Muistelot vuodesta 2021

Yllättävän hyvä, oli fiilikseni kuluneesta vuodesta tämän muisteloinnin jälkeen. Olipa ihana kirjoittaa ja tajuta, että paljon on taas eletty ja koettu!

Mietin pitkään, että kehtaako vielä muistella vuotta 2021? Kaikki aikaansaavat bloggaajat, somettajat ja ihan vaan ihmiset on jo tehneet vuosimuistelot aikoja sitten ja on mietitty tavoitteet vuodelle 2022 ja itsestä tuntuu, että aika menee eteenpäin sellaista vauhtia, että ei vaan löydä rakoa, jolloin pysähtyä miettimään mennyttä vuotta. Niin nyt vain päätin, että teen sen sitten ”myöhässä”. Kuka muutenkaan keksi, että nyt olis jotenkin myöhäistä? Todellakin haluan kirjoittaa muistiin vuoden tapahtumia, kun muisteloita varten tämän koko blogin perustin! Jos säkin haluat siis vielä muistella viime vuotta, niin tee se! Mun luvalla! 😁

Tammikuu

Vuosi 2021 vaihtui rauhallisesti Pohjanmaalla ystävien kanssa. Tammikuun aikana myös etelään saatiin kunnolla lunta ja kävin hiihtämässä kymmenisen kertaa. Isäni syöpähoidot alkoivat TAYS:ssa ja huoli siitä seurasi mukana usean kuukauden. Vuokrasin itselleni ja uudelle työntekijällemme toimiston Vantaalta, jossa kävin perehdyttämässä ja hakemassa vaihtelua etätöihin.

Helmikuu

Helmikuun ensimmäisenä viikonloppuna lähdettiin Villen kanssa mökkeilemään Mäntyharjulle. Hurmaava Linkkumylly Cottages tarjoili kovia pakkasia, kaunista aurinkoa, avantouintia ja saunomista. Pois lähtiessä ajettiin ojan kautta Repoveden kansallispuistoon, jossa tehtiin pieni kävelylenkki Lapinsalmen sillalle ja takaisin. Paikalla aiemmin olleella riippusillalla sattui onnettomuus 2018.

Kyläiltiin ystävillä Järvenpäässä ja päästiin pitkän tauon jälkeen pulkkamäkeen! Sain hiihtokamuja aurinkoisille hangille urheilemaan. Viisurille jätettiin hyvästit. Kävin Pohjanmaalla lemppari blonkikolmikon luona ja samalla käytiin ratsastamassa vuosien tauon jälkeen. Olin altistuneena karanteenissa ja ihanat ystäväni tulivat yllättämään kotipihaan. ❤

Maaliskuu

Maaliskuussa Möhkö täytti 2 vuotta. Hän on edelleen maailman rakkain perheenjäsen. Mökkeiltiin Villen kamujen kanssa Ruovedellä, joka on nykyään yksi lempimökeistäni! Tanssitunnit olivat etäopetuksessa. Olin viettämässä talvilomaviikkoa äitin kanssa Pohjanmaalla ja koluttiin lähialueen hiihtoreittejä urakalla. Taas ridattiin Jennyn kaa.

Maaliskuun lopussa Villen kanssa muutettiin yhteen ja vaikka se kirpaisi Villeä kovasti, hänestä tuli vantaalainen ja meikäläisen avopuoliso. ❤ Toivotaan, että jälkimmäinen ei kirpaissut kamalasti.

Huhtikuu

Huhtikuu alkoi ihanalla Rukan reissulla Villen kamujen kera. Täällä tuli hiihdeltyä vielä kauden vikat kilometrit. Kokonaissaldoksi tuli reilu 500 km. Kirjoittelin blogiinkin Rukan hiihtoreiteistä. Maailman kaunein talvi keskellä koronaa piristi ja sai sydämen pakahtumaan. Käytiin porukalla myös kiertämässä Suomen suosituin retkeilyreitti eli Pieni Karhunkierros, Oulangan kansallispuistossa. Retkivarusteet ei olleet ihan mintissä ja matkanteko kevätloskassa aika hidasta, mutta hieno reissu!

Vietimme viikonloppua Liedossa viiden tähden illallinen -teemalla Villen kavereiden kanssa. Ystäviä kävi taas kylässä ja kävin kyläilemässäkin. Sain valmiiksi maailman kauneimman sormuksen, joka on tehty isovanhempieni kihla- ja vihkisormuksista ja jonka äiti antoi minulle valmistujaislahjaksi (taisin valmistua -17).

Toukokuu

Toukokuun alussa olin pitkästä aikaa pidemmän pätkän lähitöissä toimistolla Pohjanmaalla. Kesä oli jo pitkällä ja toukokuussa oli todella lämpimiä päiviä. Käytiin kotikerrostalon nurtsilla pari kertaa piknikillä Villen kaa. Kamuja kävi tapaksilla. Äiti täytti 60v. Agility harrastus jatkui, niinkuin tähänkin asti. Kuun lopussa minulle syntyi uusi serkku!

Kesäkuu

Kesäkuu alkoi Hannunluhdan lomamökeillä koko mun perheen kera. Minä lähitöissä ja Ville etätöissä. Sieltä suunnattiin suoraan rakkaan ystäväni Erikan polttareihin! ❤  Käytiin Härmälän leirintäalueella Aliisan kanssa ja samalla moikattiin Suskua ja heidän uutta vauvaa. Työrintamalla hoidettiin Asuntomessukohteiden kuvauksia Lohjalla. Tehtiin Jennyn kansa kesäreissu Tuurin kyläkauppaan ja OnnenTähti Hotelliin sekä käytiin heppavaelluksella. Juoksin Cooperin testin! Juhannuksena mökkeiltiin Villen kamujen kanssa Parkanolla. Villen myötä elämään on tullut kyllä ihania ihmisiä ja niiden ihania kesämökkipaikkoja, joissa nauttia ihanasta seurasta! I-ha-naa! 😍 Kesäkuussa sain elämääni uuden ystävän Ettan, joka asuu meitä lähellä Vantaalla ja on kiinnostunut sijoittamisesta ja vaurastumisesta. Ville kävi myös Pietarissa katsomassa EM-futista, eikä saanut edes koronaa, mutta minäpä sain maatuskan.

Heinäkuu

Heinäkuussa lomailtiin! Pidin kuuden viikon kesälomat ja niistä neljä myös Ville oli lomalla. Rakas ystävä Jelmiina juhli valmistujaisiaan Saarijärvellä ja heti perään, loman alkuun lähdettiin kaveriporukalla melontaretkelle Naarajoelle. Reissu oli ihana seikkailu, josta kirjoitin kaksi blogikirjoitusta ja ekaan pääset tästä. Heinäkuu tarjoili ihania kelejä!

Perinteinen Norjan road trip (jo toista kertaa) tehtiin tänäkin kesänä Villen kanssa ja tällä kertaa matka suuntautui aivan Norjan pohjois- ja koillisosiin Vuoreijan ja Pikku-Suomen alueille. Reissu oli ihana, mutta päiviä hieman liian vähän ajomatkaan nähden ja myös keli oli kylmä. Päätin road tripin jälkeen perustaa tämän blogin ja Norjan matkamuistot olivat ekoja kirjoituksia. Norjasta tuli lopulta yhteensä 5 blogia ja ensimmäinen niistä eli Karigasniemen rajanylitys on luettavissa täältä.

Heinäkuussa juhlittiin vielä rakkaimpien Erikan ja Jessen kauniit häät (6/5), nähtiin maailmanmatkaaja Empun kanssa, käytiin äidin kanssa Katikankanjonissa, Kauhaneva-Pohjankankaan kansallispuistossa, käytiin blondikolmikon kera Linnanmäellä ja vierailin Asuntomessuilla Lohjalla. Huhhuh mikä heinäkuu!

Elokuu

Heinä-elokuun vaihteessa telttailin ekaa kertaa puuteltassa Aliisan kanssa Espoon saaristossa. Pääsin testaamaan myös Särkänniemen huvipuiston kummipojan synttärilahjareissulla. Käytiin loman lopulla vielä Villen kanssa Kaskisissa mökkeilemässä meren äärellä. Sisustin makuuhuonetta ja loman vikana päivänä kävin luovuttamassa verta pitkästä aikaa. Vietettiin perinteinen synttäriviikonloppu siskon kanssa Michelin-ravintola Olossa ja pakohuoneen merkeissä. Pääsin testaamaan myös OCR-treeniä! Toista viiden tähden illallista nautittiin Merikarviassa ihanalla saaressa sijaitsevalla mummon mökillä. Elokuun viimeinen viikko saatiin taas nauttia töiden tekemisestä perheen kanssa mökkeillen Hannunluhdassa. Ollaan koko sakki tykästytty näihin yhteisiin mökkiviikkoihin! Äidin järjestämälle tyttöjen ilta -retkelle lähdettiin maastopyöräilemään Parraan, josta kehkeytyikin hauska retki suon ylityksineen ja pimeän tuloineen. Mökeillä rakennettiin käytännössä iskän kanssa kahdestaan yksi iso terassi ulkoporeallasta varten!

Syyskuu

Syyskuussa aloitettiin Villen kaa kuukausittaiset treffit ja suunnattiin ekaksi Kuusijärvelle savusaunaan ja uimaan. Kesälomien jälkeen jatkoin töitä osa-aikaisena 2 päivää viikossa ja olin siitä huolimatta melko kiireinen ja väsynyt. Opiskelin, kävin agilitykisoissa ja tanssimassa hiphoppia. Retkeiltiin Möhkön kanssa kaksin Lammassaaressa. Löysin uuden rakkauden sienestyksestä ja erityisesti suppiksista. Käytiin Aliisan kanssa viettämässä laavuyö Liesjärven Kansallispuistossa ja meinasi tulla kylmä! Möhkö kävi kystan poisto-operaatiossa, joka meni onneksi hyvin. Samalla ultrattiin pojun vatsaa ja suolisto näytti tulehtuneelta. Käytiin syömässä upeassa Latitude 25 omakase-ravintolassa. Kamuja kävi taas kylässä meillä kotona ja nautittiin aurinkoisesta syksystä.

Lokakuu

Lokakuussa perustin yrityksen! Käytiin katsomassa vuoden siistein leffa Dyyni. Mökkeilimme taas perheeni kesken Hannunluhdan lomamökeillä. Kävin 1,5 vuoden tauon jälkeen työreissulla Ruotsissa, kun showroomillamme vietettiin 2v. synttäreitä. Käytiin treffeillä Flamingo Spassa. Jenny kyläili Vantaalla. Sienestin lisää. Yrityksemme Mirror Line Oy palkittiin Karijoen vuoden yrittäjänä. Lokakuun lopulla käytiin jo marraskuunkin treffeillä viettämässä staycation Helsingissä, joka konseptina meni ehdottomasti jatkoon!

Marraskuu

Marraskuussa viiden tähden illallinen hostattiin kotonamme Vantaalla. Kokattiin aasialaispainotteinen kasvismenu ja Ville toimi mielettömänä hovimestarina. Käytiin äitin kanssa Ruotsissa työreissulla haastattelemassa työnhakijoita. Sienestettiin vikoja kertoja Aliisan kanssa ”suvun perintöpaikoilla”. Taas mökkeiltiin, tällä kertaa Ruovedellä. Kävin Pohjanmaalla vähän lähitöissä. Kajaaniin muuttanut Erika yökyläili. Hiihtokausi aukesi ihan kuun lopulla Paloheinässä, Helsingissä!

Joulukuu

Joulukuussa oli etelässäkin kovia pakkasia ja oli ihan kunnon talvi! Lukiokavereiden kanssa nähtiin pitkästä aikaa isommalla porukalla, kun kokoonnuttiin Ähtäriin mökkeilemään. Ähtäri oli tosi monipuolinen ja kiva paikka ja siitäkin kirjoittelin blogiin. Yrityksemme Mirror Line Oy palkittiin hienossa Etelä-Pohjanmaan yrittäjien itsenäisyysjuhlassa vuoden maakunnallinen yrittäjä 2021 pystillä ja pääsin nyt itsekin osallistumaan juhlintaan. Sisko miehensä kera vieraili vielä joulukuussa ja päästiin viemään heitä ensimmäistä kertaa avantoon! Joulun viettoon lakeuksille lähdettiin Villen kanssa hyvissä ajoin ja viivyttiin parisen viikkoa. Jouluaattoa vietettiin pitkästä aikaa mun porukoilla Kauhajoella sisarusten ja heidän lasten kera ja joulupäivänä siirryttiin Villen porukoille kirjaimellisesti toiselle puolelle jokea. Kaiken hälinän keskellä päästiin myös mökille kahdestaan rauhoittumaan ja vuosi vaihtui tutussa seurassa Jennyn ja Tuomaksen kanssa Seinäjoella. Kehtaako enää edes kertoa, mutta siis hiihdettiin. Joka välissä. Myös uuden vuoden rakettien paukkeessa. Ja kun ei hiihdetty, niin katsottiin hiihtoa telkkarista.

Loppukaneetti

Siis vitsi mikä vuosi! Kun lähdin kirjoittamaan tätä muisteloa, niin ajattelin etukäteen, että nojoo taas yks korona vuosi takana. Sen takia oonkin erityisen onnellinen, että jaksoin käydä vuoden läpi ja kirjoittaa nämä jutut ylös! Vuoteenhan mahtui vaikka ja mitä, oikeesti isoja juttuja ja muutoksia! Yhteenmuutto Villen kanssa on tietenkin eniten elämää muuttanut ja mullistanut juttu. Isän syöpä myös kosketti ja kasvatti meidän perhettä. Toivottavasti ei enää osu kohdalle. Vuoden lopulla perustin oman yrityksen ja on jännä nähdä mitä kaikkea se tuo myöhemmin tullessaan.

Teemoja jotka korostuu on ainakin mökkeily ja hiihto. Molempia oon rakastanut jo pidempään, mutta kyllä nämä koronavuodet on nostanut niiden arvostusta entisestään. Molemmissa hyvin tärkeässä roolissa on luonto. ❤ Kansallispuistoissakin tuli ihan huomaamatta käytyä yllä mainituissa neljässä ja lisäksi Sipoonkorven kansallispuistossa useampaan kertaan, kun se on ikään kuin meidän ”koti kansallispuisto”. Myös erilaisia reissuja oli paljon enemmän kuin uskoinkaan!