Suurkaupunki saaressa, Penang

Bussilla saavuttiin Penangiin auringonlaskun aikaan. Huoneisten omistajat suosittelivat käyttämään taksin tilaamiseen sovellusta ”Grab”. Todellakin voin suositella! Toimi erinomaisen hyvin ja taksit eivät olleet pahan hintaisia.

Oltiin varattu melkoisen hulppean näköinen huoneisto bookingin kautta: The Landmark Seaview Super Condo Gurney. Osattiin odottaakin hienoa mutta silti paikka löi meidät ällikältä 😀 Huoneisto oli toiseksi ylimmässä kerroksessa (40/41) ja se oli aivan valtava. Kaksi makuuhuonetta, lisäksi suuri olohuone kera parvekkeen ja ruokailutilan, keittiö, useampi vessa/kylpyhuone ja parvekkeita. Siisti ja tyylikkäästi sisustettu. Rakennuksessa oli myös suuri uima-allas vapaasti käytettävissä, allas-alue oli todella siisti. Mulla ei valitettavasti huoneiston sisältä ollut mitään kuvia.

Tämä paikka osoittautui kuitenkin meille liian suurkaupungiksi. Onneksi oli kiva majoitus. Jos ei niin kaupungeista välitä, niin suosittelen Penangista majoituspaikaksi jotain syrjäisempää. Meidän huoneisto siis sijaitsi George Townissa. Kun kävimme Monkey Beachillä oli siellä päin ainakin rauhallisemman oloista. George Townissa ruuhkat olivat kokoajan läsnä ja lyhyetkin matkat kesti taksilla kauan. Mutta loppupeleissä hyvin monipuolinen kohde, ehkä se kaksi päivää oli liian lyhyt aika tällaiseen paikkaan ja toisaalta valitsimme meille hieman huonon sijainnin.

Käytiin Penangin kansallispuistossa ja Monkey Beachillä, niistä kyllä tykättiin todella paljon. Meille sanottiin ettei Monkey Beachille pääse kävellen, koska reitit ovat osin niin huonossa kunnossa. Sinne olisi siis pitänyt mennä veneellä. Haluttiin lähteä kuitenkin kokeilemaan ja perille päästiinkin. Välillä reitti oli toki erittäin mielenkiintoinen, kun puusta tehdyt kävelyreitit olivat rempallaan ja portaista osa hieman epäluotettavan tuntoisia. Suuria puita oli myös kaatunut eteen. Useamman tunnin kävelyn jälkeen kuitenkin päästiin Monkey Beachille. Ihan kaunis paikka ja ainakaan silloin, kun me oltiin ei siellä ruuhkaksi asti porukkaa ollut. Sieltä sai ostettua juomaa ja ruokaa. Venekyydillä kuitenkin poistuimme rannalta ennen auringonlaskua.

Penangista löytyi paljon sellaisia ruokatoreja joista sai todella edulliseen hintaan ruoka-annoksia. Jantsu tilasi yhtenä iltana puolikkaan kanan, oli tainnut harkita kokonaistakin 😀 Puolikas kana maksoi juoman kanssa noin viisi euroa. Alla kuvassa oleva annos, muistaakseni juoman kanssa, reilu 2e.

Viimeisenä aamuna käytiin kävelemässä George Townin vanhassa kaupungissa. Etsittiin George Townin kuuluisaa katutaidetta. Oli ihan hauska idea, että taideteoksille oli kartta, jonka avulla niitä pystyi etsimään. Todella suosittu vaikutti olevan etenkin kiinalaisten keskuudessa ja kuvia olikin vaikea välillä ottaa, melkein sai jonottaa. Me menimme melko aikaisin aamusta ja alkuun saimme kiertää melkein keskenämme. Tämän kokemuksen perusteella suosittelen menemään aikaisin aamulla. Hienoa katutaidetta kyllä 🙂