Yleinen

Scandic Luleå

Banvägen 3, Luleå, RUOTSI

10 000 Scandic Friends-pistettä

Uuden näköinen hotelli pienen lammen rannalla keskustan ulkopuolella. Junarata menee ihan vierestä ja pysäkki on lyhyen matkan päässä. Illalla kun saavuttiin yhdeksän jälkeen oli aivan jumalallisen näköinen auringonlasku ja miten se heijastuikaan lammen pintaan. Toivottiin saavamme huone lammen suuntaan. Respan tyttö oli vissiin melko väsynyt, sillä hymyä tai katsekontaktia ei irronnut, eikä paljon ohjeita sadellut, mutta päästiin huoneeseemme kuitenkin melko nopeasti. Kolmannesta kerroksesta oli näköalat parkkipaikalle ja samassa pihapiirissä olevan Mäkkärin pihaan. No, nukkumaanhan me tänne oltiin vain tultu. Huone oli siisti ja kaunis. Kiinnitin välittömästi huomioni erääseen yksityiskohtaan: ihan mahtava kartta! Se oli vielä kiinni melkein koko seinän levyisessä telineessä, jossa oli naulakoita kerrakseen. Valaistus oli myös toteutettu omaperäisesti ja tyylikkäästi. Näki selvästi, että moderni uudistus on toteutettu ihan hiljattain. Pienellä pöydällä oli meille pussillinen toffeeta ja tervetulotoivotus, kiitoksia vain! Vähän lievitti harmitusta, kun kuulin, etten pääsekään uimaan aamulla. Olin onnellisena varannut hotellin, jossa on uima-allas, mutta maanantaisin allasta puhdistetaan. Olisin ehtinyt sinne vielä illalla, mutta saavuimme huoneeseen 21:30 ja uintiaika päättyi 22:00. Päätin jättää ens kertaan.

Kylppäri oli superpelkistetty ja hyvin valkoinen. Face Stockholm-tuotteet ovat minulle sopivia, ja lavuaarin reunalla oli tarpeeksi tilaa tavaroille, joten ei valittamista.

Tykkäsin huoneen ja hotellin värimaailmasta noin yleensä. Tummaa, mutta kirkasta oli yhdistelty todella hyvin.

Ensimmäisenä hotellina sisustukset olivat säväyttävät ja päivän lehdillekin oli oma tyylin mukainen seinä. Aamiainen oli oikein hyvä ja monipuolinen. Jos olisin jotain voinut vielä toivoa, niin enemmän hedelmävalikoimaa. Täältä sai myös lättyjä!

Muuta huomiota: Statoil-asema ihan pihalla.

Scandic Östersund Syd

Krondikesvägen 97, Östersund, RUOTSI

20 000 Scandic Friends-pistettä

Kaupungin laitamilla sijaitseva hotelli, joka muistututti sijainniltaan paljon Luleån Scandicia. Hotellia ympäröi Statoil-asema ja ikkunoista oli näkymät pakettiautojen täyttämällä parkkipaikalle. Meidän huone oli ykköskerroksessa ihan vierasparkkipaikan vieressä ja ihan yhtä lämmin ja ilmastoinniton kuin Luleånkin huone. Sisustus oli samanlainen kuin Luleåssa ja samoja psykedeelisiä, mutta siistejä sisustustapetteja oli täälläkin. Käytävämatot olivat identtiset ja ravintolan/aamiaishuoneen seinät myös. Olisin melkein voinut kuvitella olevani saman hotellin eri siivessä. Huone oli ihan kiva, ja muuten tosi siisti, paitsi ikkunaa ei oltu pesty siitepölykauden jälkeen. Meidän huoneesta oli näkymät hassulle pienelle sisäpihalle ja toisten huoneiden ikkunoihin. Onneksi välissä oli puu edessä, mutta silti pidettiin lähinnä verhoja kiinni. Ikkunaa oli pakko pitää auki koko oleskelun ajan, sillä muuten olisi ollut liian kuuma nukkua. Ulkona oli ehkä +20’c, joten oikeasti lämpimänä päivänä saattaisi olla tukalaa. Nukuimme kuitenkin molemmat oikein hyvin.

Aamiainen oli yllättäen hiukan suppeampi kuin Luleåssa. Taisi olla ensimmäinen kerta, kun en ottanut edes kuvaa aamupalalta. Saatiin kuitenkin syödyksi ihan tarpeeksi ennen matkan jatkamista. Minua jäi ihmetyttämään miksi Östersund Syd hotellin pisteveloitus on 20 000 pistettä ja Luleåssa vain 10 000? Luleån hotelli on viihtyisämmällä paikalla, liekö jopa uudempi ja siellä on se uima-allaskin. Tämä hotelli oli ihan hyvä, mutta ei missään tapauksessa parempi kuin Luleåssa. Ulkonäöllisesti enemmän motellia kuin hotellia.

Jatkoimme matkaa aamulla heti kahdeksan jälkeen.

Muuta huomioitavaa: Statoil-asema ihan pihalla.

Scandic Södertälje

Verkstadsvägen 7, Södertälje, RUOTSI

10 000 Scandic Friends-pistettä

Kuten etukäteen arveltiinkin, Ruotsiin palatessa Scandicit näyttivät noudattelevan täysin samaa kaavaa kuin alkureissusta Luleåssa ja Östersundissa. Palvelu saavuttaessa oli tällä kertaa iloista ja ystävällistä ja meitä jopa opastettiin. Viidestä Scandicista vain tässä ja Vulkanissa voin sanoa saaneeni edes mainittavan hyvää palvelua. Hassua, tai erikoista kyllä, huoneemme oli lähes identtinen Scandic Luleån huoneemme kanssa. Ainoa ero oli sängynpäädyn tapetti, mutta muuten kaikki oli kuin ensimmäisenä yönä. Tälläkin kertaa näkymät ovat vähän kuin parkkipaikalle, mutta olemme neljännessä kerroksessa, ettei tarvitse pitää verhoja kiinni.

Huoneessa sen verran miinusta, että käytävän läpiveto kuuluu sisälle oven alla olevasta raosta huminana. Yritin sitä saada ”pienemmälle” onnistumatta. Vähän ärsyttävä taustaääni, mutta kestettävissä.

Tässäkin hotellissa oli uima-allas! Päästiin sinne visiitille aikaisin ennen aamiaista ja saatiinkin koko hyvinvointiosasto pelkästään meille. Saunat ja kuntosalikin olisi ollut, mutta me käytiin vain uinnilla. Äärimmäisen mukavaa ilman muuta porukkaa ja allaskin oli tarpeeksi pitkä uida vähän matkaa. Miten kauniisti paistoikaan aurinko!

Ruotsin hotelleista Södetälje oli ehkä minun suosikki. Luleå olisi voinut kiivetä ykköseksi aivan hyvin jos olisin ehtinyt siellä käydä uimassa. Minut voi vakuuttaa uima-altaalla niin helposti, samoin kuin hyvällä aamiaisella!

Yhteistä näille Ruotsissa vierailluille Scandiceille on se, että kaikki olivat ns. laitakaupungin tai teollisuusalueen majoituksia, eikä valittu yhtäkään keskeltä kaupunkia. Teimme tämän sekä budjettisyistä, että ilmaisten parkkipaikkojen toivossa. Kumpikin puoli täyttyi. Kolmen hotellin otanta ei siis kata kaikkia Ruotsin Scandiceja missään tapauksessa. 🙂

Kannattaako valita hotelliksi Scandic Skandinaviassa?