Barcelona Espanja

THROWBACK BARCELONA

Yövyimme matkallamme Gracían kaupunginosassa Sant Jordi -nimisessä hostellissa. Hostellin sijainti oli hyvä, sillä metroasema oli todella lähellä. Hostellin vieressä oli myös supermarketti ja lukuisia ravintoloita. Hostellilla oli joka aamu tarjolla maittava aamupala. Aamupalavaihtoehtoja olisi toki voinut olla enemmänkin, mutta olin ihan tyytyväinen tähänkin. Hostellin henkilökunta oli kaikinpuolin mukavaa ja he näyttivät tekevän kaikkensa, että vieraat viihtyisivät. Henkilökunta antoi parhaansa mukaan vinkkejä ja liittyivät jopa seuraan istuskelemaan. Henkilökunta järjesti vieraille myös muun muassa täysin ilmaisia baarikierroksia, joille sai liittyä mukaan.

Opiskelijaporukassa reissatessa matka oli hyvin erilainen, kuin normaalisti kaverin, kumppanin tai perheen kanssa reissatessa. Meille oli keksitty matkalle jonkin verran ”pakollista” ohjelmaa, kuten kaksi hotellivierailua, yliopistovierailu, sekä bussiajelu, jonka aikana pääsimme näkemään eri nähtävyyksiä, kuten Sagrada Familian.

Opiskelijana toki yöelämä on reissuilla kaiken a ja o, joten käytiin jo heti ensimmäisenä iltana chekkaamassa kohteen yöelämä. Käytiin tsekkaamassa mm. Opium, jota oli kehuttu. Mielestäni paikka ei ollut niin kummoinen, kuin sitä oli kehuttu. Hinnat olivat pilvissä ja tilaa tanssilattialla toosi vähän. Suuntasimmekin aika nopsaan taksilla takaisin hostellille, etenkin kun maanantaina oli jo aikainen herätys. Maanantaina nimittäin lähdimme kiertämään kaupunkia tilausbussilla. Kävimme katsomassa tärkeimmät nähtävyydet (älkää kysykö kaikista, nukahdin kirjaimellisesti koko ekaksi tunniksi bussiin:DD). Seuraava stoppi oli näköalatasanne vuorella. Viimeisimpänä kävimme kiertämässä Sagrada Familiassa. Ulkoapäin Sagrada Familia oli aika kauhistus rakennustelineineen, mutta sisäpuolelta se hämmästytti korkeine kattoineen ja kauniine yksityiskohtineen. Kierros kesti reilun tunnin. Sen jälkeen meillä jäi vielä aikaa kierrellä muita paikkoja Sagrada Familian läheisyydessä.

Samaisena iltana suuntasimme vielä syömään italialaiseen raflaan. Oli muuten reissun parhaat carbonarat. Tiistaina meillä oli vuorossa hotellikierros, jonne lähdimme heti aamusta. Päivä ei sujunut ihan ongelmitta, sillä mun pahvinen metrokortti oli taittunut niin, että en meinannut päästä porteista läpi, vaikka kortissa oli vielä matkoja oli jäljillä monin kappalein :-D Aina ei mee putkeen. Sain kuitenkin loppujen lopuksi uuden kortin ja pääsin taas matkaan. Kiitos kärsivällisyydestä koko ryhmälle joka joutui oottamaan mua.. Oops. Käytiin samana päivänä vielä shoppailemassa ja lounaalla. Shoppailemassa piipahdettiin Rambla de Catalunyalle, josta löytyi Bershka, Stradivarius, Mango, C&A ja Zara.

Tiistai iltana olo oli heikoin hetkeen. Olin onnistunut saamaan super ärhäkän nielutulehduksen. Enkä muuten ollut ainut – suunnattiin huonekaverin kanssa molemmat samaisella taksilla Barcelonan sairaalaan. Oli muuten super nopea käynti, kun oli matkavakuutus voimassa ja maksusitoumus kunnossa – käteen niminauha, onko allergioita, okei piikille ja tässä resepti antibiootteihin. Odottelin hetken huonekaveria, jonka jälkeen suuntana apteekki ja  sitten hostelli. Seuraavat kaksi päivää kuluvatkin sit sairastaessa, syöden kourallisia paikallista buranaa ja pafucinia. Ekana kipuilupäivänä saatiin meidän kavereilta huoneeseen mäkkisafkaa ♥ En kipuilun takia pystynyt osallistumaan yliopistovierailulle tai meiän miniryhmän matkaan Montserratille, vaikka olisin halunnut. Jaksettiin kuitenkin torstaina jo suunnata viereiseen ravintolaan syömään pizzaa, sen verran oli voimia :-D

Perjantaina meidän lento lähti vasta 23:00 illalla, joten kerettiin vielä viettämään kokonainen päivä shoppaillen ja kierrellen. Lähdettiin aamupäivästä huoneen luovutuksen jälkeen kolmen hengen porukalla metrolla shoppailemaan ja kahvittelemaan. Sen jälkeen suuntana lentokenttä ja sen jälkeen Helsinki-Vantaa.