USA

Pyöräilyä ja lainelautailua Los Angelesissa

sunnuntai, maaliskuu 24, 2019

Finnairilta tuli tarjous sähköpostiin Los Angelesin lennoista ja jossain osui silmään vastaava Norwegianilta. Taas pääsee halvalla Tyynenmeren rannalle. Tai aina sitä kai suunnilleen samaan hintaan pääsee, tarjouksia tulee ja menee… Me oltiin muutama vuosi sitten kesäkuussa. Aloitettiin sieltä meidän automatka USAn halki ja lennettiin kotiin Orlandosta. Losissa oltiin vain muutama päivä. Eipä missään nimessä voi sanoa, että tuli nähtyä, kun nopeesti piipahdettiin Hollywoodissa ja muuten hengailtiin pitkin rantaa. Mä tykkään kävellä kaupunkimatkoilla paljon ja monesti hyviä juttuja tulee vastaan kävellessä paikasta toiseen. Ihania pikkukauppoja, kahviloita, näyttelyitä, katutaitelijoita, huomaa ilmoituksia tapahtumista, jne. Losissa kaikki oli kaukana ja siten jäi Hollywoodia lukuunottamatta näkemättä kaikki muut listalla olleet paikat. Ei vaan innostanut lähteä taksilla/julkisilla, kun ranta oli niin täynnä elämää ja mukavaa olemista.

Meidän hotelli oli Venice Beachin lähellä, noin vartin kävelymatkan päässä rannalta. Ihan kätevä sijainti. Muuten hotelli oli aivan basic ilman mitään mukavuuksia.

Tosin saavuttaessa illalla hotellille kävi ilmi, että varaus olikin vasta seuraavasta päivästä.. Mä olen niin tottunut pitkiin lentoihin idän suuntaan ja jotenkin tuonne mentäessä sekoilin, että lennon aikana jälleen kerran häviää tunteja ja ollaan vasta seuraavan vuorokauden puolella perillä. Tämä varaamani hotelli oli täynnä tuon ekan yön ja netin mukaan myös kaikki lähihotellit oli täynnä. Respasta sitten ystävällisesti soitteli ja sai meille vierestä, noin viisi kertaa kalliimmasta hotellista huoneen. Vähän harmitti, kun oltiin muutenkin varattu vaan muutama päivä Los Agelesiin ja eka päivä meni odotellessa ja iltapäivällä vasta päästiin tsekkaa sisään.

Fillarit vuokrattiin Venice Beachilta yhdeksi päiväksi. Mä en ole koskaan vuokrannut pyöriä missään muualla, mutta noin 100 dollaria kolmesta pyörästä yhdeksi päiväksi tuntui musta hurjalta summalta! Pari kymmentä kilometriä alas Redondo Beachille pyöräiltiin, jossa mulla ja pojalla oli 1,5 tuntia lainelautailun opettelua varattuna. Kuulemma oli aika kova merenkäynti ajankohtaan nähden. Tietenkin hyvä, että on sopivia aaltoja enemmin, kun harjoittelee laudan päälle nousua, mutta rannalta merelle päin meneminen aaltoja vasten oli todella raskasta… Lopulta mulla vaan jalat tärisi väsymyksestä. Kokonaista kolme kertaa pääsin pystyyn laudan päälle ja jonkun sekunnin pysyin siinä.  150 dollaria maksoi meiltä yhteensä. Tykättiin kyllä molemmat kovasti vaikka vaikeaa se oikeesti oli..

Täällä kuvattu joku kohtaus jostain Pirates of the Caribbean -leffasta.

Hollywoodissa lyhyt hetki, kun kukaan ei jaksanut mitään, eikä ketään kiinnostanut mikään… Mutta ei täällä oikein edes ollut mitään. Jossain matkamuistomyymälässä käytiin ja toki ”tärkeimmät” paikat käveltiin läpi.  Muutama kuva ja lähdettiin Santa Monica Beachille syömään ja loppupäivä käveltiin rantaa pitkin ja istuttiin vuoroin rannalla ja vuoroin kahvilassa. Mä ainakin nautin!

Santa Monica Beach.

Tässä meidän hotelli. Ei ollut meren rannalla, vaan pienen lahdenpoukaman. Hiekkaranta kuitenkin ihan edessä, mutta tosiaan vähän sisämaassa kuitenkin.

Alla kuvia Venice Beachilta sekä muualta hotellin lähistöltä.