Subscribe & Follow

Daily Archives

Monen tunnin matkustamisen jälkeen, perillä.

Saavuttiin tosiaan eilen budapestiin. Norskillahan oli jotain lakkohommia eilen ja suurin osa lennoista oli peruttu. Onneks otettiin tosiaan bussi aamulla helsinkiin eikä lennetty. Ois ollu kiire hypätä junaan. Oltiin helsingissä 9 aikaan aamulla. Käytiin hakeen hesestä ruokaa. Oli ehkä maailman parasta se uus kanakeisari! Niiiin herkkua!

Helsingissä oli ihan pirun kylmä. Ei ihan nahkatakilla tosiaan pärjänny. ja jostain syystä se helkkarin bussikuski sammutti lämmityksen yöllä niin sieläki niin kylmä. Hesen jälkeen lähettiin kinopalatsiin käyttään voittoliput ja mä halusin nähdä edelleen alice jonka kirjan luin muutama vuosi sitten. Moore oli kyllä tosi hyvä leffassa. Mutta se leffa oli muuten vähän outo. Ei oikein menny järkevästi vaan pomppi kuukausittain eteenpäin ja siinä oli myös maailman huonoin näyttelijä kristen stewart. Olin niin pettyny ku se näytteli lydiaa! Miksi!se siinä taas änkytti eikä muuttanu ilmettään kertaakaan. ”Mulla on alzheimer.” ”No voi.”

Poika ei oikein tykänny leffasta eikä siitä että oli ainoa mies koko salissa. N.20-30min ennen leffan loppua yhtäkkiä sytty valot,screeni pimeni mut ääni jatko matkaansa eli leffa pyöri. Jouduttiin vartti ootteleen että ne kelas takaspäin leffaa ja sai hommat hoidettua. Hyvityksenä saatiin uudet leffaliput. Mikäs sen kivempaa ku mennä ens kuusa uudelleen leffaan ilmaseksi :D

Lento meillä oli tosiaan varmaan sen lakon takia myöhäsä yli tunnin. Oltiin budapestissä paikallista aikaa 22 aikaan. Onneks mulla oli edelliseltä reissulta käteistä niin päästiin bussilla keskustaan ja metrolla eteenpäin. Hostellin löytäminen oli semihankalaa ja kyseltiin ihmisiltä mistä löydettäis paikka. Hostellin sivuilla meinaan luki että suoraan metrolta 200m ja oot paikalla. Not really. Yli puoli kilsaa ja sivukujalla aukion takana niin ei ihan ohjeiden mukasesti.

Käytiin vielä yöllä lähipubissa juomasa oluet ja syömäsä.

Mitäpä muutakaan me syötäis unkarissa ollessa ku gulassikeittoa.

Oli hyvät sopat ja maha kipuki loppu ku sai syötyä. Vaikka väsytti ihan hulluna niin nukahdin vasta joskus 3 jälkeen pojan kuorsaukseen.

Jos laskee että lähettiin puol 6 illalla kemistä kämpsyltä. Budapestissä oltiin seuraavana päivänä klo 23 suomen aikaa. Kyllähän se on aikaa vievää matkustaa mut mihinpä meillä kiire on. Sama istua 1,5h autossa, yht. 9,5h busseissa ja sit kentällä ootella 4h että lento lähtis. Halvemmaksi tulee vaikka onkin rasittavaa joskus.