Suomalaishotelli palkkasi butlereita: “Hyvä palvelu on aina muodissa”

Kartanovieraita palvelevat nyt butlerit
Porvoossa sijaitseva hotelli Haikon Kartano on uudistanut historiallisen kartanorakennuksensa lisäksi myös palvelukonseptinsa. Tästä lähin hotellivieraita palvelevat butlerit eli hovimestarit, jotka on yhtiön mukaan palkattu vastaamaan parasta kansainvälistä palvelutasoa.
Hotelli kuvailee butlereita vieraiden henkilökohtaisiksi Welcome Managereiksi, joiden tehtävänä on saada asiakas tuntemaan itsensä tervetulleeksi ja huomioiduksi. Butlereiden työhistoria ja koulutus voivat poiketa tavanomaisesta: esimerkiksi kokin taidot antavat tavallista laajempia valmiuksia menuun liittyvässä neuvonnassa.
Haikon Kartanon toimitusjohtaja Juha Mähönen muistuttaa, ettei hyvä palvelu mene koskaan pois muodista.
– Butlerin odotetaan aina ylittävän tavanomaisen palvelun rajan asiakkaan iloksi. Uusien butlereiden koulutuksessa korostamme nimenomaan tahdikkaan lämminhenkistä palvelua, kertoo Mähönen.
Kartanorakennuksen huoneet uudistettiin
Haikossa on myös uudistettu kaikki kartanorakennuksen 24 huonetta. Paikan historiasta muistuttavat huoneista löytyvät taulut, ja lisää mielenkiintoisia yksityiskohtia voi etsiä talon historiikkiteoksesta.
Vanhaa ympäristöä on modernisoitu esimerkiksi tuomalla kartanorakennukseen uusi hissi.
– Perinteinen lattia narahtelee edelleen mukavasti painavamman kengän alla, mutta mukavuudetkin puoltavat paikkaansa silloin, kun tavoitteena on ylellinen rentoutuminen, Mähönen sanoo.
Lähde ja kuva: Haikon Kartano
>> Lue lisää: Luksusloma kotimaassa – Haikon Kartano sopii vaativallekin matkailijalle
Lue kommentit (0) Jätä kommentti