Langkawi 8-12.3.2019

Penangista tultiin laivalla Langkawille. Ensimmäinen pätkä laivalla ja näitä sitten olikin edessä myös Langkawin jälkeen, kun Thaimaan puolelle siirryttiin saarihyppelemään.

Langkawi oli oikeastaan ennen tätä reissua se paikka, jonka olemassaolosta Malesiassa tiesi pääkaupunki Kuala Lumpurin lisäksi. Ensimmäinen paikka tällä reissulla, johon varasimme meidän mittapuulla ruhtinaallisen pitkän ajan: neljä yötä! Pidempäänkin olisi voinut viihtyä ja hyvin paljon jäi näkemättä ja kokematta (niinkuin lähes aina).

Ensimmäisenä iltana syötiin ”hienosti” rannalla auringon laskiessa
Jonkun muun illan eväät nautittiin hotellin terassilla. Tax-free juomat ja ruuat paikallisten markkinoilta. Nuudeliannos käärittynä paperiin.

Varattiin edullinen majoitus hyvin läheltä ”pääkatua” ja rantaankaan ei pitkä matka ollut. Majoitus oli Chenang Inn. Aamupalan kera neljä yötä kustansi noin 25e/yö/pariskunta. Huoneet olivat siistejä ja niissä oli oma suihku lämpimällä vedelle ja ilmastointi. Oli totaalisen nappivalinta tämä paikka! Lähellä kaikkea mutta silti todella rauhallinen sijainti. Terassilla oli kiva istua iltaa porukassa. Ei mitään valittamista.

Tehtiin yksi ohjattu kajakkiretki. Järjestäjä oli Xtreme lLangkawi. Voin todellakin suositella! Opas oli todella asiansa osaava ja ryhmäkoko pieni. Itseasissa ryhmässä olimme vain me neljä. Todellakin hintansa arvoinen vaikka oli vähän normaalia kalliimpi (noin 55e/hlö).

Kajakoimme mangrovemetsässä ja kävimme myös pienellä rannalla. Näimme paljon kotkia, jostakin veneestä niitä ruokittiin. Kajakoinnin päätteeksi saimme todella hyvät ruuat kelluvassa ravintolassa, olimme ainoat siellä. Näimme muita ryhmiä myös, ryhmäkoot olivat todellakin suuremmat ja he tekivät paljon pienemmän kierroksen kajakeilla. Ruuan jälkeen ajoimme vielä veneellä sellaisen luolan kautta, jossa oli todella paljon lepakoita.

Tämän jälkeen sitten takaisin lähtöpaikalle ja hyvästelimme oppaamme 🙂

Nooran kans selfiehetki
Meijän huippis ryhmärämä!

Puun alituksen jälkeinen kolari 😀

Langkawilla nautittiin rannoista ja kierreltiin pääkatua ostosten toivossa. Eipä sieltä juuri mitään mukaan kuitenkaan tarttunut. Jantsulle jokunen uusi paita ja mulle uudet fliparit 🙂 Kuala Lumpurista ostetut nimittäin pettivät jo tässä vaiheessa 😀

Käytiin myös yhtenä päivänä saaren toisella puolella (Pohjoispuolella), Tanjung Rhu Beachillä. Aurinkotuolit olivat aivan järkyttävän hintaisia joten lähdettiin kävelemään hieman kauemmas. Löydettiin täydellinen paikka puun alta ja siinä lähistöllä ei ollut ketään muita!

Tanjung Rhu Beach
Vesiputoukset ei kauheesti tiputtele vettä jos on kuivaa. Moneskohan kuiva vesiputous tää jo oli meidän reissuilla, koskaan ei opita 😀 paikka: Selamat Datang

Ja vielä pieni videokooste:

Seuraavaksi suunnataan katseet Thaimaahan! Alla olevassa kuvassa sinne jo katsellaankin 😉 Ei toki kyseiselle saarelle matkattu (Koh Tarutao).