USA Roadtrip – Universal studiot

Lähdimme kesäkuussa 2017 kiertämään läntistä USA:ta autolla. Mukana parin viikon reissulla oli ystäväpariskunta. Menimme myös reissussa naimisiin, siitä myöhemmässä julkaisussa. Matkapäiväkirja on siirretty tänne muualta…

Toinen päivä Los Angelesissa oli suunniteltu käytettäväksi Universal Studioilla. Lähdimme liikkeelle aamusta. Tänään lapsi halusi aamiaiseksi pelkkiä pannareita, eikä enää värikkäitä muroja. Kävelimme taas metrolle, tällä kertaa lähemmälle pysäkille. Nyt mentiin vihreän, sinisen ja punaisen linjan lisäksi myös oranssia linjaa. Näppärästi metrolla pääsi lähelle Universal studioita. Päätimme jättää väliin bussin ja kävellä puistoon. Kunnon kuntoilu saatiinkin aikaiseksi, sillä bussipysäkin kohdalta saatiin kuntoilla kunnon mäki ylös puistolle.

Päivä meni huvipuistossa nopeasti, sillä joka paikkaan saa jonottaa. Emme loppujen lopuksi käyneet kovinkaan monessa ”laitteessa”, enimmäkseen kiertelimme ja katselimme ympärillemme.

Leffakulissikierrosta ja huvittelua

Ensimmäisenä lähdimme etsimään leffakulissikierrosta, josta olin lukenut etukäteen. Kierrokselle pääsimme samantien ilman jonoja. Kierros tehtiin junamaisessa vaunussa, joka kiersi pitkän aikaa leffakulisseissa. Lisäksi kierroksella oli 4D-osuus, jossa nähtiin King kongin ja dinosaurusten taistelua. Näimme mm. ”pikkukaupunkeja”, meksikolaistyyppisen kylän, Jurassic park -maisemaa, leffa-autoja, täydelliset naiset -kadun, tappajahai-näkymän, lento-onnettomuuskulissit sekä Bates motellin. Kierros oli hauska ja lapsikin viihtyi pikkuisen tylsän alun jälkeen hienosti.

Leffakulissikierroksen jälkeen menimme Stunt showhun. Olin nähnyt Floridan reissulla muutama vuotta aiemmin vastaavan shown ja ajattelin, että se on myös lapselle hauska. Floridassa show sisälsi hienoja hyppyjä ja tulenlieskoja. Menimme katsomoon jonnekin keskelle, virhe! Showssa ensimmäisenä tehtiin stuntti, missä yksi henkilö iski veitsen toisen henkilön käteen. Äkkiä käsi lapsen silmien eteen. En siis suosittele tätä showta pienten lasten kanssa, ihmettelen miksi se oli sallittu kaiken ikäisille. Onneksi show oli loppua kohti vähän lepsumpi.

Tommin kanssa halusimme mennä The Walking Dead -kierrokselle. Tämä on kävellen tehtävä zombie-kierros, jossa oli zombie-”näyttelijöitä” mukana. Sillä aikaa pikkumies pääsi ystäviemme kanssa pienempien lasten alueelle.

Muu porukka kävi Harry Potter -ajelulla ja minä kiertelin sillä aikaa lapsen kanssa. Tommi taas oli pikkumiehen kanssa, kun me muut olimme Transformers-laitteessa. Lounaalla kävimme sellaisessa kahvilassa, josta löytyi koko porukalle pöytä. Lounas oli kyllä älyttömän kallis, yli 70$. Ostimme lounaaksi täytetyt patongit, hedelmäsalaattia, juomat sekä hervottoman suuren donitsin. Muutenkaan Universal Studiot ei ole mitään hupia halvimmasta päästä. Meidän perheen liput huvipuistoon maksoivat yhteensä n. 340 $.

Päivä oli ihan mukava, lähdettiin iltapäivällä takaisin motellille päin metrolla. Metromatka oli mielenkiintoinen. Samaan vaunuun mahtui hyvin outoa porukkaa. Eniten jännitti joku hyypiömäinen tyyppi, jolla oli teräase. Tyyppi vielä leikki aseensa kanssa ja lopulta siirryin pikkumiehen kanssa kauemmas istumaan. Söimme jälleen simppeliä roskaruokaa motellin nurkilta.

Huomenna vuokraamme auton ja lähdemme ajamaan kohti Morro Bayta.