Hyppää sisältöön

Suomi kiinnostaa: sadat matkabloggaajat hakeneet vierailuohjelmaan

Riikka Krenn
Riikka Krenn Päivitetty: 11.09.2015
Matkamessujen kansainvälinen bloggaajaohjelma Nordic Bloggers’ Experience tarjoaa 40 bloggaajalle mahdollisuuden tutustua Suomeen viikon ajan tammikuussa.

Blogimatka Suomen ympäri

NBE-ohjelma vie bloggaajat matkoille ympäri Suomea ja lähialueita. Luonnon, kulttuurin ja hiljaisuuden teemamatkoilla bloggaajille esitellään maalais- ja kaupunkimaisemia, ruokakulttuuria ja savusaunoja. Matkat suuntautuvat paitsi Lappiin myös Päijänteelle, Turun saaristoon, Ahvenanmaalle, Pohjanmaan lakeuksille ja Järvi-Suomeen. Lisäksi osa bloggaajista vierailee Tallinnassa, Norrköpingissä ja Linköpingissä. Teemamatkojen jälkeen bloggaajat palaavat Helsinkiin ja Matkamessuille.

Mukaan mahtuu 40 bloggaajaa, mutta hakijoita ohjelmaan on ollut moninkertaisesti enemmän.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

Messuhulinan vastapainoksi myös pääkaupunkiseutu näyttää bloggaajille luontoelämyksiä. Moni kaupunkiasumiseen ja -kulttuuriin tottunut matkailija yllättyy hiljaisuudesta ja luonnosta, joihin törmää heti Helsingin ydinkeskustasta poistuttuaan. NBE-bloggaajat vajoavat kiireettömyyteen Espoossa, Nuuksion kansallispuiston kupeessa, jossa voi halailla puita, pilkkiä ja lumikenkäillä.

– Luonto on Espoon matkailun kärkiteemoja. Nuuksion alue tarjoaa mahdollisuuden aistia luontoa ja uppoutua siihen. Vaikka alueella on mahdollisuus monenlaisiin aktiviteetteihin, haluavat ulkomaiset turistit useimmiten vain olla ja kuunnella metsän ääniä, haistella tuoksuja sekä nauttia hiljaisuudesta tekemättä mitään, kertoo Visit Espoon markkinointikoordinaattori Leena Yli-Piipari.

– Kaiken nähneitä matkabloggaajia ei hurmata aktiviteeteilla. Suomessa upeimpia elämyksiä tarjoavat luonto ja meitä ympäröivä hiljaisuus. Viime kerralla kiitetyimpiä kokemuksia olivat Herrankukkaron hiljaisuus, Enontekiön revontulet ja Suomen Saunaseuran sauna ja avanto, toteaa NBE:n kokoamisesta vastaava Inna-Pirjetta Lahti Innastus Oy:stä.

Aasialaiset entistä kiinnostuneempia Suomesta

Luonto ja hiljaisuus vetoavat kaikkiin matkailijoihin, mutta erityisesti aasialaiset ovat nyt monen suomalaisen alueen markkinoinnin kohderyhmänä. Yhteistyössä Finnairin kanssa myös Nordic Bloggers’ Experienceen tuodaan mukaan bloggaajia Kiinasta, Japanista ja Etelä-Koreasta.

Aasialaisten matkailijoiden määrät Suomessa ovat kasvaneet jatkuvasti. Tuoreen tutkimuksen mukaan Pohjoismaat ovat kiinalaisnuorten keskuudessa matkakohteiden toivomuslistan kärjessä.

Artikkeli jatkuu mainoksen jälkeen

– Olemme todella iloisia, että yhteistyö Finnairin kanssa mahdollistaa tämän merkittävän kohdeyleisön huomioimisen myös bloggaajaohjelmassamme, kiittelee Matkamessuista vastaava myyntiryhmäpäällikkö Lumia Ankkuri Messukeskuksesta.

Lähde ja kuva: Messukeskus

Aiheeseen liittyvät artikkelit

Matkamessut 2024 Mainos

Vuoden 2024 Matkamessut pidetään tänä viikonloppuna

Kreikkalainen keittiö ja kokki tarjoamassa täyttä ruokalautasta kameraan päin

Ruoka on suomalaisille syy matkustaa – Matkamessuilla herkutellaan erityisesti espanjalaisella ruoalla

Matkamessutarjoukset 2024

Löydä vuoden paras matkatarjous! Katso matkamessuviikon tarjoukset

São Tomé ja Príncipe

Löydä uusi matkakohde Matkamessuilta: uudet eksoottiset ulkomaankohteet esittäytyvät

Lisää aiheeseen liittyviä artikkeleja