Yleinen

Kannattaako valita hotelliksi Scandic Skandinaviassa?

torstai, elokuu 20, 2015

Yövyimme Skandinavian roadtripillämme Ruotsissa ja Norjassa yhteensä viidessä eri Scandic-hotellissa. Kokemusta Scandic-ketjusta on siis kertynyt lomalla. Totuuden nimessä, suunnittelimme reittiä pääosin sen mukaan, missä ketjun hotelleja mahtaa edes olla. Syy tähän on se, että voitin hiljattain läjän (100 000) ketjun kantispisteitä Instagramissa järjestetyssä kilpailussa! Kyseessä ei siis ollut minkäänsortin blogiyhteistyö. Osaltaan tuon kilpailun voitto mahdollisti koko meidän matkan, sillä oltiin vähän mietitty muutenkin reissun budjettia ja haluttiin olla teltassa korkeintaan pari yötä. Loppujen lopuksi ei edes otettu telttaa matkaan 😀

Ruotsissa yövyimme seuraavissa hotelleissa: Scandic Luleå, Scandic Östersund Syd ja Scandic Södertälje.

Norjassa valitsimme seuraavat: Scandic Hell (Trondheimin lentokentän vieressä) ja Scandic Vulkan (Oslossa).

Kerron muutaman huomion kokemuksesta yöpyä viidessä saman ketjun hotellissa viikon sisällä.

Jokainen Ruotsin hotelli oli täysin toisensa kaltainen. Kun kävi Luleåssa, oli käynyt jo kaikissa. Huoneet Luleåssa ja Södertäljessä olivat identtiset. Sisustus oli hienoa ja toteutus todella ammattimainen ja viihtyisä, mutta kun sen saman tyylin näki seuraavassa ja seuraavassa hotellissa, tuntui kuin olisi saapunut takaisin edelliseen paikkaan. En sano tylsä, mutta ehkä persoonaton. Ketjuksi persoonallinen toteutus, mutta yksittäisissä hotelleissa ei ole sitten omaa ”juttua”, kun samat jutut kopioidaan hotellista toiseen. Minulla ei ole kokemusta Suomen Scandic-hotelleista kuin yhden yön verran Scandic Paasista kolme vuotta sitten, joten tämä postaus ei siis käsittele Suomen Scandiceja.

Valitettavasti kohtasimme kolmessa hotellissa yllättävän huonoa palvelua. Ainoastaan Scandic Vulkanissa voin sanoa saaneeni oikeasti hyvää palvelua. Södertäljessä meidät otettiin myös vastaan iloisesti hymyillen, mutta muuten oli oikeasti yrmeitä vastaanottoja. Kerron kokemuksista tarkemmin postauksissa. Ei edes kerrottu kaikista palveluista ja hädin tuskin ilmoitettiin missä aamupala tarjotaan. Respa näki, ettei tiedetty mihin suuntaan lähdetään hakemaan hissiä omaan kerrokseen, eikä voinut huikata oikeaa suuntaa. Tämä palveluhaluttomuus oli aika ihmeellistä, sillä yövyn hotelleissa paljon, ja viimeaikoina en voi sanoa saaneeni huonoa palvelua oikein missään muualla kuin tällä reissulla. Mie vähän luulen, että kesätyöntekijöillä ei ole kovin kovaa motivaatiota olla töissä, ja tätä suoranaisesti ihmettelen. Vois ihan vähän vaikka opetella perusasioita kuten hymyilyä ja tervehtimistä. Asiakkaalle ei tarvitse näyttää jos on huono päivä tai väsyttää.

Laatu on silti kova. Huoneet on olleet aina miellyttäviä ja todella siistejä. Meillä on ollut lisäksi kivoja yllätyksiä odottamassa! Luleåssa oli pöydällä tervehdyskortti ja pussillinen toffeeta, Östersundissa Nougatia ja pastilleja, Vulkanissa meidät oli upgreidattu Superior Extra-huoneeseen, jossa oli myös odottamassa karkkilaatikko ja tervehdyskortti. Noista tulee tottakai aina hyvälle mielelle.

Olin varannut huoneet Scandic Friends-kantisohjelman kautta ja varauksessa sanottiin, että kantiskortti on aina esitettävä varauksen yhteydessä. Sitä ei kysytty kertaakaan. Myöskään hotelleissa niin tavallista matkustuskorttia en joutunut täyttämään. Suomessa on pakko aina täytellä lomakkeita passinnumeroilla ja allekirjoituksella varustettuna, mutta nyt niitä ei vaadittu yhdelläkään vierailulla. Kanta-asiakkaille pitäisi myös kuulua tiettyjä etuja, kuten esimerkiksi alennuksia hotellin ravintolassa tai pieni voucher hotellin shoppiin. Emme saaneet niitä kertaakaan. Scandic Luleån yöpymisen jälkeen minulle tuli vielä kyselylomake sähköpostiin vierailusta. Yhtenä kysymyksenä oli, että kohdeltiinko minua vierailun ajan Scandic Friends-jäsenenä. Kaikki hotellit on nyt käyty läpi, eikä yhdessäkään jäsenyyttä huomioitu tai korostettu. Olisiko minun sitten pitänyt itse alkaa vaatimaan vouchereita tai alennuksia, en tiedä? Tai ilmoittaa ääneen olevani kanta-asiakas, vaikka se kortti olikin jo tiskillä ihan selvästi näkyvillä? Olisikohan koulutusta paikallaan asiakaspalvelijoille?

Scandic Friends-pisteytykset hotelleissa on aiheuttanut ainakin minulle silmienpyörittelyä. Julkaisin aikaisemmin postauksen hotellien kanta-asiakkuuksista, jossa sivusin myös kyseistä järjestelmää. Tulevissa hotellipostauksissa ilmoitan aina paljonko pisteitä tiettyyn hotelliin meni. Saadaksemme mahdollisimman paljon öitä, nukuimme 10 000 tai 20 000 pisteen hotelleissa, vaikka monissa kaupungeissa olisi ollut tarjolla niitä 30 000 ja jopa 40 000 pisteen vaihtoehtoja. Olisi ollut houkuttelevaa nukkua ns. korkeamman tason hotellissa, mutta sitten emme olisi saaneet niin monta yötä. Pisteiden perusteella arvottaminen on ollut minusta hassua. Esimerkiksi Scandic Luleå ja Scandic Södertälje ovat molemmat halvinta kategoriaa, eli 10 000 pisteen hotelleja. Molemmissa on uima-altaat ja aamiaiset olivat oikein hyvät. Scandic Östersundista maksoimme 20 000 pistettä, mutta aamiainen oli kaikista kokemuksista suppein. Ei uima-allasta. Ulkoa päin paikka näytti vähän motellimaiselta, vaikka sisältä olikin ihan vastaavanlainen kuin muissakin. Yövyimme Scandic Hellissä Norjassa heti Östersundin jälkeen ja se oli myös arvoltaan 20 000 pistettä. Niistä kahdesta hotellista en puhuisi edes samassa lauseessa! Hellissä oli luksuspuitteet ja jo pelkästään hotellin aulasta tuli mieleen ennemminkin Hilton kuin Scandic. Pistää siis miettimään miksi samanarvoiset hotellit voivat olla niin erilaisia. Samalla pistemäärällä voi saada ihanaa luksustunnetta ja kaksi kertaa laajemman aamiaisen, tai ihan peruskivan kivan twin-huoneen näkymillä Statoilin pihalle. Ei sillä, että kummassakaan olisi mitään vikaa, mutta jos saisin päättää mihin laittaisin 20 000 pistettä, niin ei tarvitsisi paljon miettiä! 🙂Jokaisen hotellin vieressä tai jopa samassa pihassa on ollut tankkiasema. Roadtrippailijalle tuo on ainakin tosi hyvä juttu! Ruotsin hotelleissa Statoil on näkynyt aina huoneen ikkunasta ja se on ollut  hotellin naapurina, mutta Norjassa asemille on pitänyt ajaa ehkä 100m. Ajoimme myös monen Scandicin ohi ja silmiinpistävää oli se tankkiasema naapurissa aina. Meiltä se sai ainakin pisteitä, sillä matkan on voitava olla helppoa jatkaa. Lisäksi hotellit ovat olleet helposti saavutettavissa autolla ja meidän reissulla parkkipaikkoja on aina ollut hyvin vapaana. Mainittakoon, että valitsin hotelleja sen perustella, että niissä on ulkoparkkipaikat. Emme voineet luottaa sen varaan, että kaupungin keskustassa sijaitsevan hotellin mahdollisesti hyvin pienessä autotallissa olisi ollut iltaisin saapuessamme tilaa. Tromssassa meinasi kerran käydä ikävästi ja parkkeeraus maksoi aika paljon, joten haluttiin säästyä stressiltä.

Toivottavasti postauksesta ei jäänyt kuvaa, että meillä olis ollut ihan umpisurkia loma. Ei todellakaan ollut! Halusin vain kertoa rehellisesti huomioitani matkan varrelta. Yksikään hotelli ei ollut huono, vaan kaikissa viihdyimme varsin hyvin. Omaan viihtyvyyteen vaikuttaa eniten näköalat, hyvä aamiainen ja se uima-allas. Kahdessa hotellissa pääsimme testailemaan allasta ja molemmilla kerroilla se tuntui luksukselta. Erikoista miten vähän sitä uima-altaan olemassaoloakin mainostetaan!

Vastaus vielä otsikon kysymykseen. Kannattaako valita Scandic Skandinaviassa?  No miksi ei? Varsinkin juuri Scandinaviassa Scandiceja on melkein jokaisessa pienessäkin kaupungissa. Huomasin myös niiden nettisivuilla tarjouksen, jossa voi suunnitella oman kesäreissun Norjaan ja varata 13 peräkkäistä yötä Scandicilta eri kaupungeista. Koko lysti olisi vain alle 500€ per naama, jos matkustaa kaverin kanssa ja kaveri maksaa kans. Ei paha hinta kahdesta viikosta.

Julkaisen postaukset Scandic-kokemuksista siten, että kaikki Ruotsin hotellit esittelen omassa postauksessa ja Norjan hotellit omassa. Ennen sitä haluan kuitenkin vielä palata seuraavassa postauksessa Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunan sviittiin, jossa vietettiin yksi mieletön vuorokausi reilu kuukausi takaperin. Ai miten erikoisessa aikajärjestyksessä postaukset? 😀

 Onko täällä muita Scandicin kanta-asiakkaita? Herättääkö postaus teissä ajatuksia?

You Might Also Like

26 Comments

  • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta torstai, elokuu 20, 2015 at 19:16

    Siis ehkäpä Scandicilla pitäisi vähän miettiä tuota asiakaspalvelun tasoa! Koska meillähän oli TÄYSIN SAMA kokemus Töölön Scandic Parkissa silloin pari viikkoa sitten: aamupalasta kuulin sattumalta, kun respa kertoi siitä edelliselle asiakkaalle. Minulle ei sanonut koko aamiaisesta mitään… Kertoi onneksi missä kerroksessa huoneemme on – ei sitten kuitenkaan sanallakaan maininnut, miten ihmeessä sinne pääsee. Mun mielestä noi on kaksi eniten perusjuttua, mitä asiakkaalle aivan vähintään tulee respassa kertoa! 😀 Mitä ihmettä Scandic!

    • Reply Maarit Johanna torstai, elokuu 20, 2015 at 19:32

      Ehkä todellakin. Mie oon normaalisti pitänyt omissa postauksissani valituksen minimissä. Siihen on tasan yksi syy: valittamisen aihetta ei ole ollut! Olen ehkä tottunut jo liian hyvälle, mutta oikeasti asiakaspalvelukokemus on nykyään niin isossa osassa koko hotellivierailua, että siihen pitäisi oikeasti panostaa. Inhottavaa sanoa, mutta nämä yrmynaamat olivat juuri sellaisia nuoria jotka olivat todennäköisesti kesäharjoittelijoita. Tervehdys ja hymy pitäisi olla ainakin sisäänastuessa ihan minimi, vaikka olisi samalla puhelimessakin. Mistään muusta en keksi valittamista kuin tästä. Ja tämäkin harmittaa.

      • Reply Meri / Syö Matkusta Rakasta torstai, elokuu 20, 2015 at 20:01

        Jotenkin luulisi, että kesätyöntekijöiltä sitä viimeiseksi saisi tällaista palvelua… Ehkä niillä oli vika päivä ja asenne jo romukoppaan heitetty. 😉

        • Reply Maarit Johanna torstai, elokuu 20, 2015 at 20:06

          Sitä sopii miettiä! Tuolla alalla sitä asennetta ei sais hukata edes viimeisenä päivänä, koska asiakashan saattaa kirjoittaa kommentin kokemuksesta Tripadvisoriin, tai vaikka blogiin 😉

  • Reply Kthetraveller torstai, elokuu 20, 2015 at 20:24

    Uskomatonta! Meillä oli huippupalvelu Scandic Tampere Stationissa, ei haukuttavaa sitten yhtään. Mutta tuo kuvaamasi sai mut takajaloilleni, minen taida uskaltaa mennä mieltäni pahoittamaan yhteenkään Scandiciin. Sama muuten pohditutti noissa Suomen Hiltoneissa Airportia lukuunottamatta. Kalastajatorppa ja Strand ei vakuuta. Huoh.

    • Reply Maarit Johanna torstai, elokuu 20, 2015 at 20:46

      Mulla ei ole kokemusta kunnolla Suomen Scandiceista, joten voisin aivan hyvin kokeilla vielä suomalaisia! Ja tosiaan, Scandic Vulkanissa palvelu oli aivan loistavaa, joten kai se on ollut surkeiden sattumien summa. Mie oon halunnut pitkään jo testata Kalastajatorpan! Strandiinkin mielisin uudelleen testaamaan miltä se vaikuttaa uudistuksen jälkeen. Mutta tällaista tää on välillä 😀
      Huoneet oli kyllä tosi kivat ja mua ainaki ilostutti ne karkit oottelemassa ^^

  • Reply Sandra torstai, elokuu 20, 2015 at 23:26

    Mikään ei latista tunnelmaa enempää kuin huono palvelu hotelleissa. Onko se sitten nuorten kesäharjoittelijoiden kypsymättömyyttä vai mitä, mutta kyllä tuon tasoisissa kesätyöpaikoissa pitäisi peruskäytöstavat olla kunnossa. Tuskin hotelleihinkaan ihan 15-vuotiaita teinejä palkata, joten pitäisi tietää, mitä asiakaspalvelu tarkoittaa.

    • Reply Maarit Johanna perjantai, elokuu 21, 2015 at 22:13

      No ei he teinejä kyllä olleet vaan minun näkemyksen mukaan minua vanhempiakin vielä. Mutta eipä tuolle voi oikeen mitään. Hassua miten kaikki kommentoivat nimenomaan asiakaspalvelusta, vaikka kirjoitin paljon muustakin. Ehkä se on nykyaikana sellainen asia, josta ei vain voi olla kirjoittamatta, jos huomaa epäkohtia.

  • Reply Maria perjantai, elokuu 21, 2015 at 08:43

    Todella harmi että asiakaspalvelu on ollut tuolla tasolla! Kävin melko tasan vuosi sitten viimeeksi Scnadicissa ja majoituin Tukholman vanhassa kaupungissa. Palvelu pelasi moitteettomasti, sain voucherini ja päivän lehdenkin. Aamupala oli todella huippu ja joka kerta kun kävelin respan ohi toivotettiin hyvää aamua/päivää/iltaa. Mutta nämä kokemukset on niin riippuvaisia siitä kuka siellä tiskin takana seisoo. Lapsena käytiin usein automatkoilla Skandinaviassa ja silloin Scandicit tuli enemmän kuin tutuksi. Äiti ei muita hotelleja varannut lainkaan, enkä muista että olisin pettynyt silloin mihinkään. Tosin minut pidettiin tyytyväisenä silloin niin kauan kunhan hotellissa oli uima-allas ja lastenruokalistalla pyttipannua (!!outo minä!!) x) Potentiaalia Scandicilla on ehdottomasti ketjuna, toivottavasti he oppivat hyödyntämään sitä paremmin 🙂

    • Reply Maarit Johanna perjantai, elokuu 21, 2015 at 22:16

      Ompa mukava kuulla! Mulla on tosiaan Oslosta oikein miellyttävä kokemus ja siellä oli tosiaankin oikeat ihmiset töissä 🙂 Tämä palvelullinen ongelma näytti olevan enempikin hiukan syrjässä olevissa pikkukaupunkien hotelleissa. En usko, että keskellä isoa turistikeskittymää jaksettais kauaa katsella yrmynaamaista virkailijaa, mutta nuo pikkucityt on monille, kuten meillekin vain ohikulkupaikkoja, joissa yövytään korkeintaan se yksi yö. Jos olisi samassa hotellissa pitänyt katsella välinpitämätöntä meininkiä kauemmin, olisin saattanut jo mainita asiasta.
      Olen samaa mieltä, että potentiaalia on! Tuo uusi ilme on kyllä tosi hauska ja inspiroiva, ja kaikista perusasioista on kyllä pidetty kiinni. Aamiaiset on olleet myös mukavia ja jopa välillä yllätyksellisiä. Jos vain kaikki saataisiin kondikseen, jos vain 🙂

  • Reply Katja perjantai, elokuu 21, 2015 at 14:18

    Voihan asiakaspalvelu! Luulisi vain, että nykyään on muutenkin niin kova kilpailu kaikesta ettei olisi varaa tuollaiseen. 🙁
    Scandiceissa olen muutaman kerran Suomessa yöpynyt ja aina on kyllä homma pelittänyt. Voucherit ja päivät lehdet on annettu ihan pyytämättä. Ehkä teillä vain yksinkertaisesti kävi sitten huono tuuri.

    • Reply Maarit Johanna perjantai, elokuu 21, 2015 at 22:19

      Ehkä hyvää tuuria seurasi tosiaan huono ja meillä oli vain surkeiden sattumusten summa aina se myöhäinen saapuminen. Kukapa tietää loppujen lopuksi syitä. Mullakin kiinnostelis kokeilla näitä Suomessakin. Helsingissä varsinkin näitä on ihan kivoilla paikoilla. Haluttais ainakin nähdä onko uudistus ollut täysin vastaava kuin Ruotsin puolen hotelleihin.
      Tottapa tuo kilpailu. Monet tavoittelee kilpailuetua nimenomaan palvelulla.

  • Reply AnskuliP lauantai, elokuu 22, 2015 at 18:15

    Hei! Oon lukenu sun blogia ja hotelliarvosteluja suurella mielenkiinnolla. Mulle aamupala on myös Kokemus ja tärkiä osa hotelliyöpymistä! Mää olen myös Scandicin kanta-asiakasohjelmassa ja mulla on pelkästään positiivisia kokemuksia heijän hotelleista. Kokemuksia on tosin vain Suomen hotelleista, Oulusta, Tampereelta ja Helsingistä. Scandic Paasi on mun suosikkihotelli, henkilökunta sielä on tojella ystävällistä! Ja aamupala sielä on myös hyvä. Parin viikon päästä taas reissuun ja Scandic Parkiin toisen kerran, saapa nähä millanen visiitti tällä kertaa. 🙂

    • Reply Maarit Johanna lauantai, elokuu 22, 2015 at 18:42

      Hei hauskaa että kommentoit, mukavaa kuulla myös ”hiljaisten lukijoiden” mielipiteitä 🙂
      Ihanaa, että sulla on hyviä kokemuksia. Mie tykkään kans Paasista tosi paljon, mutta siitä visiitistä on kauan aikaa. Oltiin siellä just avaamisen jälkeen ja siinä oli kyllä persoonaa! Ehkä tämänkin ketjun sisällä on paljon erilaisia juttuja ja muutoksia tapahtunut. Olis hauska päästä testaamaan onko Suomessakin pikkukaupunkien Scandiceissa samanlaiset sisustukset kuin Ruotsin hotelleissa.
      Täytyy sanoa, että mielelläni kokeilisin Suomessakin ketjun hotelleja, mutta tarjoushaukkana olen valinnut aina joko halvimman tai sitten brändibloggaja-yhteistyön kautta Sokos Hotellin. Scandic ei valitettavasti ole ollut halvimmasta päästä. Ehkä mun täytyy alkaa enemmän ketjutietoiseksi tämän vuoden aikana myös Suomessa 😀 Hauskaa visiittiä Scandic Parkiin! Se on ainakin hauskalla paikalla 🙂

  • Reply AnskuliP lauantai, elokuu 22, 2015 at 20:25

    Hei! Mää tosiaan luen ahkerasti matkablogeja(mulla on järkyttävä matkakuume), mutta harvemmin tulee kommentoitua. Tarjouksia seuraan minäki, nytkin sain scandicin kanta-asiakashintaan huoneen 75 euroa. Ei paha. 🙂 Sokos-hotelleissakin olis kiva joskus yöpyä, mutta ilman s-etukorttia ne on mun budjettiin sopimattomia.

    • Reply Maarit Johanna sunnuntai, elokuu 23, 2015 at 09:36

      Hauskaa että nyt kommentoit! Tosiaan se on aina mukavaa kun saa ”kasvot” niille ihmisille jotka vain vilahtavat numerona blogin kävijöiden analytiikassa 🙂
      Ei muuten yhtään paha hinta hotelliyöstä! Pakko vähän leuhkia, että saatiin Radisson Blu Seasidesta yö siskon kanssa heinäkuussa 71€:lla. Mutta siihen ei tosiaan sisältynyt aamupalaa. :p
      Mulla ei muuten edes ole S-etukorttia, tuli vain tästä mieleen. Mutta niillä on kortittomillekin hyviä tarjouksia 🙂 Tosin nyt on ollut kiva käyttää näitä Scandicejakin, kun ei tarvi muuta kuin sen Friends kortin.

  • Reply AnskuliP sunnuntai, elokuu 23, 2015 at 19:59

    Ei ollut paha hinta teijänkään hotelliyöllä! Mää oon käyttäny ulkomaan yöpymisten varauksessa booking.comia ja ja nytkin jatkamme Helsingistä Roomaan ja majoitus sinne on bookingin kautta. Hotelliarvosteluita seuraan siksikin, kun ens kesäkuussa juhlin pyöreitä vuosia ja johonki pitäs päästä reissuun! 🙂

    • Reply Maarit Johanna sunnuntai, elokuu 23, 2015 at 21:32

      Ihanaa Rooman matkaa! 🙂 Booking on kyllä hyvä, mutta käytän sitä oikeastaan aina silloin kun en löydä haluamaani Hotels.comista. Hotels.comia käytän, koska haluan kerätä niitä ilmaisia öitä. Hotelliarvostelut on kyllä mielenkiintoisia. Mulla on varsinkin kiinnostellut pitkän aikaa Kämp. Saattaa olla, että käytetään Finnair Plus pisteemme ja mennään sinne jouluksi muutamaksi yöksi 🙂

  • Reply Heidi / Fiiliksiä & hetkiä torstai, syyskuu 1, 2016 at 23:23

    Vanha postaus, mutta pakko kommentoida vielä, että käytännön syistä olen päätynyt majoittumaan Scandiceissa kymmeniä öitä vuodessa. Taso aamupalan ja asiakaspalvelun osalta on vaihdellut aika paljon. Jotenkin tuntuu, että sen jälkeen, kun Scandic hankki Riga-hotelliketjun, vaihtelua tuli vielä vähän lisää…Parhaat Scandic-aamiaiseni olen vetänyt Norjassa Oslon kahdessa hotellissa, ankeimmat Suomessa. Ihmetystä herättänyttä asiakaspalvelua olen kokenut sekä Suomessa, Ruotsissa että Norjassa. Pistejärjestelmä on ihmetyttänyt myös minua palkintoöiden osalta, ei ihan aina voi pieni ihminen tuota logiikkaa ymmärtää 🙂 Kiitos tästä blogistasi, kivoja juttuja olen monesti bongannut 🙂

    • Reply Maarit Johanna perjantai, syyskuu 2, 2016 at 19:45

      Kiitos kun jaoit kokemuksia! Kiva kuulla että oot löytänyt hyviä juttuja 🙂
      Me ollaan taas suunnittelemassa reissua Norjaan ja nimenomaan majoitusta Scandiceissa. Taso tosiaan vaihtelee huimasti riippuen hotellista. En tiedä olenko ollut vielä yhdessäkään entisessä Riga-ketjun hotlassa, mutta Norjassa hotellit on olleet pääosin erinomaisia verrattuna Ruotsiin. Suomessa olen tykännyt paljon Helsingin Scandic Paasista, mutta muista ei ole kokemusta. Rovaniemen Scandic ei näytä ainakaan ulkoa kovin hienolta, mutta kerran siellä aamiaisella käyneenä se oli ihan hyvää keskitasoa.
      Pistejärjestelmä on minustakin vähän hassu. Tykkään edelleen käyttää Hotels.comin rewards-järjestelmää 🙂

  • Reply Jaana Mäkinen maanantai, helmikuu 26, 2018 at 16:29

    Kyllä on scandic muuttunut – nyt parin vuoden jälkeen tuli taas yövyttyä Scandic Kuopiossa ja muutama huomio.
    Sama huone oli kallistunut 170 € => 250 €. Ravintolaan ei enää saa erillistä ateriakuponkia ( 5 € tms), Scandic kortilla enää saa 10% listahinnoista pois viikonloppuisin ( oli aiemmin 20%), enää ei jaeta iltapäivälehteä jne eli Scandic on törkeäti nostanut hintoja (selitys, dynaaminen hinnoittelu kysynnän mukaan) ja huonontanut etuja.

    • Reply Maarit Johanna keskiviikko, helmikuu 28, 2018 at 10:45

      Katselin itsekin vähän oudoksuen Scandic Friendsin uudistusta! Hinnat on tosiaan nousseet vissiin valtakunnallisestikin aika paljon. 😮

  • Reply -A- perjantai, heinäkuu 13, 2018 at 07:37

    Olin aivan järkyttynyt siitä, mitä Joensuussa sain Scandicin nimellä ja maineella, ja ennen kaikkea hinnoilla! Vanha, kulahtanut Cumulus 80€ yhdeltä hengeltä on 15€:lla ylihinnoiteltu. Mitään muuta ei kaupan yhteydessä ole tehty kuin vaihdettu nimikyltti katolla, ja kiireellä poistettu kyllä K-Plussan kirjaamiseen tarvittava laitteisto.
    Olen reklamoinut kokemastani Scandicin suuntaan, mutta vastaus Joensuun päästä, jonne reklamaatio oli lähetetty asiakaspalvelusta, oli vain olankohautus ”sori, kun näin on päässyt käymään”. Palautin reklamaation uuteen käsittelyyn, ja mikäli Scandicin tapa hoitaa asiakkaan reklamaatio totaalisesta pettymyksestä ja ylihinnoittelusta on tosiaan pelkkä olankohautus, oli tuo majoittuminen ensimmäinen ja viimeinen paitsi Joensuussa, myöskin koko Scandic-ketjussa!!

    • Reply Maarit Johanna maanantai, heinäkuu 16, 2018 at 11:57

      O-ou, kuulostaa kieltämättä ärsyttävältä kokemukselta! Reklamoinnista tosiaan vähän turhan kevyt vastaus. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja tulevaisuudessa! 🙂

  • Reply -A- perjantai, heinäkuu 13, 2018 at 20:37

    Päätit sitten poistaa kommenttini Scandic Joensuusta?? Ettei vaan ihmisille valkene mikä siellä on meininki. Vai paljonko saat ilmaisia majoituksia, kun harrastat perseennuolentaa?? PRKL!!!

    • Reply Maarit Johanna maanantai, heinäkuu 16, 2018 at 11:58

      En poistanut, vaan kaikki kommentit käyvät ensin tarkistuskierroksella. En ollut viikonlopun aikana käynyt blogissa, joten kumpikaan kommenttisi ei ollut tullut näkyviin. En tietenkään poista aiheen mukaisia kommentteja.

    Leave a Reply