Matkustusluokan korotus SAS Go vs. SAS Plus

    Monet lentoyhtiöt tarjoavat nykyään edullisia mahdollisuuksia matkustusluokan korotukseen. Tartuin itsekin uteliaisuudesta tarjoukseen, jonka sain SAS:in lennolla Arlandasta Hongkongiin ja lensin välin SAS Plus -luokassa. Palatessa lensin saman välin SAS Go:ssa. SAS Plus sijoittuu siis SAS Go -turistiluokan ja SAS Business-luokan väliin. Mutta mitä eroja oikeastaan on Go- ja Plus-luokilla ja kannattaako korotuksesta maksaa?   Matkustusluokan korotusmahdollisuudet Monet lentoyhtiöt tarjoavat lennon varanneille mahdollisuutta tarjouskauppaan eli ennen lentoa voi netissä tehdä haluamansa suuruisen tarjouksen matkustusluokan korotuksesta. SAS:n alin mahdollinen tarjous menolennolleni HEL-ARN-HKG olisi ollut useampi sata euroa enkä ollut valmis jättämään niin suurta tarjousta etukäteen. Arlandassa lentoa vaihtaessani huomasin kuitenkin SASin tiskillä mainoksen korotuksesta rahalla tai pisteillä ja ostinkin lopulta korotuksen kentältä edullisemmin kuin alin tarjous olisi ollut. Korotus SAS Plus -luokkaan mannertenvälisellä lennoilla maksoi tiskillä 999 kruunua (eli noin 110 euroa) tai 15 000 pistettä. Paluulennolle HKG-ARN taas pystyi netissä etukäteen tarjoamaan pienemmänkin summan, joten koitin onneani ja jätin alimman mahdollisen tarjouksen eli 10 000 eurobonuspistettä (arvoltaan noin 90 euroa). Noin vuorokautta ennen lentoa sain kuitenkin sähköpostiviestin, että tarjoustani ei hyväksytty. Kannattaa huomioida, että tietyt edut (esimerkiksi Fast Track check-in ja suurempi matkatavaramäärä) saa käyttöönsä tietysti vain jos matkustusluokan korotus on ostettu ennen lentoa eikä vasta lentokentällä. Huomioitavaa on … Jatka artikkelin Matkustusluokan korotus SAS Go vs. SAS Plus lukemista