään valittamista. Kiva sisustus ja näkymät isosta ikkunasta Töölöntorin kulmille. Iso peili ja telkkari seinällä, ihan hyvän oloinen minibaari vaikkei sieltä mitään nautittukaan.

Scandic Park Helsinki

Scandic Park Helsinki

Scandic Park Helsinki

Sitten tehtiin illan isoin virhe: päätettiin lähteä saunomaan ja virkistävälle uinnille hotellin altaalle 9. kerrokseen. Hyvät vai huonot puolet ensin? No hyvät tietenkin! Saunasta on upeat näkymät Töölönlahdelle ja Linnamäelle päin. Altaan vieressä on kiva terassi paljuineen. Siellä olisi siisti viettää vaikka jotain omia juhlia.

thumb_IMG_8499_1024

Huomasin paikan olevan täynnä, kun en saanut tavaroitani pienessä pukukopissa lukolliseen kaappiin. Ei haitannut, sillä olin nähnyt käytävällä kaappeja. Menin laittamaan tavaroitani sinne, kunnes huomasin niiden toimivan kolikolla. No enpä ottanut hotellin kylpylään kolikkoja mukaan. Ei muuta kuin tavarat (muun muassa kännykkä, tietenkin saunaosastolla mukana, addikti kun olen) kylpytakin taskuun ja takki naulaan ja sitten vain sormet ristiin, ettei kukaan käy nappaamassa.

Scandic Park Helsinki

Mutta allas… No allas itsessään nyt on ihan perus uima-allas ilman sen kummempia krumeluureja. Mutta rentoutumista tai kuntouintia sinne on turha mennä perjantai-iltana hakemaan. Mikä nyt ei tietenkään ole hotellin vika. Mutta kyllähän se nyppii, kun menet suurin odotuksin saunaosastolle, etkä mahdu pieneen saunaan ollenkaan. Sen jälkeen menet uima-altaalle, jossa et pysty kahta vetoa vetämään, sillä allas on täynnä, siis TÄYNNÄ huutavia ja parkuvia ja vettä päällesi potkivia pikkuihmisiä. Ilkeä lapseton noita-akka täällä kiukuttelee, mutta kaiken kruunasi paluu pukuhuoneeseen (en edelleenkään mahtunut saunaan), jossa joku vaippaikäinen oli ilmeisesti ollut juuri väärän hetken ilman vaippaa ja haju oli jotain sanoinkuvaamattoma ällöttävää. Oliko vika omissa odotuksissani, hotellissa vai sen vieraissa? Varmaan ensimmäisessä. Mutta sapetti.

Scandic Park Helsinki

Hotellin aamupala oli melko runsas ja tosi suomalainen, niin kuin tietty tällaisessa paikassa pitää ollakin. Plussaa siitä, että vesimelonit ja ananas leikattiin itse! Sämpylät olivat myös ihanan pieniä. Ensimmäisen maailman ongelmia osa 1564: liikaa ruokaa aamiaisella, ja jättimäiset sämpylät harmittaa koska jos syöt sellaisen, ei ole tilaa enää muulle. Musta on muuten tullut Tallinnan Swissôtelissa nautitun aamupalan jälkeen aikamoinen munakokkelihaukka – siellä kokkeli oli vain niin älyttömän hyvää, että olen saanut näköjään jonkun pakkomielteen nimeomaan munakokkeleiden ratsaamisesta aamupaloilla. Scandicissa munakokkeli oli ihan hyvää. Ei se parhaalle vertoja vetänyt, mutta oli reilusti maukkaampaa kuin esim. laivojen aamupalabuffetissa. Kaivakaa kiinnostuskiikarit esille, mä tiedän että nää munakokkeliarvostelut kiinnostaa kaikkia tosi paljon! :D

thumb_IMG_8515_1024

Pidin Scandic Park Helsingissä siis huoneesta ja hotellin sisustuksesta noin muutenkin. Respa-alue ja muut alueet olivat kivan modernin ja raikkaan näköisiä. Aamupala oli hyvä ja runsas. Saunaosastolta oli ihanat näkymät Helsinkiin, ja jotkut onnekkaat saavat tietenkin huoneen samalla näkymällä. Telkkarissa näkyi useita kanavia (meidän romanttisen illan huipennus: katsoa ”Dude where is my car” yhdessä – romanttisuuden multihuipentuma). Huone oli tosi tilava ja jotenkin vaan ihana. Kyllä siellä olisi pidempäänkin viihtynyt!

Huonot puolet: Uima-allas ja sauna… Ei varmaan tarvitse enää toistaa itseäni. Sitten juttu, joka Mathiaksen mielestä oli tyhmä, mutta mun mielestä ihan aiheellinen. Jos hotellihuone maksaa 174-214 euroa per yö (hinta hotels.comista kahden viikon päästä pe-la), niin mielestäni olisi kohtuullista odottaa esimerkiksi jotain ihan pientä hoitoainepulloa kylppäriin. Tai tohveleita, joilla olisi voinut tassutella sinne uima-altaalle. Tai paria vanupuikkoa tai pumpulilappua, joilla olisi voinut korjailla meikkiä. Kaikki nämä olin nimittäin jättänyt kotiin, kun ajattelin että totta kai tämän tasoisesta hotellista perusjutut löytyy, varsinkin kun kyseessä on Helsinginkin mittakaavalla merko arvokas yöpyminen. Mutta mitään näistä ei ollut, joten niinpä minä kopistelin kylpytakki ja kiilokorot yhdistelmällä uima-altaalle, lähdin hampputukkana illalliselle ja seuraavana aamuna ripsarit siellä täällä ulos kaupungille. Mitä mieltä ootte, onko mun odotukset liian korkealla vai kuuluisiko noi tuotteet teidänkin mielestä löytyä tuon hintaisesta huoneesta?

Ja sitten vielä yksi kurja puoli, josta on pakko mainita. Palvelu oli todella mitäänsanomatonta. Joo, ollaan Suomessa, mutta olisi nyt jotain yritystä edes ollut… Kun saavuin, ei minulle respassa kerrottu mistä pääsisin huoneeseeni, missä ja monelta aamupala tarjoillaan tai missä kerroksessa sauna sijaitsee. Kaikki näitä jouduin kysymään itse, tosin aamupalaohjeet kuulin edellisen asiakkaan keskustelusta. Outoa? Valitettavasti sama toistui myös lähtiessä; ei kysytty viihdyinkö tai toivotettu hyvää päivänjatkoa. Ainoastaan vastaanotettiin avainkortit ja siinäpä se sitten olikin. Kyllä mielestäni neljän tähden hotellissa vähän skarpimpaa otetta palvelun suhteen voisi olettaa, vai? Olenko nyt vain liian vaativa? Ei tainneet hotellihenkilökunta tietää että kriittinen matkabloggaaja tarkkaili heidän jokaista sanaansa. ;)

Kaiken kaikkiaan tykkäsin hotellista kokonaisuutena ja mieluusti yöpyisin siellä uudelleenkin. Silti pariin pikkujuttuun kiinnittäisin huomiota, ehkäpä tärkeimpänä tuo palvelu. Hyvällä palvelulla voi nimittäin pelastaa aika paljon.

Onko joku yöpynyt tässä hotellissa? Millaisia kokemuksia teillä?

You Might Also Like

28 Comments

  • Reply Maarit Johanna maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:22

    Meleeeko erikoinen visiitti! Mutta hienosti rehellinen. Niin se pitääki kertoa jos oikeasti joku jurppii, ja niin se mullakin monesti ahistaa jos joutuu täydessä uima-altaassa koittaa jakaa tilaa riehuvien lasten kanssa. Lapseton noita-akka täälläkin moro :D
    Huone näyttää oikein kivalta!
    Hitsit, aloin miettimään jo samanlaista skenaariota kun meillä on tulevana sunnuntaina yöpyminen Luleån Scandicissa. Onkohan siellä samanlainen sirkus sitten käynnissä, voe eeeei… No, sittempähän kuulet :p

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:31

      Hah, jään odottelemaan! :D Ja eihän se tosiaan hotellin vika ole, että paikka oli ihan täyteen ammuttu. Eikä se niiden lapsienkaan vika ole tietenkään, että pitivät hauskaa siellä uima-altaassa. Mutta mun unelmat romanttisesta iltauinnista kyllä tipahti aika kovaan syöksylaskuun, ja se haju siellä pukuhuoneessa ja saunatiloissa kruunasi kokonaisuuden, hehe. Ehkä sitten joskus lapsien myötä mun asenne pehmenee enkä enää ärsyynny tollaisesta. Mutta huone oli todella kiva ja jotenkin raikas, toivottavasti Luleåssa yhtä hyvä! :)

  • Reply Hanna / Ranskatar reissaa maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:31

    Ihanan rehellinen hotelliarvostelu, tykkäsin! :) Ja todellakin tuolla hinnalla voisi jo odottaa vähän luksusta, erityisesti palvelulta. Itse yövyin Vaasassa Kantarellis-hotellissa, jota kaupungin hienoimmaksi tituleerataan ja odotin myöskin saavani 140€/ yö -hintaan vähän enemmän. Kyseessä oli kuitenkin kallein hotelliyöni ikinä ja huone oli aika perus, tosin normaalia isompi ja saunalla ja kylpyammeella varustettu. Mutta aamupala oli aika tylsä ja palvelu hyvinkin tympeää :/

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:33

      Äh, kurjaa. :( Ehkä me ollaan vain sokaistuttu muun maailman hintatasosta ja odotetaan saavamme rahalla enemmän kuin sillä täällä Suomessa yksinkertaisesti saa? Tosin hyvä palvelu pitäisi kyllä kuulua jokaiseen paikkaan hintatasosta riippumatta!

  • Reply Jerry / Pako Arjesta maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:39

    Hyvä, että uskalsit kirjoittaa rehellisen arvostelun, koska sellaisia arvostelujen pitääkin olla :).

    En ole koskaan yöpynyt kyseisessä hotellissa, mutta sain melko hyvän kuvan tämän kautta. En itse käytä oikeastaan koskaan julkisia allas- tai saunaosastoja hotelleissa, joten en olisi osannut kiinnittää huomiota tuollaiseen, mutta sen verran voin sanoa, että huonosti käyttäytyvien lasten (ja aikuisten) kanssa menee hermot todella nopeasti. Eli olen ihan samalla kannalla kanssasi. Julkisilla paikoilla ja varsinkin paikoissa, joissa rentoudutaan tavalla tai toisella, pitäisi hillitä äänenkäyttöä ja muuta riehumista. Kuitenkaan hotelli ei voi tuollaiselle ihan hirveästi mitään, koska jos joku työntekijä tulisikin puuttumaan asiaan, hän saisi kaikkien vanhempien vihat niskoilleen.

    Tuo huoneen hinta on kylläkin aika kova, joten ei ole lainkaan kohtuutonta odottaa tuollaisia ameniteetteja (finglish sana?). Harvemmin käytän tuollaisia, mutta muistan nähneeni varmaankin jokaisessa Solo Sokos Hotellissa vanupuikot ja -laput yms.

    Siinäkin olet niin oikeassa, että asiakaspalvelu on todella tärkeä asia. Laitan sille jatkuvasti yhä enemmän painoarvoa VARSINKIN HOTELLEISSA :P. Jos asiakaspalvelu ei pelaa, hotelli voi olla vaikka kuinka taivaallinen, mutta siitä jää silti paska maku suuhun.

    Ps. En tiedä, oletko huomannut, mutta munakokkeli on yksi niistä pääpointeista, joihin kiinnitän huomiota hotelliaamiaisilla joka kerta, eli kyllä kiinnostaa ;). Se kertoo melkoisesti aamiaisen tasosta, sillä useat paikat mokaavat sen… ja samalla lähes koko aamiaisen. Hyvä, että olen viime kerroilla päässyt maistelemaan oikein mainioita tekeleitä :).

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:56

      Haha eli ainakin yksi ihminen lukee jatkossakin munakokkelipostauksia, hienoa! :D Ja hyvä jos sait hyvän kuvan, koska kokonaisuutena tosiaan pidin hotellista itsekin. Mutta ne pienet jutut… Ja etenkin se palvelu. Aika paljon voi saada anteeksi sillä, jos respassa/ravintolassa/tms. sattuu olemaan joku erityisen hyvä tyyppi, jonka näkee nauttivan työstään ja joka saa hymyn ihmisten huulille. Ja tosiaan, altaalla oltiin me vastaan 20 perhettä – ymmärrän kyllä, kummat siinä tilanteessa on hotellin prioriteettina. Tietenkin itsekin olisin voinut henkisesti paremmin valmistautua perheiden määrään näin kiireisenä kesäviikonloppuna. ;)

  • Reply Arja / Haavematkoja maanantai, elokuu 3, 2015 at 22:51

    Arvostettavan rehellinen arvostelu! Itse yövyin tuolla uutenavuotena ja tykkäsin myös huoneesta tosi paljon, asiakaspalvelukin pelasi silloin loistavasti eikä jonoja ollut. Saunaosasto jäi kokeilematta silloin, mutta itsekin taidan olla lapseton nurisija, kun mielestäni on tiettyjä paikkoja, joissa voisi olla rauhallisempaa aikuisten meininkiä ja kyllähän tuollainen hotellin kattosauna niihin paikkoihin lukeutuu… Ja hei, mäkin olen munakokkelifriikki aina hotelliaamiaisilla! Se erottaa jyvät akanoista. Postauksestani selvisikin ettei Parkin aamiainen oikein napannut silloin, mutta toivottavasti siellä on osattu ottaa erityisruokavaliot sittemmin paremmin huomioon.

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta maanantai, elokuu 3, 2015 at 23:00

      Siihen en kyllä oikeastaan osaa sanoa mitään, kun itse ei mitään erikoisruokavaliota noudata niin todella huonosti tulee ikinä kiinnitettyä siihen huomiota… Tällaiselle mun kaltaiselle perussyöjälle aamiainen oli ihan jees. Muistan kun luin sun postauksen ja ihailin huonetta jo silloin, ja hienohan se olikin! Teillä taisi vielä muistaakseni olla näkymät Töölönlahdelle päin..? Ja enpä olisi itse paremmin osannut sanoa kuin että munakokkeli nimenomaan erottaa jyvät akanoista. :D

  • Reply Virpi /Täynnä tie on tarinoita maanantai, elokuu 3, 2015 at 23:17

    Kuulun siihen kategoriaan, joka tykkää hotelliarvosteluista! Ja rehellisistä sellaisista! Siinä kait se niiden kirjoittamisen juju piilee, että niistä oikeasti olisi hyötyä jollekin. :)
    Vierailin itse myös Helsingin Scandic hotellissa tänä kesänä (Grand Marinassa). Ja tästä sun postauksesta tuli mieleeni, että siellä ei myöskään ollut mitään vanupuikko ym.juttuja. Huoneemme hinta oli halvempi kuin tuo teidän, mutta minullakin oli kaikki mahdollinen unohtunut kotiin, päivävoidetta myöden ja hiljakseen toivoin että edes jokin pieni näytetuubi olisi hotellissa ollut mutta ei niin ei. :)

    Tästä hotellista ei ole kokemuksia. Pidän myös tuosta huoneen sisustuksesta ja väreistä! :)

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta maanantai, elokuu 3, 2015 at 23:29

      No mutta hyvä kuulla että teilläkin puuttui kaikki tuotteet. Tai siis ei tietenkään teidän kannaltanne hyvä, mutta kun mä jo hetken epäilin, että onko siivooja vain unohtanut laittaa uudet paikoilleen tai jotain. Näköjään siitä ei sitten ollut kyse. :D Mutta huone todella oli kiva! :)

  • Reply Roope tiistai, elokuu 4, 2015 at 07:53

    Hei, kiitos kokemuksesi jakamisesta!

    Kuulostaa tosiaan siltä, että palveluun kannattaisi kiinnittää huomiota. Myöskin minun mielestäni tuohon hotellihuoneeseen olisi hinnan perusteella voinut odottaa kuuluvan juuri mainitsemiasi asioita.

    -Roope-

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 08:30

      Niinpä! Toisaalta ainakin Arja tuolla aiemmin kommentoi, että hänen vierailullaan palvelukin oli toiminut hyvin. Ehkä respan tyypit olivat tällä kertaa vain väenpaljouden uuvuttamia. :)

  • Reply Maria tiistai, elokuu 4, 2015 at 08:27

    Mä tykkään kans lukea hotelliarvosteluja ja tämä oli hyvin kirjoitettu ja totuuden mukainen, kiitos siitä :) Olen joskus ennen remppaa käynyt hotellikierroksella tuolla sekä syönyt aamupalaakin ja jo silloin mietin että pitäisi varata ihan yö, mutta ei ole tullut tehtyä. Kävin sentään Famussa syömässä siinä alakerrassa ja se oli kiva ravintola.
    Samaa mieltä kuitenkin olen että tuohon hintaan olettaisi jotain pientä vanupuikkoa tai jotain olevan huoneessa tuomassa sitä pientä lisää. Ja se asiakaspalvelu… miksi se on niin vaikeaa?! Iloinen asenne, hymy huulille ja sellainen vastaanotto jota itsekin toivoo saavansa :)

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 08:33

      Juuri näin, pieni kohteliaisuus ja small talk ei maksa mitään mutta saa ainakin mut aina hyvälle tuulelle ja antaa sen viimeisen silauksen hotelliyöpymiseenkin! :) Me ei käyty Famua testaamassa, mutta näytti ihan viihtyisältä. Voisin hyvin joskus mennä sinne ihan muuten vaan. Mutta tosiaan, kaikesta valitusvirrestä huolimatta oli hotelli kokonaisuudessaan hyvä kokemus! :)

  • Reply Katja tiistai, elokuu 4, 2015 at 09:19

    Tämä oli oikein hyvä ja rehellinen arvostelu. Mää en oo varmaan koskaan ollut nuin kalliissa hotellissa yötä ja silti puolet halvemmissakin on ollut shampoota, kylpyvaahtoa, kosteusvoidetta… joten olisin minäkin niitä odottanut!

    Asiakaspalvelu lannistaa aina kun se on huonoa ja se mietityttää eniten kuinka näillä yrityksillä on varaa pitää nyrppänaamoja naamoja töissä, kun luulisi kilpailun olevan nykypäivänä kovaa ja varmasti monta oikeasti työtä odottavaa työtöntä tulossa tilalle. Oli kiirettä tai ei kyllähän sen asiakaspalvelun nyt pitäisi olla hyvää!

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 12:19

      Niin pitäisi. Muutama ystävällinen sana, olkoonkin sitten vain ihan pelkkää small talkia, ei ole paljon pyydetty. Mehän saimme tosiaan Rantapallon yhteistyön kautta yöpyä täällä veloituksetta, onneksi. Shampoota tuolta löytyi, ja suihkusaippuaa, mutta siihen ne sitten jäivätkin. Ei mitään ekstraa. Aika omituista. Noiden pikkuasioiden tärkeyden huomaa vasta sitten, kun niitä ei ole! :)

  • Reply Ninni tiistai, elokuu 4, 2015 at 10:24

    Kerrankin rehellinen hotelliarvio! Ja olen samaa mieltä: kyllä 4 tähden hotellissa täytyy odottaa ja pitäis olla parempi palvelu. Ja täällä yks lapseton noita-akka olis saanu paskahalvauksen sekä kiljuvista kakaroista sekä siitä perkeleen paskavaipasta. Nimimerkki Kaikki lapsien ystävä :-D

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 12:21

      Haha! :D Jos meet tänne hotelliin joskus nii muista mennä uimaan vaikka heti aamusta, ehkä altaalla on sillon rauhallisempaa ;)

  • Reply Heli tiistai, elokuu 4, 2015 at 10:57

    Tuo huone on kyllä kivan näköinen ja totuuden mukainen arvostelu! Tästä hotellista ei ole vielä kokemusta mutta Syksylle on varattu yö tuosta hotellista, joten sillä luin tätä hyvin mielenkiinnolla, osaapahan ainakin varautua ja ottaa omat shampoot ja muut mukaan. Oliko huoneen kylpyhuone minkälainen, olisi kiva nähdä kuvaa? :)

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 12:25

      Hitsi kun en saanut siitä oikein mitään hyvää kuvaa otettua niin jätin julkaisematta… Mutta kylppäri oli kyllä kiva sekin, kuten huonekin. Ei mitään kovin ihmeellistä mutta siisti ja uudenkarhea vielä sekin! :) Uskon että tuutte täällä viihtymään. Mutta ota tosiaan omat hoitoaineet mukaan (shampoota löytyi kylppärissä isosta pumppupullosta) ja jos haluat nähdä saunan, niin kannattanee mennä sinne joko iltamyöhään tai mieluiten aamuvarhain. Sieltä oli kyllä hienot näkymät. :) Ja todennäköisesti syksyllä siellä on muutenkin paljon rauhallisempi meininki, kun turistit ja kesälomalaiset eivät ole täysin valloittaneet paikkaa. Tuu sitten kertomaan kokemuksista tänne teidän vierailun jälkeen! :)

  • Reply Kthetraveller tiistai, elokuu 4, 2015 at 12:26

    Kiitos rehellisestä arvostelusta. Huone ok, varmaan yleisetkin tilat (utan uima-allas) ok, mutta jösses, tuo kuvaamasi palvelu on niin nou nou, että karvat nousee pystyyn! Noin EI vaan saa toimia. Olisiko muuten pumpulitupot sun muut ollut saatavissa kerroshoitajilta pyydettäessä? Olen törmännyt joissakin hotelleissa mainintaan, että jos puuttuu sitä tai tätä, voi puuttuvaa tavaraa (esim. vanity kit) pyytää respasta tms.

    Niin juu, ja lapsia omaava noita-akka (tietyissä määrin) tässä moro ;)

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta tiistai, elokuu 4, 2015 at 15:02

      Hyvä pointti tuo kerroshoitaja… Eipä tullut edes mieleen kysyä! Hyvinkin mahdollista, että heiltä olisi puuttuvat tarvikkeet saanut. No, turha jossitella, tyydyin murmuttamaan asiasta yksinäni huoneessa. Ja hyvä että mua ei täällä teilattu mun lapsikommenttien takia vaan tukea sataa suunnalta jos toiseltakin. :D Kyllä mäkin pidän lapsista mutta niinkuin Jerrykin tuolla aiemmin kommentoi, niin jotkut paikat olisi kiva pitää rauhallisena, varsinkin jos ne on rentoutumiseen tarkoitettu. Nytkään kun ei kyse ollut mistään kylpylähotellista tai vastaavasta. Mutta eihän tätä tosiaan voi sinänsä hotellin syyksi laittaa. Ja kyllä, muakin harmittaa tuo palvelu. Pieniä asioita, mutta aika tärkeitä.

  • Reply meidänmatkassa keskiviikko, elokuu 5, 2015 at 18:07

    Haha vitsit nauroin tota munakokkeli lausetta, oma puolisoni on varmasti huomannut että mun pitäis olla joku hotellien munakokkeli testaaja, niin tarkkaan tutkin juuri tuon osan hotelliaamiaisista :D Niitä siis lisää kiitos :D Ja muutenkin nää totuudenmukaiset hotelliarvostelut on tosi hyödyllisiä, joten kaikenkaikkiaan liputan tällaisille postauksille! :) – Monna

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta keskiviikko, elokuu 5, 2015 at 21:55

      Moi Monna! Hyvä että muitakin kiinnostaa munakokkelit, mä oon aina ajatellut että kaikki ihan innoissaan vetää sitä laivan jauheesta valmistettua kökköä… Mutta en siis ole ainoa kriittinen munakokkelin syynääjä! ;) Ja kiva että pidit postauksesta. :)

  • Reply Pauliina Järvelä torstai, huhtikuu 13, 2017 at 16:32

    Scandicin kantajäsenenä huoneen saa halvalla, jopa alle sadalla eurolla.

  • Reply Worker torstai, syyskuu 21, 2017 at 23:09

    Voinen todella suositella Haikon Kartanoa. Jos mitenkään, ottakaa joko respan viereiselta käytävältä, saati sitten kolmoskerrokselta huoneet. On kyllä sen arvoisia. Ihana kylpylä. Tuli vaan mieleen kun olen huomannut, että huoneet siellä on kauniita ja respa ja kerroshoitajista kaikki erittäin ystävällisiä. Muutoinkin kartanolla kannattaa myös yöpyä.

    • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta perjantai, syyskuu 22, 2017 at 16:12

      Olen kuullut Haikon kartanosta paljon, mutta en ole koskaan käynyt siellä. Muutenhan siitä olisi tietenkin juttua täällä blogissakin. :-) Olisi mukava kyllä joskus käydä!

    Vastaa käyttäjälle Jerry / Pako Arjesta Cancel Reply