Subscribe & Follow

Ei edes lihapullia saanut

Ikea on ehkä se ulkosuomalaisten pelastaja koti-ikävän kourissa. Portugalissa on sinänsä helppoa, koska en täällä kaipaa oikein ku karkkeja ja sipsejä ja niitä pirun suolakurkkuja. Ja grillausmaustetta!Mutta ikeastahan saa kaikkia mitä oikeastaan tarvii, maraboun suklaata ja lihapullia. Käytiin Heidin kanssa ikeassa viime viikolla. Lähin ikea on 7km päässä ja yleensä pojat käy sielä vetään vaan lihapullia, mutta me mentiin tottakai naisina ostoksille. Itehän yritin ehottaa Heidille myös niitä lihapullia, mutta se ei oikein innostunu. Ehkä mä meen sit syömään 10 lihapullaa poikien kanssa. On ehkä parasta, että kämppiksellä on oma auto täällä. Se jopa kesti sen, että se ajettiin suomesta saakka tänne! Matka ikeaan onnistu hyvin. Vaikka ruuhkaa olikin koska kello oli 18 ja kaikki portugalilaiset oli päässy töistä niin ei edes eksytty. En tienny että ikean matkalla näkymät oli niin kivat. Pientä kukkulaa siellä täällä ja kukkuloita ympäröi talot. Harmi että en ottanu illala kuvaa ku lähdettiin pimeällä takas. Oli niin kaunis maisema ku taloista paisto valot ympäri kukkuloita.

Oon kaivannu omia tavaroita suomessa. En muista mainitsinko täällä, että ostin suomeen lennot ja lähen käymään LOMALLA 31.10-8.11. Vaikka lähen jo aamulla klo 5 lissabonista niin oon Oulaisten juna-asemalla vasta 23.55 yöllä. Niin ihanaa päästä tonkiin omia vaatteita ja kamoja ja tuoda niitä tänne. En sen takia niin paljon ostanu ikean reissulla. Mutta tämä vaatekaappi. Sitten joskus kun muutan omaan taloon niin mun mies sit rakentaa mulle tämmösen. JA varsinki tuo kattokruunu tulee olla sielä!

Kun asuin torniossa ostin mun ”Huoneeseen” eli olkkariin perhosia seinäkoristeiksi. Niitä myydään yhä, 7 vuotta myöhemminkin. Niin muistojen kunniaksi ostin niitä jälleen. Muutama päivä meni ennen ku sain ne laitettua seinälle. Viinilasin kanssa onnistu hyvin.

Mun huoneesta on palanu katosta toinen hehkulamppu ja huonekorkeus on sen verran korkea että en ylety edes tuolilla mihinkään. Perhoskuvassa tuo ihan ylin perhonen. Laitoin sen varvistaen tuolilta tuonne ylös. Hehkulampun vaihto ei onnistuis ilman tikapuita multa. En saa kunnolla laitettua ees pyykkejä kuivuun koska pyykkinarut on viritetty niin ylös. Mut tosiaan, en paljon ikeasta muuta ostanut taaskaan. Silti sinne meni 45e. Ostin perhosia ja pyykkikorin ja yhen roskiksen ja henkareita. En ees kynttilöitä ostanu! Jotain pikku tavaraa ja melkein 50e! En ees lihapullia saanu. Oltiin siellä yli kolme tuntia seikkailemassa ja kun lähdettiin takas Heidi ei huomannu gps ohjetta vaihtaa kaistaa ja huristeltiin risteyksen ohi motarilla ja jouduttiin ajaan 10km ylimääränen lenkki. Siihen nähen iso lenkki kun ikean ja kodin väli on vaan 7km. Oltiin lopulta puol 10 aikaan illalla kotona ja lähdettiin 6 jälkeen. Niin kyllä siellä aikaa menee. Ja en ostanu ees marabouta. Yks levy makso 4euroa! Voin hyvin odottaa siihen, että meen kotona käymään 6 VIIKON PÄÄSTÄ! Lennotki jo hankittu ja ostin jopa junalipun ennakkoon! Lennot makso 232 plus 5e siitä hyvästä että maksoin maksun. 39,60e juna/bussilipusta. Lissabon-Amsterdam-Helsinki lento kestää yhteensä alle 7 tuntia yhdellä vaihdolla damissa tosiaan. Helsinki-Oulainen junalla seinäjoelle ja sieltä bussiin vaihto kestää 8 tuntia. Meinasin lentää Oulusta takas Helsinkiin sunnuntaina kun lähden mutta katotaan jaksaako sitä. Koska olisin helsingissä klo 10 aamulla ja joutuisin odottaan 8 tuntia ennen takaisin lentoa. Kiitos vain vr kun on poistellu niin ahkerasti junavuoroja ja vaihdellu niitä busseihin. Ei mene yhtään aamujunaa Helsinkiin että kerkeisin iltalennolle. Joko meen lauantaina yöjunalla ja odotan Helsingissä 11h tai menen aamulennolla ja odotan 8h.

Sanoinko muuten siitä, että puhuttiin työkavereiden kesken palataanko suomeen. Ei, ei palata. Yks vastas, että ei tämän hallituskauden aikana. Mä en ole palaamassa moneen vuoteen takaisin. Aijon Lissabonissa olla vähintään sen vuoden eli ens kesään ja siitä lähden Lontooseen, tai ehkä Tanskaan. Eihän sitä tiedä vaikka sais legolandiasta töitä ja menis sinne maskotiksi seuraavaksi. En mä uskonu it alalle meneväni koskaan niin ei maskottina olokaan yllättäis :D

• Reply Ellu 21/09/2015 at 8:57 AM

Nyt on pakko kysyä, että työskenteleekö sun kanssa samassa paikassa ketään suomalaista (tai oikeestaan suomenruotsalaista) Jimiä? :D

• Reply Heli 23/09/2015 at 11:57 AM

Meillä työskentelee joku kymmenen suomalaista täsä ja toisessa toimistossa on muutama lisä suomalaista niin en tiiä onko sielä jimiä :D Onko jimi lissabonissa töissä? :D

• Reply Ellu 23/09/2015 at 12:37 PM

Joo, on se! :D Aika sattumaa olis jos olis samassa firmassa ku sä. :D

• Reply Heli 25/09/2015 at 10:18 AM

tekeekö se ihan suomeksi töitä vai portugaliksi? :D

• Reply Ellu 28/09/2015 at 7:47 AM

Joo, suomeks. Käsittääkseni se on joku tukihenkilö tai asiakaspalvelija tms. :D

• Reply Heli 30/09/2015 at 7:28 AM

eikä :D oon kans it tukihenkilö (koska mä oon niin supernörtti:D) mutta kuulemma ei oo jimiä meillä töissä :( täällä on kait toinenki firma joka tekee suomeksi asiakaspalvelua ja joku tulostintuki tms niin saattaa sielä olla :D